Google 網路論壇不再支援新的 Usenet 貼文或訂閱項目,但過往內容仍可供查看。

OBS! no.slekt.* skal nedlegges - bruk no.fritid.slektsforsking.*

瀏覽次數:0 次
跳到第一則未讀訊息

USENET Norges Arbeidsutvalg

未讀,
1999年7月2日 凌晨3:00:001999/7/2
收件者:
I forbindelse med restruktureringen¹ av no-hierarkiet flytter no.slekt,
no.slekt.programmer og no.slekt.etterlysning.

Følgende nye grupper er opprettet:
no.fritid.slektsforsking.it
Diskusjon og spørsmål om bruk av IT i slektsforsking.
no.fritid.slektsforsking.etterlysing
Etterlysing av personer og andre slektsdata.
no.fritid.slektsforsking.diverse
Diskusjon/spørsmål om slektsforsking/gransking/historie.

Charter for de nye gruppene er å finne her:

De nye gruppene vil leve parallelt med gruppene i no.slekt fram til slutten
av juni 1999, hvorpå de gamle gruppene vil bli slettet.

Followup-to satt til no.fritid.slektsforsking.diverse.

¹Mere informasjon om dette finner du her:

--
For Arbeidsutvalget,
Vidar Andreassen

torleif haugødegård

未讀,
1999年7月3日 凌晨3:00:001999/7/3
收件者:
Fri, 02 Jul 1999 05:49:39 GMT, USENET Norges Arbeidsutvalg <a...@usenet.no> :

>De nye gruppene vil leve parallelt med gruppene i no.slekt fram til slutten
>av juni 1999, hvorpå de gamle gruppene vil bli slettet.

Takk for innsatsen, NO.SLEKT og NO.SLEKT.PROGRAMMER !!
Nå er det juli...

mvh THa

Alf Christophersen

未讀,
1999年7月3日 凌晨3:00:001999/7/3
收件者:
haug...@online.no (torleif haugødegård) wrote:

Som den som tok initiativ til listene, håper jeg å kunne få siste ord og
takke alle deltakere som opp gjennom årene har vært med og laget innlegg
i konferansene no.slekt (velvilligst opprettet i sin tid av Dr. No
(Bjørn H. Larsen) som også ahr i etterkant vært observert sporadisk som
deltaker på konferansene, no.slekt.programmer som velvilligst ble
opprettet da Slektsforum BBS kokte over i en av de første store "Mitt
program er best"-krangler og overdøvet alle andre diskusjonstråder og
til slutt no.slekt.etterlysning som også ble opprettet da det ble for
mange etterlysninger på Slektsforum-konferansen SLEKT.

Håper at de nye konferansene vil bli minst like godt besøkt som de
tidligere var.

(I begynnelsen var det egentlig Slektsforum BBS (1989-1996) som var
hovedsetet for diskusjonen. I ca. 1991 ble det opprettet en kontakt
mellom Thunderball BBS i Oslo og Internet via Eunet i Oslo som gjorde
det mulig for BBS'ere å kunne lese Netnews-konferanser, samt å kunne
kople vanlige BBS-konferanser opp mot tilsvarende konferanser på
Internet. I mangel av en norsk slektskonferanse som kunne distribuere
SLEKT-konferansen på Megaboard BBS-systemet i Norge ut på Netnews, fik
kvi altså opprettet no.slekt siden trafikken øyeblikkelig ville ha
dominert fullstendig aktiviteten på no.general som man først egentlig
skulle ha gått via. (Trafikken var da ca. 5000 meldinger pr måned, altså
meget stor) Derfor no.slekt. Siden har altså Slektsforum BBS blitt
nedlagt og erstattet med WEB-sider på http://www.sol.no/disnorge og
Newskonferansene alene.

no.slekt, du vil bli husket lenge !!

Sov godt !! :-)

Back to genealogy !!
All text is my opinion and do not necessarily represent my employers view.
Alf Christophersen, Senior engineer, UiO
Tel. +47 22 85 13 27, Fax: 22 85 15 32

USENET Norges Arbeidsutvalg

未讀,
1999年7月4日 凌晨3:00:001999/7/4
[...]