Knut Bjørnsen står frem som FrPer

Sigvald

Så står nok en høyt respektert kjendis frem som FrPer! I nyeste nummer
av avisen Fremskritt (14/2007) står den legendariske
skøytekommentatoren og programlederen Knut Bjørnsen frem som FrPer.
Han gir den nåværende innvandringspolitikken det glatte lag og sier
seg dritt lei alle de fremmedkulturelle som kommer hit og utnytter
systemet vårt. Han viser også til bander av kriminelle utlendinger som
herjer her i landet, bl.a. har han selv opplevd å få båten sin stjålet
av utlendinger. Avslutningsvis i intervjuet hyller han Carl I. Hagen
som han tidvis ferierer sammen med i Spania. Han roser også FrP for
redelighet og klar tale!

Knut Bjørnsen står med dette frem som en uvanlig hederlig og anstendig
mediepersonlighet. I ham har FrP også nok en knallsterk kandidat til
kulturministerposten i en fremtidig regjeringen Jensen.

Sigvald

Jens Kr. Kirkebø

Er sarkasmedetektoren min defekt eller var dette seriøst ment ?!?...

Espen Vestre

Jens Kr. Kirkebø <j...@scm.no> writes:

> Er sarkasmedetektoren min defekt eller var dette seriøst ment ?!?...

Ta det med ro, ingen sarkasmedetektorer klarer å håndtere det der.
--
(espen)

C Lund

In article <1187468860.3...@d55g2000hsg.googlegroups.com>,
Sigvald <sigv...@yahoo.no> wrote:

> Så står nok en høyt respektert kjendis frem som FrPer! I nyeste nummer
> av avisen Fremskritt (14/2007) står den legendariske
> skøytekommentatoren og programlederen Knut Bjørnsen frem som FrPer.

Og hva gjør at han er "høyt respektert"? At han vræler i mikrofonen
hver gang han ser noen fare forbi i full kroppskondom? Eller har han
opptrådt i Se og Hør?

> [...]
> av utlendinger. Avslutningsvis i intervjuet hyller han Carl I. Hagen
> som han tidvis ferierer sammen med i Spania. Han roser også FrP for

Så han synes ikke det er noe galt i at "ekte nordmenn" er utlendinger
i utlandet?

> Knut Bjørnsen står med dette frem som en uvanlig hederlig og anstendig
> mediepersonlighet. I ham har FrP også nok en knallsterk kandidat til
> kulturministerposten i en fremtidig regjeringen Jensen.

Tja.. jeg har aldri hørt om denne Knut Bjørnsen før, men dette gir meg
inntrykk at han er en del av den minste felles nevner...

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Stefan Pettersen

"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> skrev i melding

>Sigvald

Vi som stemmer Ap f. eks. synes ikke det er så veldig stor nyhet når noen
som har vært på TV viser seg å være i samme parti som oss. At du blir fra
deg av glede sier vel mest om deg egentlig...

Dag-Erling Smørgrav

Sigvald <sigv...@yahoo.no> writes:
> Så står nok en høyt respektert kjendis frem som FrPer! I nyeste nummer
> av avisen Fremskritt (14/2007) står den legendariske
> skøytekommentatoren og programlederen Knut Bjørnsen frem som FrPer.

Knut hvem? Å, du mener han TV-shop-fyren?

DES
--
Dag-Erling Smørgrav - d...@des.no

Chrisjoy

On Aug 19, 9:37 am, C Lund <cl...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:
> In article <1187468860.327529.148...@d55g2000hsg.googlegroups.com>,

Om du ikke kjenner til Knut Bjørnsen fra hans kommentatorjobb i
skyteløp, hvor han klarte å klistre 90% av den norske befolkning til
TV-sjermen i flere årtier, bør du rett og slett melde deg ut av denne
tråd, drittunge.

