Jødisk skole angrepet i Frankrike

Sigvald

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10079444

Ifølge fransk politi er to drept og flere skadet, melder Le Figaro.
Skyeepisoden fant sted ca. klokken 08.10 norsk tid. Elevene skal ha
tatt oppstilling ute i skolegården da marerittet begynte.

Ifølge flere franske medier var gjerningsmannen på en svart moped. Han
skal ha skutt mot elevene med et automatvåpen og en pistol.

Deretter forsvant mannen. Minst én lærer og to elever skal være drept.
Ifølge Le Monde var de mindreårige barn av den drepte læreren. To skal
være hardt skadet.

Franske aviser skriver at det er flere likhetstrekk mellom dagens
skytedrama og drapene på franske soldater i samme område i forrige
uke.

- Man kan ikke se bort fra likhetstrekkene mellom angrepene på våre
soldater i Toulouse og Montauban og dette forferdelige angrepet på
våre barn i dag morges, sier innenriksminister Claude Guéant i en
uttalelse.

Fremgangsmåten for angrepet minner om da to franske soldater ble drept
og én ble såret i en skyteepisode nær en militærbase i byen Montauban
sørvest i Frankrike torsdag i forrige uke. Det sier kilder i politiet
til Le Figaro.

Den ukjente gjerningsmannen flyktet da fra stedet på en moped. Våpnene
som ble brukt skal også ha vært det samme som ble brukt i forrige uke,
ifølge den franske nettavisen.

En fransk soldat ble også skutt og drept i Toulouse i forrige uke.
---------------------

Ja, ja, dere!
Her har vi øyensynlig en en gjerningsmann helt etter AUFs, C. Lunds,
P. Thomsens, HP. Nenseths og resten av PKenes hjerter. Er det noe alle
disse missliker så er det jo nettopp Israel (og dermed også jøder) og
vestlige millitære (jfr. motstanden mot innsatsen i Afghanistan, Irak,
Libya, osv.).

Alle som tar avstand fra slik vold mot jøder og vestlige interesser
bør gi sin stemme til FrP ved neste valg!

Sigvald

Hans Petter Nenseth

Den 11:18 19.03.12, skrev Sigvald:

> Her har vi øyensynlig en en gjerningsmann helt etter AUFs, C. Lunds,
> P. Thomsens, HP. Nenseths og resten av PKenes hjerter.

Ingen slik gjerning er etter mitt hjerte. Det virker mer som
"lillebroren" til ABB har vært på færde, mot uskyldige barn. ABB var som
kjen medlem av FrP.

> Er det noe alle
> disse missliker så er det jo nettopp Israel (og dermed også jøder) og
> vestlige millitære (jfr. motstanden mot innsatsen i Afghanistan, Irak,
> Libya, osv.).

Jeg misliker ikke Israel eller jøder, jeg misliker Israels
utenrikspolitikk, og jeg syns jødene nå burde bli ferdige med å bruke
andre verdenskrig som påskudd til å bestemme f.eks hva som skal kunne
stilles ut av kunst i andre lands kunstgallerier. Israel kan ikke
akkurat kalle seg for noen forkjemper av ytringsfrihet.
Jeg tar ikke parti med noen av partene i midtøsten, jeg tror det er det
beste jeg kan gjøre for ikke å fyre mer oppunder den ilden som kommer
til å brenne så lenge andre tar parti med en av sidene.

> Alle som tar avstand fra slik vold mot jøder og vestlige interesser
> bør gi sin stemme til FrP ved neste valg!

Jeg tar ikke avstand fra vold mot jøder, jeg tar avstand fra vold.
Derfor må jeg og ta avstand fra FrP som er for krig.

Sigvald

On Mar 19, 1:41 pm, Hans Petter Nenseth <h...@nenseth.no> wrote:

> Ingen slik gjerning er etter mitt hjerte. Det virker mer som
> "lillebroren" til ABB har vært på færde, mot uskyldige barn.

