Ole Taralsen - f. 1811, d. 1869 fra Åmot i Hedmark

news

Hei

Har problemer med å finne foreldrene til Ole Taralsen født 1811 i Åmot i
Hedmark, død 1869 i Trondenes (Harstad).

Han var gift med Anna Kristianna Killengren f. 1811, død 1881.

Er det noen som kjenner Ole Taraldsen`s foreldre?, eller har tips om gode
kilder fra Åmot som jeg kan lete i for denne tidsperioden.

mvh
Roger Kristiansen

Ola Klefsås

Det er to av dem:
Den ene er sønn av husmann Tarald Olsen Stai og hustru Kari Pedersdtr, og f.
20.02.1811
Den andre er sønn av husmann Tarald Olsen Trønnesbråten og hustru Anne
Knudsdtr. og f. 29.04.s.å.
Hvis ei datter het Anne eller Kari, kan jo det være en pekepinn?

--
Med vennlig hilsen
Ola Klefsås

news skrev i meldingen <4MGq3.410$Et3....@news1.online.no>...

Roger Kristiansen

Oppdaget at Ole Taralsen er registrert med to forskjellige årstall for
fødsel.

Lysaker, Trygve "Trondenes Bygdebok - gårshistorie for Trondenes herred med
Harstad" oppgir at Ole er født i 1811.

Bjørkenes og Jensen "Folk og slekt i gamle Trondenes" oppgir at Ole er født
i 1805.

Begge opplyser at Ole kom fra Åmot og var gift med Anna Kristiana
Killengren.

Jeg vil anta at Bjørkenes og Jensen har de riktige opplysningene da dette
skal være avskrift av kirkebøkene. (man kan jo aldri vite helt sikkert).

Håper at det er noen som kan sjekke dette.

mvh
Roger Kristiansen

Ola Klefsås

Såvidt jeg kan se av dåpslistene, er det ikke døpt noen Ole Taralsen i Åmot
mellom 1793 og 1811, men da har vi til gjengjeld to... :-)

--
Med vennlig hilsen
Ola Klefsås

Roger Kristiansen skrev i meldingen ...