E: Olson, Jørgen 1706 Borgund (Sula) Johanne Willumsdtr 1710

Ivar Staale Ertesvaag

otjo...@online.no (Otto Jørgensen) skriv:

Romestrand (som er vanleg skriftforma i dag) er på Vartdal, andre
garden nordfrå, etter Festøy.
Frå 1964 har Vartdal høyrt til Ørsta kommune, men var eiga kommune
1895-1963, og har eiga bygdebok.
Fram til 1877 var Vartdal ein del av Hareid sokn i Ulstein prestegjeld.
Prestegarden i Ulstein - med kyrkjebøkene - brann julenatta 1832.

Du kan prøve
Johannes Buset: "Vartdalssoga 1 - Gards og ættesoge", 1964
utgjeven av Vartdal bygdeboknemnd

--

Ivar Ertesvåg
Trondheim, Noreg/Norway

epost/email: Ivar.S....@energy.sintef.no

Sigurd Eliassen

4 Dec 1997 10:24:18 GMT, Ivar Staale Ertesvaag :

>Eg vil halde det som mest truleg, men ikkje sikkert, at
>Jørgen Nilson,f. 1719 (s.146) er far til din Vigleik/Villik f.1764,
>og at Nils Jørgenson (s.147) er broren.

Eg samd med deg i dette. Eit argument for er at Nils Jørgenson
Romestrand var forlovar til Villik. Dette er ein sterk indikasjon på
at han var broren til Villik - sjølv om det ikkje er endeleg prov.

Etter Vartdalssoga s. 146 og 147 hadde Jørgen Nilsson Romestrand og
Gjertrud Larsdotter Lynge desse borna:
1) Nils f. 1747
2) Ingeborg f. 1750
3) Ragnhild f. 1756

Det er mykje som tyder på at også Brit Jørgensdotter Romestrand f.
1752 gift med Jon Kristenson f. 1755 - bonde først på Volle deretter
på Melbø (side 254), er dotter av Jørgen Nilsson og Gjertrud
Larsdotter - sjølv om slektskapen ikkje er nemnd i Vartdalssoga. Eit
argument for dette er at Brit og Jon kalla 3. dottera si Gjertrud -
kanskje etter mormor. Første dottera kalla dei Kristi etter farmor og
den andre Brit etter mor. Derfor er det truleg at vi har følgjande
syskjenflokk etter Jørgen og Gjertrud:
1) Nils f. 1747
2) Ingeborg f. 1750
3) Brit f. 1752
4) Ragnhild f. 1756
5) Villik f. 1764

>Men ein kan også tenkje seg andre. Det er t.d. ein Jørgen (Kortson) R.
>nedst på s.157 som kan vere f. tidleg nok til å vere far til ein f.1764.
>Generelt er det vanskeleg å finne folk som ikkje har direkte tilknytning
>til gardane som brukar/eigar, eller som tilfeldigvis budde på garden
>i 1762 eller 1801.

Mogleg, men her høver forlovar Nils Jørgenson Romestrand dårleg inn.

Brit Jørgensdotter Romestrand og Jon Kristenson Melbø frå Volle er
mine 4. tippoldeforeldre. Sonen Peder Jonson Melbø (1777-1842) er 3.
tippoldefar og dottera hans - Kristiane Pedersdotter Melbø (1821-1882)
er 2. tippoldemor. Ho var syster til Elias Pederson Melbø gift med
Ingeborg Jørgensdotter Fiskarstrand (s. 255).

mvh
Sigurd Eliassen

Ivar Staale Ertesvaag

otjo...@online.no (Otto Jørgensen) skriv:

Vigleik/Villik (som er same namnet; somtid er det også skrive Villum, som
eigentleg er det same som Vilhelm) ser ut til å vere eit vanleg namn
på Vartdal. Det same gjeld Jørgen og Nils - så der får du ikkje så mykje
hjelp.

[...]

