FrPs offisielle syn på konflikten i Libanon

Sigvald

Den notoriske news-klovnen og solo-spilleren Øyvind Michelsen har
nylig, helt uten saklig grunnlag, fordømt Israel i FrPs navn.
Michelsen har muligvis peiling på FrPs bydelspolitikk i Oslo, men
partiets utenrikspolitikk vet han åpenbart ikke filla om. For å rette
rette opp det feilaktige inntrykket av FrPs utenrikspolitikk som man
kan få om man tar Øyvind Michelsens fyllerør-liknende skiblerier på
alvor, gjengir jeg her partiets offisielle syn på saken - slik dette i
dag tydelig fremkommer i Stavanger Aftenblad i et leserinnlegg av FpUs
leder, Trond Birkedal. (SA, 4. august 2006, side 6):

=====================
GÅR ISRAEL FOR LANGT?

Av Trond Birkedal
Leder i Fremskrittspartiets Ungdom

Opptøyene i Midtøsten - med Israels væpnede aksjoner mot
libanesisk territorium skaper reaksjoner mot og kritikk av Israel. Det
er forståelig. Men israelsk maktbruk må sees i sammenheng med den
stadig tilstedeværende trusselen fra totalitær fundamentalisme.

Om jeg har lært noe i løpet av min politiske karriere, så er det at
politikeres velvilje og naivitet ikke må undervurderes. Jeg har sett
særinteressegrupper få folkevalgte til å gjøre knefall og legge til
side all kritisk tenkning. Lobbygruppene mot Israel har nok derfor i
stor grad lykkes. De har fått store deler av det politiske Norge -
fra ytterste venstre til Unge Høyre - til å glemme hva Hizbollah
representerer. Iranstøttede Hizbollah er nemlig en fundamentalistisk
islamistisk gruppe, som på prinsipielt grunnlag er motstandere av
menneskerettigheter. Som ifølge gruppen selv er væpnet til tennene
med 12.000 raketter. Og som uten å blunke innrømmer at den vil fjerne
Israel fra kartet.

ISRAEL KRENKER den uskyldige parten Libanon for å ta knekken på en
terrorgruppe, hevdes det. Akkurat som om libanesiske myndigheter ikke
har et ansvar for å håndtere Hizbollah. Det er ikke tilfeldig at
Israel ikke angriper naboene Egypt og Jordan, for disse ville aldri
akseptert at iranske terrorister fikk fritt spillerom på deres
territorium. Libanon har dessuten Hizbollah representert i regjeringen
som har sin plassering i Beirut. At Libanon da skal kunne toe sine
hender, må rett og slett ikke bli godtatt. Hvis man skal kunne forstå
israelernes situasjon, kan man tenke seg følgende: Forestill deg at en
terrorgruppe er blant deltagerne i den svenske regjeringen. Hver eneste
dag befinner den seg rundt Svinesund for å sende bomber inn mot Moss,
Sarpsborg og Oslo. Svenske myndigheter nekter dessuten å gjøre noe
med problemet. Ville nordmenn akseptert en slik situasjon? Hvilket
europeisk land ville sittet stille mens terrorister gikk amok like over
grensene?

ET SENTRALT SPØRSMÅL er om Israel overreagerer, og tar i bruk altfor
harde virkemidler i kampen mot terror. Det er et utbredt prinsipp i
folkeretten at forsvarsangrep skal være forholdsmessig sett opp mot
trusselen. I Israels situasjon dreier det seg om en eksistensiell kamp
for å forsvare seg mot terrorister som vil utslette den jødiske
befolkningen. Derfor må det også tåles at man må reagere hardt og
kontant mot rakettangrepene. Enhver sivilisert nasjon må selvfølgelig
ta sikte på å unngå sivile tap. Dette gjør også Israel; i
motsetning til Hizbollah, varsler israelsk forsvar sivilbefolkningen i
Libanon om at angrep vil skje i nærheten, og rakettene rettes mot
strategiske mål - ikke sivile mål. Kampen mot terrorisme er for meg
også et moralsk spørsmål. Det hevdes ofte at siden både Hizbollah
og Israel bruker raketter mot hverandre, er de "like ille". Det er jeg
uenig i. Jeg nekter å sette likhetstegn mellom barbariske og
antisemittiske terrorgrupper som Hizbollah og et demokratisk,
vestligorientert land som Israel. I kampens hete glemmer man de
grunnleggende verdiene partene i striden bygger på. Men i dagens
samfunn hvor man dyrker anti-vestlige ideer og aksepterer alle
"kulturelle særtrekk", er det ikke merkelig at verdier blir satt i
glemmekroken.

