FTM - ADVARSEL

Kåre R. Nilsen

Hei alle sammen,

Litt rart å komme med advarsel, men slik er det blitt.

Jeg bestilte en oppgradering av Family Tree Maker fra FTM i USA.
Betalingsmåten var å oppgi visa nr og litt til. De skrøt fælt over hvor
sikker dette var. men - men, nå har de belastet kontoen min to ganger
for den oppgraderingen. Sikkerheten var bare bløff altså.

Det blir en dyr oppgradering.

Jeg klarer ikke å finne en mail adresse som tar meg til FTM. Alt jeg
finner er Maskinsvar på vanlige spørsmål. Er det noen som har funnet
noen direkte mailadresser som levende personer leser?

Kåre R. Nilsen

Leif B. Kristensen

On Fri, 14 May 1999 11:09:09 +0200, "Kåre R. Nilsen" <kaa...@online.no>
wrote:

> [...]
>sikker dette var. men - men, nå har de belastet kontoen min to ganger
>for den oppgraderingen. Sikkerheten var bare bløff altså.

Det har hendt at jeg også har blitt belastet to ganger for denne
betalingsmåten, men da har jeg fått den ene refundert uten at jeg har
trengt å si fra.

Hvis du må ta snakke med noen på Broderbund foreslår jeg at du kontakter
sjefen selv, paul_bu...@broder.com. Han er svært så aktiv på
soc.genealogy.computing.

Leif Biberg Kristensen mailto:leif...@alfanett.no
Nils Kirkeruds vei 8 B phone: +47 67 13 22 64
N-1339 VØYENENGA, NORWAY Researching Solum, Telemark

Laila Normann

to Kåre R. Nilsen
Hei Kåre!
Etter det jeg har sett av diskusjoner på alt.genealogy, har dette skjedd
flere. Det har ikke noe med den "sikre" serveren deres å gjøre, tror det er
mer menneskelig svikt ute og går. Eller FTMs eget ordresystem. Flere har
også mottatt oppgraderingene 2 ganger:)
Følg Leif B. Kristensens råd, ta kontakt med Paul Burhfield. Han er veldig
opptatt av at vi ftm-brukere skal være fornøyd!
(har fremdeles ikke mottatt noen oppgradering, hvor lang tid tok det før du
fikk din?
Laila
http://home.c2i.net/lnormann

Kåre R. Nilsen wrote:

> [...]
> sikker dette var. men - men, nå har de belastet kontoen min to ganger
> for den oppgraderingen. Sikkerheten var bare bløff altså.

Ole Bjørn Darrud

Ellers kan jeg anbefale et selskap i England som jeg benytter for flere
slektsprogram ved oppgradering (TWR Computing):
http://www.dungeon.com/~clapstile

De leverer sikkert og meget raskt (4-5 dager). Betalingene har det ikke vært
noe problem med!

Hilsen
Ole Bjørn Darrud

Anne Hildrum

Det har vært sjenerelt rot med bestillinger av versjon 6.0 av FTW.

Jeg bestilte oppgradering, men fikk ikke noe. Paul sørget for at
belastningen
ble trukket tilbake, men jeg har nå fått beskjed fra posten at to versjoner
ligger og venter på meg på postkontoret.

Jeg bestilte umiddelbart det kom beskjed om at den var der, i mars var det
vel,
så denne gangen tok det lang tid, i høst tok det mindre enn to uker.

Anne

Alf Christophersen

"Anne Hildrum" <ahil...@online.no> wrote:

> [...]
>ble trukket tilbake, men jeg har nå fått beskjed fra posten at to versjoner
>ligger og venter på meg på postkontoret.

Kan være postverket sin skyld. De kan bruke i hvertfall 10-15 uker på å
overlevere en pakke. I enkelte tilfeller opptil 10 måneder (egen
erfaring 2 ganger, begge ganger var pakkene sendt via Australia og New
Zealand. Hvorfor har jeg aldri fått forklaring på. Begge pakker var
meget tydelig merket med min postadresse på UiP :-) )

Men, det tar lang tid også med ekspress. En pakke fra Turbopower sendt
med ekspress brukte for meg over 1 måned på å komme frem. Siste forsøk
for den slags. Heldigvis var det ikke meg som betalte moroa. Siste trinn
i moroa var at firmaet nektet å levere til bestiller, men kun til
firmaadressen til betaler. Der var det ingen. Selv avtale om at den
skulle da postes med Postverket til adressaten førte ikke frem. En uke
senere ble pakken funnet på postkontoret hvor firmaadressen var
registrert. Utrolig slett service.
Alf Christophersen, Computer engineer
University of Oslo
Tel. +47 22 85 13 27, Fax: 22 85 15 32

pfi...@ibm.net

Det stemmer at man må sjekke sine kredittkortutskrifter - ikke bare mht.
nettbestillinger.

Jeg må ha vært heldig. bestilte oppgradering, belastet kort og fikk
programmet i løpet av ca. 8 dager.

Per Fidjestøl