I år heier vi ikke på Norge i MGP!

Sigvald

http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.7503798

I år sender Norge dessverre et afro-rasistisk bidrag til Melodi Grand
Prix. Andre artister var definitivt bedre bedre, bl.a. The Lucky
Bullets med låten "Fire Below", men de var vel for hvite? Alle med
sans for fair play og god musikk må i år finne seg andre land enn
Norge å heie på i MGP.

Sigvald

Espen Olsen

Sigvald <sigv...@yahoo.no> fant det opportunt � publisere f�lgende tekst
p� det verdensomspennende internettet news:525de252-dad0-4402-adf7-
9df590...@x17g2000yqa.googlegroups.com:

> http://www.nrk.no/programmer/tv/melodi_grand_prix/1.7503798
>
> I �r sender Norge dessverre et afro-rasistisk bidrag til Melodi Grand

> Prix. Andre artister var definitivt bedre bedre, bl.a. The Lucky

> Bullets med l�ten "Fire Below", men de var vel for hvite? Alle med
> sans for fair play og god musikk m� i �r finne seg andre land enn
> Norge � heie p� i MGP.
>
> Sigvald

Haha! Zieg vil heller ha 50-talls klanrockabilly enn negerrytmer. Jaja.
Selv stemte jeg p� Blacksheeps. Vokalist og gitarist der kommer vi
garantert til � f� h�re mer fra...

For�vrig lurer jeg litt p� om vokalen p� habahaba-refrenget er
frontfigurens egen eller prim�rt en av koristenes. Jeg er ikke imponert
over hverken intonasjon og volum til Stella selv.

Totalpakka er selvf�lgelig den beste av de tilgjengelige vi kan sende.
Dama har masse h�r og et stort og sjarmerende smil ;-)

Jeg er for�vrig imponert over Blacksheeps egenskrevne og egenfremf�rte l�t
med et fengende refreng som dessverre var hakket mindre catchy enn Stella
sitt.

sp1

Geir Hongrø

Vi sendte et afrikansk bidrag til MGP. Du ville visst heller ha et
amerikansk.

Syntes Stella hadde den beste låta, jeg, men håper hun er kvitt
forkjølelsen til finalen.

Minner også om at hver gang Norge har vunnet har det vært med innslag
av utlendinger. :)

Hans Petter Nenseth

On 13 Feb, 13:14, Geir Hongrø <geirh...@online.no> wrote:
> Vi sendte et afrikansk bidrag til MGP. Du ville visst heller ha et
> amerikansk.
>
> Syntes Stella hadde den beste låta, jeg, men håper hun er kvitt
> forkjølelsen til finalen.

Hun har ikke vinnersjanser uansett, og det er egentlig greit, så
slipper vi den utgiften.
Blacksheeps kunne kostet oss dyrt. Med en litt annen styling og
engelsk tekst.

--
HP

Geir Hongrø

On 13 Feb, 13:45, Hans Petter Nenseth <hpnens...@gmail.com> wrote:

> Blacksheeps kunne kostet oss dyrt. Med en litt annen styling og
> engelsk tekst.

For Blacksheeps har jo språkblanding vært en gag helt siden starten.
Alle deres hits har vært på minst to forskjellige språk.

Sigvald

On Feb 13, 1:14 pm, Geir Hongrø <geirh...@online.no> wrote:

> Minner også om at hver gang Norge har vunnet har det vært med innslag
> av utlendinger. :)

Ja, men det har vært utlendinger som har vært representative for Norge
og norsk kultur, dessuten har de presentert norsk-kulturell musikk.
Denne Stella Mwangi er fremmedkulturell og hennes musikk er ikke
representativ for Norge og vår kultur. Hun er således den største
nedturen for norsk MGP siden Stig Van Eijk og hans fiasko i 1999.

Sigvald

Hans Petter Nenseth

On 13 Feb, 15:30, Sigvald <sigva...@yahoo.no> wrote:

> Ja, men det har vært utlendinger som har vært representative for Norge
> og norsk kultur, dessuten har de presentert norsk-kulturell musikk.

Kan du utdype nærmere hva du mener norsk-kulturell musikk er?

> Denne Stella Mwangi er fremmedkulturell og hennes musikk er ikke
> representativ for Norge og vår kultur.

I såfall var ikke låta "La det swinge" det heller. Det aller meste av
norsk populærmusikk er fremmedkulturell.
Uansett hvor langt tilbake du spioler havner du i Afrika.

Nå har ikke jeg noe i mot bidraget som vinner av annen grunn enn at
jeg mener Blacksheeps låt var bedre.

--
HP

Isachsen

MGP-musikken er neppe representativ for noen av de andre landene heller.
Den er vel heller en forsmak på hva som skal bli det universelle når
andre nasjonale musikk-ytringsformer er avskaffet.

Isachsen

Geir Hongrø

On 13 Feb, 15:30, Sigvald <sigva...@yahoo.no> wrote:

> Ja, men det har vært utlendinger som har vært representative for Norge
> og norsk kultur, dessuten har de presentert norsk-kulturell musikk.

"Fairytale" var egentlig mer russisk enn norsk, trass i hardingfele og
folkdanse.

"Nocturne" var helt og holdent irsk.

Men det er nok hudfargen som er viktigst for deg.

Geir Hongrø

On 13 Feb, 21:19, " Isachsen" <tavekkor...@c2i.net> wrote:

> MGP-musikken er neppe representativ for noen av de andre landene heller.
> Den er vel heller en forsmak på hva som skal bli det universelle når
> andre nasjonale musikk-ytringsformer er avskaffet.

Tror nok engelsk og amerikansk popmusikk, muligens ispedd litt tysk/
nederlandsk eurodance, er mer typisk i så måte. MGP har liksom litt
laget seg sin egen sjanger, som for det første skal være mer
umiddelbar, med kortere låter og mer vekt på show.