DET ER VANSKELIG å vite hva historikere i ettertid vil skrive om den
striden som nå finner sted i Midtøsten. Men selv om vi ikke vet hva
som vil stå om dagens situasjon, kan vi se tilbake på tidligere
historiske episoder - ikke minst hva historien kan si om kriger som
har runnet sted. Erfaring viser at totalitære krefter må slås
tilbake ved hjelp av maktbruk. Konfliktløsning gjennom dialog blir i
dette tilfellet like latterlig som da Gandhi sendte brev til Hitler for
å be ham være så snill å stoppe sine krigshandlinger. En avvæpning
av Hizbollah vil ikke bare være et gode for israelske statsborgere,
for også libanesiske innbyggere vil nyte godt ved at militsgruppene
mister maktgrepet i Libanon. Selv om sivile kan føle frykt og sinne
når bombingen i Libanon foregår som verst, vil befolkningen trolig
være takknemlig når Libanon kan gå vekk fra en halvanarkistisk
tilstand.

DET MÅ VÆRE NOK å minne om den tyske forfatteren Wolf Biermanns
opplevelser under de alliertes bombing av Hamburg for å kvitte seg med
nazi-regimet. Hans far døde i Auschwitz. Da tyskere flest forbannet
"den avskyelige Churchill", minnet Biermanns mor ham på at "selv om
flyene på himmelen slipper bomber som kan komme til å drepe oss, så
har de kommet for å redde oss fra de onde menneskene som drepte din
far." Filosofen Thomas Aquinas har påpekt at det ondes natur ikke
finnes i destruktive handlinger, men l handlingslammelsen. Når
Hizbollahs undertrykkende krefter uttrykkes i rakettangrepene, kan det
være fristende å lene seg tilbake og si at man ikke bør gjengjelde
angrep med motangrep. Men i dette tilfellet vil passivitet være det
samme som frivillig å legge hodet i giljotinen. Israel har derfor min
fulle støtte.
=====================

Sigvald

Hans Petter Nenseth

Etter en stund uttalte Sigvald følgende:

*snip*

Dette gir "Klovner i kamp" en ny mening.
--
Trivselsvekt er oppskrytt

Tobias Brox

[Sigvald siterer Trond Birkedal]

> Det hevdes ofte at siden både Hizbollah
> og Israel bruker raketter mot hverandre, er de "like ille".

Det er vel omtrent mitt syn ...

> [...]
> vestligorientert land som Israel. I kampens hete glemmer man de
> grunnleggende verdiene partene i striden bygger på.

Så lenge "verdien bak" er "vestlig og demokratisk" i motsetning til
"barbarisk og antisemittisk", er det OK med rakettangrep?

> Selv om sivile kan føle frykt og sinne
> når bombingen i Libanon foregår som verst, vil befolkningen trolig
> være takknemlig når Libanon kan gå vekk fra en halvanarkistisk
> tilstand.

Hvordan kan tilstanden noensinne bli noe annet enn "halvanarkistisk"
når alt av infrastruktur er bombet vekk?

--
Tobias Brox, 69°42'N, 18°57'E

Øyvind M

Sigvald wrote:
> Den notoriske news-klovnen og solo-spilleren Øyvind Michelsen har
> nylig, helt uten saklig grunnlag, fordømt Israel i FrPs navn.

Sigvald er sur fordi jeg ikke vil være med på hans klovnerier.
FrPs syn på saker finner du hos FrP og ikke hos FpU som er
ungdomsorganisasjonen.
Jeg har ikke gitt meg ut for å tale for FrP i denne saken så Sigvald er som
vanlig helt på jordet når han påstår at jeg har uttalt meg på vegne av FrP.