For ordens skyld vil jeg fortelle (til de som er istand til å utvise
et minstemonn av anstendighet, i motsetning til drittunger som C.
Lund) at det finnes ikke et mer aktet kommentatorpar i norsk sport enn
Knut Bjørnsen og Per Jorset. Antagelig vil aldri noen sinne få se noen
med større appell. De tiltrakk seg enorme mengder mennesker langt på
utsiden av tradisjonell skyteinteresse.

Når vi nu får lære at Knut Bjørnsen er FrP'er, og svært skeptisk til
innvandring fra søplekulturer, kan vi ikke være overrasket over dette.
Ethvert fornuftig menneske klarer å utøve både slik skepsis samt sin
støtte til FrP om det har rak nok rygg til å stå imot PK'ere og
generelt FrP-hat. De som kjenner til Knut Bjørnsen vet at det dreier
seg om et rakrygget menneske. Det vet vi fra hans valg å slutte i en
sikker stilling i NrK når han føler han ikke har noe mer å gi kanalen,
fremfor å traske korridorer som resten av bærmen der, inntil de dauer.

Tor Pedo

On 19 Aug, 12:07, "Stefan Pettersen" <p...@ninus.no> wrote:

> Vi som stemmer Ap f. eks. synes ikke det er så veldig stor nyhet når noen
> som har vært på TV viser seg å være i samme parti som oss. At du blir fra
> deg av glede sier vel mest om deg egentlig...

Det seier vel mest om TV, der det renn over av sosialistar ...

--
Tor Pedo

C Lund

In article <1187584067....@r29g2000hsg.googlegroups.com>,
Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com> wrote:

> [...]
> skyteløp, hvor han klarte å klistre 90% av den norske befolkning til
> TV-sjermen i flere årtier, bør du rett og slett melde deg ut av denne

Jeg ser du leker usenettpurk igjen.

> [...]
> Knut Bjørnsen og Per Jorset. Antagelig vil aldri noen sinne få se noen
> med større appell. De tiltrakk seg enorme mengder mennesker langt på

Men det er jo aldeles uinteressant for folk som driter i idrett.

> Når vi nu får lære at Knut Bjørnsen er FrP'er, og svært skeptisk til
> innvandring fra søplekulturer, kan vi ikke være overrasket over dette.

Så.. folk som lever av å brøle i mikrofonen er tilbøyelige til å la
seg lede av lettvinte slagord?

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

C Lund

Hele dette landet renner over av sosialister.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Bjorn Borud

[Sigvald <sigv...@yahoo.no>]

| Knut Bjørnsen står med dette frem som en uvanlig hederlig og anstendig
| mediepersonlighet.

du mener han gubben som solgte kasseroller på TV-shop? det var vel
ingen overraskelser at folk som pusher kjøkkenutstyr på messer og på
TV stemmer FrP.

-Bjørn

Chrisjoy

On Aug 20, 9:07 am, C Lund <cl...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:
> In article <1187584067.387578.19...@r29g2000hsg.googlegroups.com>,

Du har virkelig absolutt ingen ide om hva du babler om.

Bjorn Borud

> [...]

| skyteløp, hvor han klarte å klistre 90% av den norske befolkning til
| TV-sjermen i flere årtier, bør du rett og slett melde deg ut av denne

skuer mine trøtte øyne en aspirerende Sigvald? jeg hadde ingen anelse
om at Sigvalds forkjærlighet for grilldresskultur var i ferd med å
spre seg til de brede lag blant våre Nye Venner på USENET -- de som
ankom sent og med neglisjerbar mengde håndbagasje.
dersom dette tiltar i omfang skal man ikke se bort ifra at Sigvald
blir nødt til å avholde en form for sommerleir eller annen organisert
kursvirksomhet slik at han kan fremavle en verdig arvtager til
(porselens)tronen den dagen han skulle få nettforbindelsen klippet for
godt.