Ikke vær så dum! ABB er som en speidergutt sammenliknet med dette
monsteret. ABB skjøt nemlig ikke mot uskyldige jødiske småbarn på 3 år
- han skjøt mot Israel-fientlige ungdomsaktivister som i det minste
var voksne nok til å gi uttrykk for bastante meninger om innvandring
og situasjonen i Midt-Østen:
http://politisk.tv2.no/nyheter/st%C3%B8re-om-israel-palestina-konflikten-%E2%80%93-okkupasjonen-ma-opph%C3%B8re-muren-ma-rives-og-det-ma-skje-na/
Når det gjeler synet på Israel/jøder synes det å være ubehagelig
tydelige likheter mellom morderen i Toulouse, Eskil Pedersen, Erik
Fosse og Mads Gilbert.

> ABB var som kjent medlem av FrP.
Du er som vanlig uetterrettelig. Han var utmeldt lenge før 22. juli
2011.

Sigvald

Thomas Lundquist

Sigvald <sigv...@yahoo.no> writes:

> [...]
> - han skjøt mot Israel-fientlige ungdomsaktivister som i det minste
> var voksne nok til å gi uttrykk for bastante meninger om innvandring

Lurer på om PST overvåker USENET.

ez
--
Med infrastruktur bygger vi landet.

Siteringsproblemer? : http://www.bersvendsen.com/usenet/quoting.html

Sigvald

On 19 Mar, 16:12, Thomas Lundquist <e...@zelow.no> wrote:

> Lurer på om PST overvåker USENET.

De er nok for lengst vel kjent med AUFs åpent uttalte Israel-skepsis.
Det har jo til og med vært fremhevet i israelske aviser som Jerusalem
Post.

Sigvald

Hans Petter Nenseth

Den 14:11 19.03.12, skrev Sigvald:

> [...]
> - han skjøt mot Israel-fientlige ungdomsaktivister som i det minste
> var voksne nok til å gi uttrykk for bastante meninger om innvandring

Jeg glemte visst det. Da er det jo greit det ABB gjorde da, bare
peanuts. Gud elsker deg, Sigvald.

> Når det gjeler synet på Israel/jøder synes det å være ubehagelig
> tydelige likheter mellom morderen i Toulouse, Eskil Pedersen, Erik
> Fosse og Mads Gilbert.

På samme måte som det er likheter mellom deg og Hitler.

> Du er som vanlig uetterrettelig. Han var utmeldt lenge før 22. juli
> 2011.

Han var altså som kjent medlem av FrP. De gikk bare ikke langt nok i
hans retning.

Hans Petter Nenseth

Den 23:38 19.03.12, skrev Sigvald:

> De er nok for lengst vel kjent med AUFs åpent uttalte Israel-skepsis.
> Det har jo til og med vært fremhevet i israelske aviser som Jerusalem
> Post.

Jeg er skeptisk til Israel, spesielt den krigshissende
utenrikspolitikken. Syns du det gjør at jeg fortjener å dø?

Morten Leikvoll

"Thomas Lundquist" <er...@zelow.no> wrote in message
> Lurer på om PST overvåker USENET.

Hvis ikke gjør de ikke jobben sin.
På usenet er din IP adresse vanligvis blottet og hvemsomhelst kan finne ut
hvor du befinner deg (sånn ca).

Morten Leikvoll

"Morten Leikvoll" <mlei...@yahoo.nospam> wrote in message
Dette gjelder ikke dersom du poster fra googlegroups da..
Men ser du på sigvald f.eks så finner man i råmeldingen hans:

Bruker man f.eks
http://www.geoiptool.com/en/?IP=152.94.26.61
eller
http://whatismyipaddress.com/ip/152.94.26.61
Så finner man hvor hans ISP=University of Stavanger og lokasjon:
Latitude: 58.9667
Longitude: 5.75
Adresse:Taugata (ca 20).

Så antakelig sitter han ca rundt der. Men det hender at ISP rapporterer feil
adresse.

Skremmende? Ja, absolutt.

Thomas Lundquist

Sigvald <sigv...@yahoo.no> writes:

> Ikke vær så dum! ABB er som en speidergutt sammenliknet med dette
> monsteret. ABB skjøt nemlig ikke mot uskyldige jødiske småbarn på 3 år

Han som går løs i Frankrike går ikke bare løs på jøder men også franske
soldater. Hva har de gjort for noe galt?