Først var jeg en spesialist som han refererte til i samme åndredrag som
psykiatriske pasienter som utnever halve Norge med navns nevnelse til
psykopater på news. Deretter sa jeg Sigvald i mot og ville ikke stå på hans
klovneoversikter på news.
Nå er han forbanna og vil hevne seg.
Lykke til Sigvald, men jeg bryr meg katten om dette tøyset ditt her!

Øyvind, Oslo

Roald B. Larsen

Israel har jo så gode erfaringer med slikt i de
palestinske områdene, så det er vel derfor ... :-(

også er det flott å ikke ha noen "partner i fred",
som de vel stadig vekk er på utkikk etter -- vel,
kanskje de kan finne noen i sine fengsler...

--
rL

Roald B. Larsen

All ære til dine forsøk på differisert syn, og for at
du forklarte hva du mener og hvorfor. Jeg kan vel
synes noe Israel-fiendtlig, men det er ikke noe
som har med ideologi å gjøre, men hvordan jeg
bedømmer handlinger og hva disse vil føre til.

Sigvald må ikke innbille seg at han har noen
slags autoritet til å stille noen for skolerett,
han som nærmest støttet et angivelig drap
utført av uniformerte nazitilhengere på et 6
år gammelt barn av tysk/muslimsk herkomst
i Tyskland.

Han "forsto" at et slikt blandingsbarn kunne krenke
"æresfølelsen" til nynazistene, men likte dog ikke
hva de gjorde, og slo frampå at de heller skulle ha
gått løs på det tysk-iranske paret som var barnets
foreldre.

Det er den samme Sigvald som beskylder andre
for å fremme nazisme !!!

Siden har jeg tatt Sigvold alvorlig, på en måte.

--
rL

Sigvald

Roald B. Larsen wrote:

> [...]

> hva de gjorde, og slo frampå at de heller skulle ha
> gått løs på det tysk-iranske paret som var barnets

Psykopat Roald B. Larsen tar med den største selvfølgelighet ting
helt ut av sin sammenheng. Det forteller på mange måter mye om hans
debattnivå. Mitt poeng da jeg kommenterte den aktuelle saken var at
sett i lys av at en tysk mann på et litt tidligere tidspunkt, til
tross for at denne hadde konvertert til islam, av iransk rett ble truet
med dødsstraff for å gifte seg med en iransk kvinne, fant jeg det
ikke helt urimelig at enkelte tyskere kunne reagere med å bli
forbannet på iranske menn som sikler etter tyske kvinner.

> Det er den samme Sigvald som beskylder andre
> for å fremme nazisme !!!

Psykopat Roald B. Larsen serverer bevisst løgn. Jeg har påvist at
enkelte her i forumet tidvis uttaler seg i klart antisemittiske
ordelag. Det er imidlertid IKKE identisk med nazisme. Antisemittismen
synes nemlig å være like sterk blant mange tilhengere av
internasjonal sosialisme/kommunisme.

Sigvald

Sigvald

Tobias Brox wrote:
> [Sigvald siterer Trond Birkedal]
>
> Det er vel omtrent mitt syn ...

Konklusjon:
Man kan på dette grunnlag, på helt logisk korrekt grunnlag,
konkludere med at Tobias Brox mener at ettersom både Tyskland og de
alierte under WW2 brukte bomber mot hverandres byer så var partene
like ille...

Sigvald

Arne Midtbø

On Fri, 4 Aug 2006 15:16:39 +0000 (UTC), Tobias Brox
<tob...@stud.cs.uit.no> wrote:

>[Sigvald siterer Trond Birkedal]
>
>Det er vel omtrent mitt syn ...

>Så lenge "verdien bak" er "vestlig og demokratisk" i motsetning til
>"barbarisk og antisemittisk", er det OK med rakettangrep?

Glemmer du ikke nå Hizbollahs mange rakettangrep fra Libanon som
faktisk utløste denne krigen? Jeg synes at det er litt pussig å være
så enøyd å kun "se" israelsk skyts og ikke motpartens.
Israel ble angrepet fra et naboland og det ville være merkelig dersom
Israel ikke reagerte med å forsøke å trygge sitt lands innbyggere ved
å eliminere trussel fra nabolandet. Et forsvar som ikke hadde gjort
det, hadde neppe hatt livet rett. Hva har man egentlig forsvar for?

