FTM kjøp fra USA

Oddvard Pisani

Tidligere melding her :

Ettersom jeg har hatt de samme tanker,lurte jeg på hvordan man skulle
oppnå å få forsendelsen merket som nevnt over.Bestilling via skjema på
Familytreemakers hjemmeside gir jo ingen mulighet for å nevne
dette.Jeg sendte derfor følgende mail til FTM :

Subject: FTM 6.0

I am considering upgrading to FTM 6.0. Before I am sending my order
for that I would like to
know what to do to get the mailing marked with the text :
Replacement software.
Could you please advice me how to do this ?
The reason for this is to avoid paying extra duties when I am
collecting the mailing.

Dette ga følgende svar :

Subject: Family Tree Maker 6 upgrade

We are unable to label the invoice of your purchase as you have
requested.
While I apreciate your desire to avoid additional charges for the
software, we cannot misrepresent the contents of the shipment.

John W. Coleman
Account Communications Correspondent

Så om noen har lykkes med å få tilsendt FTM 6.0 merket i.h.t. råd fra
Liv Marit Haakenstad så er jeg interessert i å vite fremgangsmåten.

Hilsen
Oddvard Pisani

torleif haugødegård

Thu, 10 Jun 1999 18:41:13 GMT, opi...@online.no (Oddvard Pisani) :

> [...]
>Familytreemakers hjemmeside gir jo ingen mulighet for å nevne
>dette.Jeg sendte derfor følgende mail til FTM :

En ny versjon er jo ikke en programvare en har fra før.
Hvor store summer kan det dreie seg om? En femtilapp?
Mange program kan kjøpes fra England raskere, og kanskje med bedre
sørvis?

mvh THa

Liv Marit Haakenstad

Hei!
Det er mulig at disse reglene er endret. Det var snakk om det på
medlemsmøte i DIS-Hedmark nå i slutten av mai.
mvh,
Liv Marit Haakenstad

On Thu, 10 Jun 1999 18:41:13 GMT, opi...@online.no (Oddvard Pisani)
wrote:

> [...]

>Familytreemakers hjemmeside gir jo ingen mulighet for å nevne
>dette.Jeg sendte derfor følgende mail til FTM :

Kåre R. Nilsen

Hei alle,

Jeg har vært innpå her tidligere om mitt kjøp av oppgradering til 6,0

Hos tollvesenet får jeg følgende info:

Tollbetemmelsene er nå slik at alle kjøp via internett eller annen
postordre skal betale moms av det beløpet som fakturaen sier. Det spiller
ingen rolle om det er oppgradering eller ikke. Det er kjøpet og verdien
som bestemmer.

Husk også på at postvesenet tar Kr. 80,- for å kreve inn momsen.

Kjøp i hvertfall ikke noe billig. det blir dyrt!!!!

Kåre