Re: Har troende mennesker lavere IQ?

1 view

Brumle Måseegg

On 18 Okt, 22:56, Shapescare <farentilma...@gmail.com> wrote:

> Olav Digre er det ultimate gudsbeviset. Synd at katolikkene rappa ham.

Akkurat dette er litt morro, selv om det ikke berører den diskusjonen
vi holder på med. Men Olav ble aldri offisielt godkjent av Vatikanet
som helgen. Så vidt jeg vet ble brevet om hans godkjennelse stoppet.
pga utfallet av slaget ved Steinvikholm. Verre for Norge var det at
den pavelige deling av Amerika heller ikke ble sendt. Som kjent skulle
Portugal få det som lå øst og Spania det som lå vest for en
delingslinje. Men Norge skulle få alt som lå nord for Panama.

Det som forundrer meg mest er at motstanderne av norsk medlemskap i EU
samtidig tordner om dansketiden og mot katolisismen. Men- det var jo
nettopp innførelse av protestantismen som lå til grunn for at danskene
skulle få lede over landet vårt i 400 år....