> [...]
| Knut Bjørnsen og Per Jorset. Antagelig vil aldri noen sinne få se noen
| med større appell. De tiltrakk seg enorme mengder mennesker langt på

montro om sortimentet i disse dager inkluderer kaseroller som er
garantert å fungere med induksjonstopp?

| Når vi nu får lære at Knut Bjørnsen er FrP'er, og svært skeptisk til
| innvandring fra søplekulturer, kan vi ikke være overrasket over
| dette.

høykulturen lenge leve i høyglanset, rustfritt stål. tåler maskinvask
og kommer med bruksanvisning på femten språk. dersom du bestiller i
dag får du med en eksklusiv (vi har bare 50.000 av dem på lager)
rengjøringsbørste.

> [...]
| støtte til FrP om det har rak nok rygg til å stå imot PK'ere og
| generelt FrP-hat. De som kjenner til Knut Bjørnsen vet at det dreier

det avhenger strengt tatt av arbeidshøyden til ulike arbeidsflater på
kjøkkenet, men jeg vil tro at med tilstrekkelig avpasset benk vil du
også kunne stå rakrygget foran ditt eget sett av eksklusive kaseroller
bare du ringer dette nummeret nå.

og husk for all del den eksklusive, polymerbaserte rengjøringsbørsten
som nå også er tilgjengelig i gult.

| Det vet vi fra hans valg å slutte i en sikker stilling i NrK når han
| føler han ikke har noe mer å gi kanalen, fremfor å traske korridorer
| som resten av bærmen der, inntil de dauer.

kaseroller som varer LIVET UT!

-Bjørn

Bjorn Borud

[C Lund <cl...@notam02SPAMBLOCK.no>]

| Jeg ser du leker usenettpurk igjen.

respect my authoritah!

-Bjørn

Chrisjoy

On Aug 21, 2:44 am, Bjorn Borud <borud-n...@borud.no> wrote:
> [Chrisjoy <ultralibertaria...@gmail.com>]

Og denne tullingen kaller andre for klovner.

Tor Pedo

On 20 Aug, 09:08, C Lund <cl...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> Hele dette landet renner over av sosialister.

Nei, eigentleg ikkje. Godt under halvparten av nordmennene er det.
Problemet er at sosialistane rottar seg saman i radio, fjernsyn og
aviser, slik at bare ein av fire eller fem der er ikkje-sosialistar.
Og Frp finst det knapt ein einaste journalist som røystar på.

--
Tor Pedo

Stefan Pettersen

"Chrisjoy" <ultralibe...@gmail.com> skrev i melding

Chris... Jeg gir opp å prøve å være saklig mot deg... Hehe.. Du kaller
andre for tullinger, klovner og det som verre er. Det forteller bare hva DU
er. En stakkar som kommer til kort når han møter motstand. Du har sikkert
en tøff oppvekst eller noe i den duren. Jeg prøver å forestille meg selv at
du er et velfungerene menneske, men jeg klarer det ikke. Jeg kommer til at
du er en trist eller sint person som sitter mutters alene i en hybel med
ADSL.. Lykke til med det :) Eller er du i bofellesskap med Naggum? :)
Men nok om det, jeg blokkerer deg nå ikke fordi du ikke har gitt meg god
underholding, men fordi jeg ikke klarer å motstå å bruke tid på å svare på
dine oppgulp. Hej då. Må Allah være med deg. *ler*

Shapescare

Hvis du løfter blikket opp fra din egen andedam, ser du at minst 80 %
av det norske folk er sosialister. Jeg vil inkludere de fleste Frp'ere
også i den sosialistiske fold på grunn av deres totalitære
grunnholdning (Det liberalistiske ideologi gjelder bare dem selv på
det private plan).

Dag Fjellby

Jens Kr. Kirkebø wrote:
> On Sat, 18 Aug 2007 13:27:40 -0700, Sigvald <sigv...@yahoo.no> wrote:

[ ... ]

> Er sarkasmedetektoren min defekt eller var dette seriøst ment ?!?...

