BK

1 view

Kjartan Iversen

Jeg har nettopp lastet ned sharewareprogrammet av brothers keeper, og lurer
pa om det er mye begrensninger?
jeg lurer ogsa pa om det er noen "tak" pa hvor mange man kan registrere osv.
Jeg er i full gang med a fylle inn opplyninger, og da er det veldig synd om
det blir full stopp!!

Heidi

Alf Christophersen

otjo...@online.no (Otto Jørgensen) wrote:

>Det er ikke begrensninger i antall personer du registrerer eller hvilke
>opplysninger du legger inn, men det er begrensninger i hva du kan få
>skrevet ut og i hvilke format, bl.a. bilder og RTF

Så lenge folk flest neppe en gang vet hva RTF er for noe og sjelden har
behov for å skrive ut bilder, ser jeg dette ikke som noen som helst
begrensing i programmet i det hele tatt.

Ville ha foreslått for Steed at han også begrenser ant. sider ut på
skriver, f.eks. til de 3 første sidene. Det er plenty for å vise hva man
kan forvente av programmet.

Slik det er nå fungerer dette kun som dumping for å skvise ut andre
programmer av markedet.

---------------------------------
Alf Christophersen, Computer engineer
University of Oslo
Tel. +47 22 85 13 27, Fax: 22 85 15 32

torleif haugųdegård

Thu, 27 May 1999 04:17:47 +0200, "Kjartan Iversen"
<kjar...@online.no> :

Ingen program har nevneverdige begrensninger i antall personer,
derimot har mange program store svakheter i hvilke og hvor mange
hendelser (datafelt for født, døpt osv) som kan registreres med dato,
sted og kilde(r). BK er av disse.

Det er derfor svært lurt å se på andre alternative program før du
velger et produkt å satse på framover.

Her er to adresser med info om slektforskingsprogram, bl.a. med
tabeller over viktige programegenskaper som det er klokt å sette seg
inn i.

http://home.sol.no/~toha/slektforsk.html
(inkl. skjermbilder fra 10 forskjellige program, samt 4 gode program
for grafiske slektstre)

http://www.sol.no/disnorge/
(har bl.a. tabeller over minstekrav til slektsprogram)

[evt. oppfølging er adressert til no.fritid.slektsforsking.it]

mvh THa