FTM kjøp fra USA

Kåre R. Nilsen

Hei Alle,

Et kostbart kjøp:

Jeg har i alle år brukt Family Tree Maker, men altid kjøpt programmene
her i norge.

Jeg bestemte meg for å se hva det ville si å kjøpe et "billig"
oppgradering til 6.0 via FTMs internett side.

Prisen var satt til USD 29,90 Jeg forventet en eller flere CDer og en
bok.

Stor var overraskelsen da jeg skulle hente ut pakken. Da var regningen
en annen:

Pri oppgradering USD 29,90
Frakt USD 16,60

sum USD 46,50

Fra 1.3.99 skal det betales moms av all postordre fra utlandet:

Moms NOK 85,- og for å gjøre dette tok
tollvesenet

Diverse NOK 80,-

Totalt ble dette 371 + 165 = NOK 536,-

Altså nesten det dobbelte av den opprinnelige pris for oppgraderingen.

Vær advart!

Kåre

Liv Marit Haakenstad

On Mon, 12 Apr 1999 23:41:36 +0200, "Kåre R. Nilsen"
<kaa...@online.no> wrote:

> [...]
>Frakt USD 16,60
>
>sum USD 46,50
>
>Fra 1.3.99 skal det betales moms av all postordre fra utlandet:

Du må få skrevet "replacment software" på pakka når den sendes fra
USA. Du skal ikke betale moms for et produkt du allerede har......
mvh
Liv Marit Haakenstad

Kåre R. Nilsen

takk for tipset.