Sarkasmedetektoren din fungerer helt fint. Dette var soleklart 100 % seriøst
ment fra en «dott» som...ja. ;)

--
Dag Fjellby

C Lund

In article <1187677753.5...@d55g2000hsg.googlegroups.com>,

Tor Pedo <tor....@hotmail.com> wrote:
> Nei, eigentleg ikkje. Godt under halvparten av nordmennene er det.

Å jaså? De aller fleste partiene i dette landet er sosialistiske i
varierende grad. Til og med FrP er sosialistisk - om enn en
populistisk, nasjonalistisk, korttenkt, og selvmotsigende form for
sosialisme. De reinspikka kapitalistene som chrisjoy er (heldigvis) i
en svinnende liten minoritet.

> Og Frp finst det knapt ein einaste journalist som røystar på.

Nei, det er fordi journalister har en slags utdannelse.

Tor Pedo

On 21 Aug, 14:24, C Lund <cl...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> [...]
> populistisk, nasjonalistisk, korttenkt, og selvmotsigende form for
> sosialisme. De reinspikka kapitalistene som chrisjoy er (heldigvis) i

Sant nok. Og dei raude regjeringspartia har mange borgarlege trekk.
Høgre og SV har mykje felles. Likevel _er_ det skilnad, og dermed
kallar me det eine partiet sosialistisk og det andre ikkje. Det er
slik begrepa blir brukte i den politiske debatten i Noreg. Og i den
tyding brukte eg orda.

> Nei, det er fordi journalister har en slags utdannelse.

Der har du to poeng:
1) Frp er partiet for den uutdanna underklassa (og dei som
sympatiserer med den)
2) Dei fleste skulane er overbefolka med sosialistar. I mange tilfelle
er også pensum reinspika sosialistpropaganda.

--
Tor Pedo

Stefan Pettersen

"Tor Pedo" <tor....@hotmail.com> skrev i melding

--
>Tor Pedo

For noe forbasket drittprat.... Jeg vil gjerne at du tar for deg noen pensum
og redegjør for hvor du finner propaganda... Hvis du ikke klarer det så bør
du lære deg å moderere uttalelsene dine litt. (Selv om de jo ligner veldig
på FrPs ordbruk om saker. :) Eneste plassen jeg kan huske noe som lignet
propaganda må være i kristendomsundervisningen. Men jeg gikk ikke på den.
Jeg synes måten en del av dere som stemmer FrP skriver på her, minner meg om
den gode gamle klassekampen for noen tiår siden. Kammerrrrater!!
Ellers så må jeg si meg uenig i at FrP er for uutdannede underklassefolk...
FrP er for de som vil ha mere, gi mindre, betale mindre. Som jeg skrev
tidligere så kan man lett se det om man går inn på Aftenpostens valgomat.
Hvis man velger "verken eller" på alle spørsmål, men velger egoistisk og i
favør av egen berikelse på de aktuelle spørsmålene, så lyser FrP opp som et
absolutt førstevalg.

Stefan Pettersen

C Lund

In article <1187764039....@i38g2000prf.googlegroups.com>,

> [...]
> Høgre og SV har mykje felles. Likevel _er_ det skilnad, og dermed
> kallar me det eine partiet sosialistisk og det andre ikkje.

Men det er et subjektivt skille. Hva som er høyre og venstre fløy i
norsk politikk avhenger av graden av sosialisme, ikke hvorvidt det er
sosialistisk eller ikke.

> Der har du to poeng:
> 1) Frp er partiet for den uutdanna underklassa (og dei som
> sympatiserer med den)

Nei. FrP later gjerne som om de er partiet for den "uutdanna
underklassen" - det er slik de får stemmer - men jeg tror de eneste
som faktisk ville tjent på FrPs politikk er den styrtrike overklassen.

> 2) Dei fleste skulane er overbefolka med sosialistar. I mange tilfelle
> er også pensum reinspika sosialistpropaganda.

