TMG som tipsdatabase for TMG

1 view

torleif haugødegård

4 Jun 1999 11:37:09 +0200, "Alf Sanden" <alsa...@c2i.net> :

Etter litt mer tenking rundt Alfs ønske om en søkbar database har jeg
unnfanget følgende forslag (som heretter drøftes i detalj på vår nye
e-postliste 'tmg-basen'):

Man tager hvad man haver, altså TMG, og definerer et datasett
'tmgtips'.
I dette settet registreres 'personer' lik de forskjellige tema som tas
opp, feks personnavn='oversette til norsk', 'utskrifter', 'filtrering'
osv.
Under hvert tema registreres 'barn', altså undertema under
hovedtemaet. Første person='tmg-basens tipsdatabase'. For det aktuelle
undertema registreres 'hendelsen' TIPS med en dato og fritekstlig kopi
av det aktuelle tipset.

Ei slektsboksutskrift for etterkommere etter 'tmg-basens tipsdatabase'
skulle da inneholde ei systematisk sortert temaliste med tips og råd
for brukere av TMG.

Dette datasettet kopieres jevnlig til ftp-maskin for nedlasting,
og/eller sendes medlemmer av e-postlista 'tmg-basen'.
(Foreløpig løsning er å kopiere alle meldinger til 1 txt-fil)

mvh THa