Eg ville ha freista å finne ut kvar bygdebokskrivaren har funne
opplysningane om Jørgen Nilson si familie. Eldste son Nils budde på
garden, så han finst nok fleire stadar. Dtr Ragnhild budde på Lynge,
og er kjend derifrå (t.d. ft1801?). Dtr. Ingeborg kan vere kjend frå
ekstraskattemanntalet (e.s.mt) 1762f og ft1801, om ho budde på garden; eller
frå eit skifte. Dersom din Vigleik høyrer til her, ville han ha unngått
både e.s.mt1762 og ft1801.
Eg ville ha leita etter skifte etter Jørgen Nilson, d. ca.1790.
Skifteprotokollane har namneregister. Skiftet finst sannsynlegvis ikkje,
sidan han var ein gammal mann og hadde lete frå seg garden tidlegare.
Dersom bygdebokskr. kjende skifte etter kona, ville rimelegvis d.år stå
for henne. Du kunne alltids prøve å finne
henne, sjølv om tidsspennet vert stort. (Kan avgrensast v.hj.a.
e.s.mt1762 og ft1801; -for 1801 sjå også på Lynge med dtr. Ragnhild)
Eg kan ikkje kome på fleire kjelder som skulle kunne gje alderen til
dtr. Ingeborg. Dersom skifte ikkje finst, kan eg heller ikkje tenkje
meg så mange andre lett tilgjengelege kjelder der din Vigleik eventuelt
kunne knytast til denne familien. Kyrkjeboka er som sagt tapt.
Dersom du er heldig, kan det vere at eit skifte etter ein eller annan
fortel at ein slektning er verje for ein umynding arving, og der
slektskapen er notert. Dette er ikkje vanleg, men eg har funne nokre
tilfelle.

Vigleik, gift 1746 (s.146) er for gammal. Men sjå etter i Hjørundfjordboka,
under Årsneset (bd.5) om det er haldepunkt der. Dersom han d. noko før
1764 utan arvingar, kan han vere oppattkalla i familien. Oppattkalling
etter nære slektningar var særleg vanleg dersom dei omkom i ulukker/forlis.

lukke til

Ivar Staale Ertesvaag

sig...@spjelkavik.vgs.no (Sigurd Eliassen) skriv:

Eg vil ikkje seie "sterk indikasjon", berre som eg skreiv ovanfor.

Vi må rekne med at det er ein del personar som ikkje har kome med i
Vartdalsboka, pga. manglande kjelder.

Fleire enn kvar 20. mann heitte Nils. Nær kvar tiande jente heitte Brit.
Jørgen og Gjertrud var også vanlege namn. Det er vanskeleg å byggje
ein argumentasjon over så vanlege namn.

--

Ivar Ertesvåg
Trondheim, Noreg/Norway

epost/email: Ivar.S....@energy.sintef.no (ny/new)

Sigurd Eliassen

5 Dec 1997, Ivar Staale Ertesvaag :

>Fleire enn kvar 20. mann heitte Nils. Nær kvar tiande jente heitte Brit.
>Jørgen og Gjertrud var også vanlege namn. Det er vanskeleg å byggje
>ein argumentasjon over så vanlege namn.

Vanskeleg - javel, men likevel kan det gje viktige indikasjonar eller
spor om du vil. Særleg fordi oppattkallingstradisjonane var så sterke.
Sjølv om Nils, Jørgen, Brit og Gjertrud var vanlege namn, vil
kombinasjonen av alle desse namna likevel fortelje oss noko. Særleg på
ein liten plass som Romestrand.

I det aktuelle tidsrommet var der berre 3 bruk på Romestrand. Det var
Nilsgarden bnr. 1, Ivagarden bnr. 3 og Kortegarden bnr. 4.

Brukar på Nilsgarden var Jørgen Nilsson f. 1719 og kona Gjertrud
Larsdotter Lynge. Borna var:

1) Nils f. 1747
2) Ingeborg f. 1750
3) Ragnhild f. 1756

og kanskje (helst truleg)
Brit Jørgensdotter f 1752
Villik Jørgenson f. 1764

Vi kan og merkje oss at ein av brørne til Jørgen Nilsson heitte
Vigleik Nilsson gift 1746.

Brukar på Ivagarden var Ola Ivarson f. omlag 1706 og kona Brit
Hallvardsdotter Melbø. Sonen Ivar Olson f. 1747 var brukar etter
faren. Brit og Villik kunne ikkje vere born frå nokon av desse.

Brukar på Kortgarden frå 1722 var Jørgen Kortson f. 1696, frå 1746
Kort Jørgenson f. oml. 1720 og kona Barbro Torsdotter Masdal. Dei
hadde sønene
1) Knut f. oml 1743 og
2) Jørgen.