Hm. I min tid var det mest kristenpropaganda med litt kvinnesak attåt.

Tor Pedo

On 22 Aug, 11:29, C Lund <cl...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:

> Men det er et subjektivt skille. Hva som er høyre og venstre fløy i
> norsk politikk avhenger av graden av sosialisme, ikke hvorvidt det er
> sosialistisk eller ikke.

Forsåvidt. Og alle partia er meir eller mindre borgarlege. Men
skilnader finst det likevel, og dei er såpass store at me veljer å
setje merkjelappar på partia.

> Nei. FrP later gjerne som om de er partiet for den "uutdanna
> underklassen" - det er slik de får stemmer - men jeg tror de eneste
> som faktisk ville tjent på FrPs politikk er den styrtrike overklassen.

Mest tydeleg kjem skilnaden til syne i kulturpolitikken: Frp
prioriterer underklassas folkelege kulturytringar, medan Høgre og SV
begge støttar den borgarlege elitekunsten (naturleg nok, sidan begge
er parti for overklassa).

> Hm. I min tid var det mest kristenpropaganda med litt kvinnesak attåt.

Gode eksempel. Så har du alle dei sakene "den kompakte majoritet" er
einige om: 17. mai, for innvandring, mot rasediskriminering av svarte,
kollektive løysingar med nedtoning av individuelt ansvar,
antimilitarisme, toleranse. Direkte AP-propaganda finn ein vel mest i
historiefaget (siste 100 år) og i norskfaget. Og dette er ikkje den
enkelte lærarens ansvar, det er resultat av målbevisst styring frå
staten si side. Også private skular må versågod vidarebefordre statens
pålegg.

--
Tor Pedo

Chrisjoy

On Aug 21, 9:22 am, "Stefan Pettersen" <p...@ninus.no> wrote:
> "Chrisjoy" <ultralibertaria...@gmail.com> skrev i meldingnews:1187672008.6...@22g2000hsm.googlegroups.com...

Måtte det bety at jeg slipper å få mine resonnementer forurenset
av denne skrullingens skrulleri.

C Lund

In article <1187783670.7...@m37g2000prh.googlegroups.com>,

> [...]
> prioriterer underklassas folkelege kulturytringar, medan Høgre og SV
> begge støttar den borgarlege elitekunsten (naturleg nok, sidan begge

På hviken måte prioriterer FrP denne folkelige kulturen? Såvidt jeg
kan se vil FrP at all kultur skal være selvsubsidiert - og det er jeg
faktisk ikke helt uenig i.

> Gode eksempel. Så har du alle dei sakene "den kompakte majoritet" er
> einige om: 17. mai, for innvandring, mot rasediskriminering av svarte,
> kollektive løysingar

Er det noe galt med det da?

> med nedtoning av individuelt ansvar,
> antimilitarisme, toleranse.

Hva er galt med toleranse?

Forøvrig merket jeg lite til noe av det på skolen. Lærerne ga stort
sett blaffen.

> Direkte AP-propaganda finn ein vel mest i
> historiefaget (siste 100 år)

På hvilken måte da? Nå tror jeg ikke jeg hadde noen
historieundervisning å snakke om i grunnskolen - bortsett fra
åttendeklasse, hvor hele året gikk med til Hans-Nilsen Hauge.

> og i norskfaget.

Vikingsagaer og Ibsen er AP-propaganda? ;)

> Og dette er ikkje den
> enkelte lærarens ansvar, det er resultat av målbevisst styring frå
> staten si side. Også private skular må versågod vidarebefordre statens
> pålegg.

Jeg er ikke sikker på hva du tenker på her.

PS: Med mindre du poster fra no.sport.diverse vil jeg foreslå at den
blir fjernet fra forumlista.