Og la oss få et litt større perspektiv på dette; Israel er på
størrelse med Hedemark fylke. Israels areal utgjør 0,2 % av Midtøsten.
De resterende 99,8 % er arabisk. Det er legitimt å mene at dette
arealet Israel er plassert på også bør bli arabisk territorium. I så
fall er det greit å si det direkte. Det er også greit å si direkte hva
man mener de jødene som bor i Israel skal foreta seg/hva som skal
"gjøres" med dem.
Hva mener du skal "gjøres" med israelerne?

--
Arne Midtbø
http://www.midtboe.net Blogg: http://www.arnemidtbo.blogs.no

No animals were harmed in the writing and/or production of this document.
-Except those that were eaten.

Sigvald

Øyvind M wrote:

> FrPs syn på saker finner du hos FrP og ikke hos FpU som er
> ungdomsorganisasjonen.

Det er ingenting til hinder for at FpUs leder kan uttale seg på vegne
av hele partiet. I dette tilfellet uttaler Trond Birkedal åpenbart
gjort nettopp det. FpU er overhodet ikke nevnt i selve teksten som
således på ingen måte er avgrenset kun til å gjelde dem. Selv om
Birkedal uttaler seg i jeg-form er det heller ingen steds i teksten
presisert at at det han sier kun står for hans egen regning.

> Jeg har ikke gitt meg ut for å tale for FrP i denne saken så
> Sigvald er som vanlig helt på jordet når han påstår at jeg har
> uttalt meg på vegne av FrP.

Det er trist for FrP at en av partiets folkevalgte er så
uetterrettelig. En hver debattant med litt omløp kan med største
letthet se at du har prøvd deg på "analyse" av fraværet av
FrP-kommentarer til konflikten i Libanon. På grunnlag av din totalt
sviktende analyse har du så hevdet at FrP har snudd Israel ryggen
p.g.a. sivilie tap i Libanon.

Fakta er at dette er så feil som det kan få blitt. FrP er og blir
venner av Israel. Trond Birkedal er helt krystallklar på nettopp det.
Jeg foreslår at du leser gjennom innleget hans flere ganger inntil du
skjønner hva FrP faktisk mener om dette temaet.

Sigvald

Knut Schrøder

In news:tit6d2pjpn2fo3ft0...@4ax.com,
Arne Midtbø <arnem...@hotmail.com> typed:

> Glemmer du ikke nå Hizbollahs mange rakettangrep fra Libanon som
> faktisk utløste denne krigen?

Neida. Og skuddene i Sarajevo utløste 1. verdenskrig.
Men hva har det med saken å gjøre?
Ut fra din logikk hadde Tyskland all rett til å angripe den gangen!

Utløste?
Bullshit!

--
Knut

Hans Petter Nenseth

> [...]

>Birkedal uttaler seg i jeg-form er det heller ingen steds i teksten
>presisert at at det han sier kun står for hans egen regning.

Sånn rent generelt, det er vel nettopp når folk uttaler seg i jegform
de snakker for seg selv?
--
Barnslig, jeg?
Det er da bare syvende gang jeg fyller 7...

Arne Midtbø

Ikke snakk om /min/ logikk - snakk om din egen og den er mer en
merkverdig.
Kanskje du kunne kommentert det andre jeg skrev i postingen? Har du
noen "logiske" synspunkter på det også?

Øyvind M

Sigvald wrote:

> Roald B. Larsen wrote:
>

> Psykopat Roald B. Larsen serverer bevisst løgn. >
> Sigvald

Psykopater??
Jeg er ikke psykiater eller helsepersonell av noe slag så jeg kan nok
dessverre ikke stille diagnosen psykopat på noen her. Har Sigvald noen slik
utdannelse mon tro. Kan vi få referert hvilken medisnsk utdannelse Herr
Grøsfjeld måtte inneha!

Øyvind, Oslo

Øyvind M

Sigvald wrote:

> Øyvind M wrote:
>
> Fakta er at dette er så feil som det kan få blitt. FrP er og blir
> venner av Israel. >
> Sigvald

Jeg har en rekke venner og det er svært sjelden jeg er enig med dem i alt.