(To av dem er visst arabere.)

Jon Wikne

On 03/20/2012 09:30 AM, Morten Leikvoll wrote:
> "Morten Leikvoll"<mlei...@yahoo.nospam> wrote in message
[...]
> Dette gjelder ikke dersom du poster fra googlegroups da..

Det finnes faktisk også normale ISP'er som opererer NNTP-servere
som ikke tagger meldingene med NNTP-Posting-Host. Eksempelvis
lyse.net. IP-numrene fra samme firma har også ofte misvisende
geografiske lokasjoner.

-- Jon

Sigvald

On 20 Mar, 07:49, Hans Petter Nenseth <h...@nenseth.no> wrote:

> Jeg glemte visst det. Da er det jo greit det ABB gjorde da, bare
> peanuts.

Nei, det var ikke greit. Alle som har fulgt litt med i NSPD siden 22.
juli vet utmerket godt at jeg, i likhet med FrP generelt har tatt
utvetydig avstand fra ABBs udåder 22. juli. FrP har også tydelig
understreket at ABB ikke har hatt noe som helst med partiet å gjøre på
mange år.

> På samme måte som det er likheter mellom deg og Hitler.

Ikke vær dum. Det er ikke mer likheter mellom meg og Hitler enn det er
mellom deg og Stalin.

Sigvald

Hans Petter Nenseth

Den 23:32 20.03.12, skrev Sigvald:

> [...]
> utvetydig avstand fra ABBs udåder 22. juli. FrP har også tydelig
> understreket at ABB ikke har hatt noe som helst med partiet å gjøre på

Vel, vi får høre hva han selv sier. Tror du FrP vil vedkjenne seg deg -
ut over stemmen din?

> Ikke vær dum. Det er ikke mer likheter mellom meg og Hitler enn det er
> mellom deg og Stalin.

Jo faktisk. Du, Hitler og stalin har bart, jeg har ikke.

Thomas Lundquist

> [...]

> utvetydig avstand fra ABBs udåder 22. juli. FrP har også tydelig
> understreket at ABB ikke har hatt noe som helst med partiet å gjøre på

Enda en gang, du tar avstand fra udådene og ikke meningene, er det
bevisst?

Sigvald

On Mar 21, 9:31 am, Thomas Lundquist <e...@zelow.no> wrote:

> Enda en gang, du tar avstand fra udådene og ikke meningene,
> er det bevisst?

Meninger er enda ikke forbudt her i landet. Dersom du har tenkt å slå
ned på folk kun på grunnlag av forrykte meninger må du begynne med dem
som vil ha "væpna revolusjon" og alle meningsfellene til den fransk-
algirske terroristen Mohammed Merah, som støtter palestinerene og
hater Israel (jøder). Fakta er at det, etter alt å dømme, er betydelig
større meningslikhet mellom Eskil Pedersen, Erik Fosse, Mads Gilbert
og Mohammed Merah enn det er mellom den jevne FrPer og ABB. I
sistnevnte tilfelle har partene (FrP og ABB) gjensidig åpenlyst
kritisert hverandre.

Sigvald

Thomas Lundquist

Sigvald <sigv...@yahoo.no> writes:

[ Sigvald svarer langt ]

Så svaret er ja.

At Gilbert & co bør kritisere sin side mer for sine handlinger er jeg
enig i men på den andre siden; har du eller FrP noensinne kritisert
Israels handlinger?

Terje Henriksen

"Thomas Lundquist" <er...@zelow.no> skrev i melding

> Han som går løs i Frankrike går ikke bare løs på jøder men også franske
> soldater. Hva har de gjort for noe galt?
>
> (To av dem er visst arabere.)

De var vel muslimer av ikke-korrekt trossamfunn.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Sigvald

On Mar 22, 9:34 am, Thomas Lundquist <e...@zelow.no> wrote:

> At Gilbert & co bør kritisere sin side mer for sine handlinger er jeg
> enig i men på den andre siden; har du eller FrP noensinne kritisert
> Israels handlinger?

Kritiserte Nygaardsvold-regjeringen Stalins krigføring under WW2?

Sigvald

Thomas Lundquist

Nokså sammenlignbart ja.

not.