Chrisjoy

On Aug 21, 8:29 am, Tor Pedo <tor.p...@hotmail.com> wrote:
> On 20 Aug, 09:08, C Lund <cl...@notam02SPAMBLOCK.no> wrote:> In article <1187589026.142229.119...@22g2000hsm.googlegroups.com>,

> Nei, eigentleg ikkje. Godt under halvparten av nordmennene er det.

Nei, det er desverre ikke riktig. Jeg har forsket nettopp på dette
omerådet og funnet at når det kommer til stykket så synes over
99,5% av befolkningen at det er veldig åleit å ha en stat å gå til
når evt. problemer dukker opp. Om det skal legges noe presist inn
i begrepet 'ikke-sosialist', så må det være vilje til å påta seg det
hele og fulle ansvaret for seg selv (gjerne i _frivillig_ samarbeide
med andre). Du må gjerne teste meg på de råtall jeg har funnet,
men husk å stille de rette spørsmålene. Det å være sosialist
er noe som er meget presist definert. Å stemme Høyre er ikke
et tilstrekkelig tegn på at kandidaten ikke er sosialist. Det er
ikke engang nødvendig. Faktisk er det å stemme Høyre en sterkt
indikasjon på at kandidaten faktisk /er/ sosialist, med mindre
han stemmer som han gjør fordi han mener alternativet ikke å
stemme, er dårligre.

Jon Martin Solaas

Sigvald wrote:
> Så står nok en høyt respektert kjendis frem som FrPer! I nyeste nummer
> av avisen Fremskritt (14/2007) står den legendariske
> skøytekommentatoren og programlederen Knut Bjørnsen frem som FrPer.

Er det han derre grytefyren på TV-shop?

Message has been deleted

Erik J. Helgesen

On Sun, 19 Aug 2007 21:27:47 -0700, Chrisjoy
<ultralibe...@gmail.com> wrote:

> [...]
>skyteløp, hvor han klarte å klistre 90% av den norske befolkning til
>TV-sjermen i flere årtier, bør du rett og slett melde deg ut av denne

At Knut Bjørnsen greide å få 90% av den norske befolkning til å sitte
klistret til TV-skjermen i runde etter runde etter runde etter runde
etter runde etter runde på 10.000 meter sier kanskje litt om det
norske folk. Jeg lurer på hva som surret rundt i huet på disse
menneskene. :-)

Fra spøk til alvor, TV-tilbudet i Norge har utviklet seg enormt siden
60-70-tallet. I begynnelsen var det kun NRK man kunne se. Opp
gjennom årene har man riktignok i enkelte deler av landet kunnet ta
inn svenske TV-kanaler, og i andre deler av landet har man kunnet ta
inn britiske TV-kanaler - ihvertfall om sommeren. Men med kabel-TV og
parabol veltet nærmest hele verden inn i stua, og tilbudet kom /hele/
befolkningen til gode. I dag er tilbudet så stort at det er vanskelig
å /ikke/ finne noe man liker å se - det være seg sport, nyheter,
reality-serier, dramaserier, komedie, etc. Norge er m.a.o. ikke et
U-land hva gjelder TV-tilbud lenger.

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.
. . . . . . . . . . . . .
Let a man overcome anger by love, evil by good,
the greedy by liberality, the liar by truth.
-- Buddha

Bjorn Borud

[Erik J. Helgesen <gamle...@hell.no>]

> [...]
| etter runde etter runde på 10.000 meter sier kanskje litt om det
| norske folk. Jeg lurer på hva som surret rundt i huet på disse

jeg tror det var utøverne snarere enn kommentatorene som trakk massene
til skjermene som møll til lyspærer, men det er nå meg da.

-Bjørn

ingw...@gmail.com

lørdag 18. august 2007 22.27.40 UTC+2 skrev Sigvald følgende:
> [...]
> mediepersonlighet. I ham har FrP også nok en knallsterk kandidat til
> kulturministerposten i en fremtidig regjeringen Jensen.

-Dette er da en safe kommentar , og behøver ingen innvendinger .