Herman Frittz (Brumle Måseegg) er død

Sigvald

Det har nå blitt gjort kjent i NSPD at den mangeårige NSPD-debattanten
Herman Frittz som lenge benyttet nicket Brumle Måseegg, døde for snart
to år siden (14. oktober 2009) 73 år gammel. Frittz vil bli husket som
en produktiv, fargerik og skarpskodd, men noe naiv og utpreget
politisk korrekt høyremann. Dette førte ham i opposisjon til det
store, mer radikale flertallet i NSPD. Han bar også tydelig preg av at
han fra barnsbein av ble innpodet med skepsis/hat mot alle kritikere
av det etablerte politiske establishment i Norge. Han vil ellers bli
husket for en generelt grei netikette og en viss evne til å ta utsatte
meddebattanter i forsvar, selv om også han ved enkelte tilfeller falt
for fristelsen til å ta mannen i stedet for ballen.

Herman Frittz (Brumle Måseegg) 1935-2009 - R.I.P.

Sigvald

Sigvald

Det kan legges til at Frittz vil huskes som den som i størst grad har
benyttet det velklingende begrepet "kommunazisme" i NPP, NSPD og NSPI.

Sigvald

Isachsen

Sigvald wrote:
> Det kan legges til at Frittz vil huskes som den som i st�rst grad har

> benyttet det velklingende begrepet "kommunazisme" i NPP, NSPD og NSPI.
>
> Sigvald

Han mente vel � sl� to fluer i ett smekk, men traff vel ikke helt, siden
hverken "kommiene" eller "naziene" mener seg "hjemmeh�rende" i begrepet.
Jeg har heller ikke registrert at ordet er blitt brukt annensteds. Men
det bidro utvilsomt - som du antyder - til hans egen "profil" her p�
usenet. Hadde jo selv noen sammenst�t med herr Brumle, og lurte p� hvor
det hadde blitt av ham.

Isachsen

Geir Hongrø

On 23 Aug, 22:13, " Isachsen" <tavekkor...@c2i.net> wrote:

> [...]
> det bidro utvilsomt - som du antyder - til hans egen "profil" her p
> usenet. Hadde jo selv noen sammenst t med herr Brumle, og lurte p hvor

Tror en kar som Olav Versto kunne likt begrepet. Han mislikte meget
sterkt alle autoritære ideologier uansett politisk farge. Selv synes
jeg begrepet var greit nok så lenge det kun ble brukt om de som
faktisk var autoritære nok til å undertrykke demokratiet og frata
folket grunnleggende demokratiske rettigheter. Men Herman var ikke
alltid like flink til også å ta avstand fra åpenbart høyrevridde
fascister som Agusto Pinochet.

Jeg burde nok ha postet her om at Brumle/Herman var borte, siden han
helt til det siste var såpass aktiv her, men har liksom egentlig bare
vært aktiv på musikkforumet på news de siste årene (og knapt nok det).