Omstridt utvisningssak

Sigvald

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10013261
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10013315

Kjendisforfatteren, Madina Salamova (a.k.a. "Maria Amelie") ble i går
kveld pågrepet av en styrke bestående av 8 politimenn fordi hun ikke
har lovlig opphold i Norge. Etter pågripelsen ble hun ført til et
transittmottak der hun ble kledd naken og kroppsvisitert.
---------------------

Jeg kan forsikre om at Salamova ikke ville ha blitt behandlet på en
slik uakseptabel måte av en FrP-regjering. Som et liberalistisk parti
ville FrP lagt vekt på følgende fakta i saken:
a) Hun er en ressurs og står på egne ben.
b) Hun er velintegrert på alle måter:
- hun snakker norsk.
- hun har utdannelse.
- hun bruker et norsklydende pseudonym: "Maria Amelie".
- hun har norsk (mannlig!) kjæreste.
- hun ser ikke særlig fremmed ut (hun kunne lett vært tatt for å være
same).
- hun kler seg som nordmenn flest.
Kort sagt, hun er i gavnet like mye "norsk" som hennes tidligere
landsmann, folkehelten Alexander Rybak. (De er begge er født i
Sovjetunionen).

Det eneste problematiske i forhold til Salamovas sak, slik jeg ser
det, er hun ikke vil snakke åpent om årsakene til at familien flyktet
fra hjemlandet Nord-Ossetsia, bortsett at hun har fortalt at familien
var forfulgt og truet, og at de fryktet for sine liv. Hun har hevdet
at det ble kastet en bombe inn i huset deres. Dersom det skulle vise
seg å ligge pro-tsjetsjenske/pro-muslimske sympatier til grunn for
familiens problemer kan det muligens være grunn for regjeringen til å
reagere som den gjør - Norge skal tross alt ikke være et fristed for
mennesker som sympatiserer med terrorister og barnemordere (jfr.
Beslan).

Når alt dette er sagt så er det også viktig å påpeke at Salamova
selvsagt IKKE er nordmann SV-blekka Ny Tid ukritisk har påstatt (selv
ikke ut fra venstresidens egen definisjon der dette begrepet
utelukkende knyttes til norsk statsborgerskap). Det ironiske i denne
saken er dermed at den begrepsforvirrede venstresiden (ved
ukemagasinet Ny Tid) først definerer henne som nordmann (selv om ikke
en gang har statsborgerskapet i orden) for i neste omgang å kaste
henne ut nettopp fordi hun ikke har lovlig opphold – noe hun selvsagt
ville hatt som nordmann etter venstresidens definisjon. Slik sett er
pågripelsen til pass for de fordømte PK-løgnerne i SV-blekka Ny Tid.
Nå har vi den rødbrune regjeringens (=venstresidens regjering) eget
(heslige) stempel på at hun nettopp IKKE er nordmann etter deres egen
definisjon!

Oppsummering:
Den jevne FrPer vil mene at:

1)
Salamova har blitt behandlet på en uakseptabel måte av norske rødbrune-
myndigheter.

2)
Lett integrerbare mennesker fra det tidligere Sovjetunionen (jfr.
Salamova) utgjør generelt en reell ressurs og er i regel heller ingen
trussel mot vår norske kulturarv, identitet og levesett. Disse bør
derfor behandles med den respekt slike mennesker fortjener.

3)
Det er fremmedkulturelle fra den 3. verden (fortrinnsvis muslimer og
afrikanere) som utgjør en alvorlig trussel mot vår norske kultur,
identitet og levesett. Disse gruppene viser seg generelt lite
integrerbare, er forbundet med høy volds- og kriminalitetsprosent, er
ofte dårlig utdannet og har ofte et nedlatende syn på norske
tradisjoner og verdier. Disse bør derfor møtes med en tøff og lite
kompromissvillig politikk slik situasjonen krever.

Konklusjon:

Venstresiden mener:
Norsk innvandrings- og asylpolitikk må dikteres av klovnene i FN og
EU. Ergo:
- Terroristen Mullah Krekar må få bli i Norge.
- Ekstremisten Mohyeldeen Mohammad må få bli i Norge.
- Den velintegrerte forfatteren Madina Salamova skal ut av Norge.

FrP mener:
Norsk innvandrings- og asylpolitikk må baseres på norsk selvråderett,
ikke på uhensiktsmessige prinsipper og bestemmelser i FN og EU. Ergo:
- Terroristen Mullah Krekar skal ut av Norge.
- Ekstremisten Mohyeldeen Mohammad skal ut av Norge.
- Den velintegrerte forfatteren Madina Salamova kan få bli i Norge.

Endelig konklusjon:
Alle som på den ene siden ønsker en tøffere behandling av muslimer og
andre fremmedkulturelle, og på den andre siden en hensiktsmessig og
verdig behandling av lett integrerbare mennesker fra det tidligere
Sovjetunionen bør gi sin stemme til FrP ved neste valg.

Sigvald

C Lund

In article
<35ce223e-354c-4e1a...@t35g2000yqj.googlegroups.com>,
Sigvald <sigv...@yahoo.no> wrote:

> [...]
> verdig behandling av lett integrerbare mennesker fra det tidligere
> Sovjetunionen bør gi sin stemme til FrP ved neste valg.

MAO: De som mener at hvite mennesker er bedre enn brune mennesker bør
stemme FrP ved neste valg.

Vi er begge gamle nok til å vite hva FrP mener med
"fremmedkulturelle," sigvald.

--
C Lund

Pelle Thomsen

On 13.01.11 20.55, Sigvald wrote:

> Jeg kan forsikre om at Salamova ikke ville ha blitt behandlet på en
> slik uakseptabel måte av en FrP-regjering.

Trine Skeid Grande sa det bra i debatten :
det er slitsomt å være populist.

Men enda mer slitsomt er det å høre på...

Den var forøvrig morsom den du hadde forleden - at venstreradikale leste
Mein Kampf.

Bwhahaha, ditt stakkars evneveike kunnskapsløse fjols, du fornekter deg
ikke.

Hans Petter Nenseth

On 13 Jan, 20:55, Sigvald <sigva...@yahoo.no> wrote:

> a) Hun er en ressurs og står på egne ben.

Ja, hun vil klare seg i hjemlandet.

> b) Hun er velintegrert på alle måter:

Nei, hun har ikke norske papirer.
Ja, hun har jobbet svart, slik de fleste andre gode nordmenn...

> - hun snakker norsk.

Og forstår norsk. Det er til og med bedre enn deg. :)

> - hun har utdannelse.

Ikke verst uten papirer.

> - hun bruker et norsklydende pseudonym: "Maria Amelie".

Ingen betydning

> - hun har norsk (mannlig!) kjæreste.

Ingen betydning.

> - hun ser ikke særlig fremmed ut (hun kunne lett vært tatt for å være
> same).

Ser man på bilde av deg kunne man trodd du hadde IQ.

--
HP