Brit Jørgensdotter f 1752 kan vanskeleg vere dotter av denne Jørgen.
Vidare var namna Nils, Gjertrud og Villik ikkje brukte i Kortegarden.

Så spora fører oss truleg til Nilsgarden for både Villik Jørgenson
Romestrand og Brit Jørgensdotter Romestrand. Men provet manglar.

mvh
Sigurd Eliassen

Ivar Staale Ertesvaag

sig...@spjelkavik.vgs.no (Sigurd Eliassen) skriv:

Jau, dei (ein eller begge) kunne vere born til Brit Hallvarsd.

Ikkje som vi veit, men kva veit vi om det?

"fører truleg" - ja, men ikkje meir. Tidlegare sa du "sterke indikasjonar"
- og på det grunnlaget kan vi i dag døme folk for overlagt drap.
Så sikkert grunnlag har vi ikkje her.

No diskuterer vi kor mykje vi kan leggje i ulike kjelder - og eg meiner
at vi skal vere varsame. At eit svar er uvisst er også eit svar, sjølv om
vi ikkje likar det.

Det er ikkje noko problem å konstruere andre tenkjeleg samanhengar.
Brit Jørgensd. - dersom ho i det heile har tilknytning til
Romestrand (korleis veit vi det, dersom ho ikkje er arving
i skifte?) - kunne t.d. vere ei innflytta halvsyster (eller
stedotter) til ein av brukarane, eller barn til ei syster/dotter
av ein av brukarane, eller dotter til ein ukjend son/bror, eller ...
Sidan vi manglar dei viktigaste kjeldene, kjem vi ikkje lenger.
Det du skisserer er den løysinga vi veit mest om, men langt frå
den einaste.

Sigurd Eliassen

8 Dec 1997 11:53:46 GMT, Ivar Staale Ertesvaag :

>Jau, dei (ein eller begge) kunne vere born til Brit Hallvarsd.

Det trur eg vert vanskeleg å finne dekning for i kjeldene. Brit
Hallvardsdotter Melbø og Ola Ivarson Romestrand hadde etter
Vartdalssoga følgjande born (s.153):

1) Rasmus Olson, bonde på Pilskog, Hareid
2) Ingebrigt Olson f.1741, bonde i Kortegarden
3) Ivar Olson f 1747, bonde på garden
4) Brit Olsdotter f 1752, gift med Arne Pederson Ulset, Hareid
5) Gjertrud Olsdotter f 1755, gift med Morten Osnes, Ulstein
6) Anne f 1758, gift med Ola Olson Spjutøy, Ulstein

Ho vart som enkje gift med Søren Eirikson Hovlid, Hareid.

Dersom desse opplysningane i Vartdalssoga er korrekte, kan det tvert i
mot hevdast at ho IKKJE kan vere mor til Brit Jørgensdotter Romestrand
f. 1752 (gift med Jon Kristenson) - då må det i så fall ha skjedd eit
under.;-)

>"fører truleg" - ja, men ikkje meir. Tidlegare sa du "sterke indikasjonar"
>- og på det grunnlaget kan vi i dag døme folk for overlagt drap.
>Så sikkert grunnlag har vi ikkje her.

Poenget mitt var at forlovar-opplysninga var eit viktig spor i retning
av at Nils Jørgenson var bror av Villik - ikkje noko meir. Så eg burde
nok ha skrive indikasjon utan adjektiv. Brør var ofte forloverar for
kvarandre.

>No diskuterer vi kor mykje vi kan leggje i ulike kjelder - og eg meiner
>at vi skal vere varsame. At eit svar er uvisst er også eit svar, sjølv om
>vi ikkje likar det.

Her er vi heilt samde.

>Brit Jørgensd. - dersom ho i det heile har tilknytning til
>Romestrand (korleis veit vi det, dersom ho ikkje er arving
>i skifte?) - kunne t.d. vere ei innflytta halvsyster (eller

Eg kjenner ikkje til kva kjelde Johannes Buset i Vartdalssoga har, men
ho er nemnd som Brit Jørgensdotter Romestrand f. 1752 på side 254 og
side 171.

mvh
Sigurd Eliassen