Israel er et demokratisk land og Norge, Arbeiderpartiet, jeg og mange andre
er fremdeles venner med Israel og ønsker at Israel skal ha trygge grenser.
Det å være venner betyr at man ofte kan være uenige og kritisere hverandre.
Til og med regjeringen Bondevik II var uenige med USA i amerikansk
utenrikspolitikk, men allikevel var Norge og USA i hele den perioden
Venner!

Det er bare enkle sjeler som tror at venner skal mene det samme om alt til
alle tider!
Klakkører er ikke det samme som venner i mitt vokabular, men så er jeg også
medlem av et liberalistisk parti hvor mangfoldet florerer!

Et politisk parti består av en masse mennesker som har forskjellige
synspunkter på en en hel del saker, men det som binder dem sammen er at de
har satt opp et program som medlemmene stort sett er enig i og vil jobbe
for! Et partiprogram utvikles og forandres fra år til år og de ulike
medlemmene i et parti tar i større og mindre grad del i å foreslå
forandringer og de forskjellige medlemmene påvirker hverandre i det vi
kaller en åpen politisk prossess.

Den som tror at alle i et parti er 100 % enig i alt har vel ikke andre
referansepunkter for akkurat det enn eventuelt til Sovjetunionens
Kommunistparti 1917-89 eller muiligens Folkekongressen i Nord-Korea, er du
uenig der blir du bare borte vekk!

Øyvind, Oslo

Roald B. Larsen

Sigvald skrev:

> [...]
> ikke helt urimelig at enkelte tyskere kunne reagere med å bli
> forbannet på iranske menn som sikler etter tyske kvinner.

Tankegangen i hva du sier her viser veldig godt hva du
står for, men det er nok enda verre enn dette. Du lyver
nemlig glatt om din egen kommentar , som IKKE var
en rent generell kommentar til disse grusomme ikke-
rasebevisste "iranske menn som sikler etter tyske
kvinner." Nei, din kommentar var _direkte knyttet til
ett spesielt barn på seks år_, og hva nynazistene
hadde gjort. Og du sa spesielt at de heller burde
ha hevnet seg på barnets foreldre. Da, Sigvald,
gjaldt nok ikke "ærekrenkelsen" av nynazistene
bare denne iranske mannens "sikling", men også
hva hans tyske hustru hadde gjort !

Og som du altså var enig med nynazistene var galt!
Tenk å være så ond, at man fordømmer noen som
fra ulik rase/kultur finner hverandre og lager barn --
barnet er vel da urent, som foreldrene som driver
og krysser rase- og religionsgrenser ...

--
rL

Sigvald

Roald B. Larsen wrote:

> [...]
> kvinner." Nei, din kommentar var _direkte knyttet til
> ett spesielt barn på seks år_, og hva nynazistene

Hele saken viste seg siden å være oppspinn.

> [...]

> fra ulik rase/kultur finner hverandre og lager barn --
> barnet er vel da urent, som foreldrene som driver
> og krysser rase- og religionsgrenser ...

Dette er jo akkurat slik dine muslimske venner over helde verden
tenker. Jeg fordømmer dem i det. Mitt poeng var og er at når
muslimene opptrer slik så er det ikke urimelig om ikke-muslimer svarer
med samme mynt mot muslimer.

Sigvald

Knut Schrøder

In news:dVLAg.4205$YI3.1668@amstwist00,
Øyvind M <dataman...@hotmail.com> typed:

> Jeg har en rekke venner og det er svært sjelden jeg er enig med dem i
> alt.
> Israel er et demokratisk land

Har du noen referanser til det, bortsett fra offisielle kilder fra USA
og Israel?

> og Norge, Arbeiderpartiet, jeg og mange andre er fremdeles venner med
> Israel og ønsker at Israel skal ha trygge grenser.

Grensene som ble vedtatt av verdenssamfunnet i 1967, håper jeg?

Israel har et stykke å gå før det blir gjennomført!

Eller gjelder ikke internasjonale avtaler i FN for FrP?

--
Knut

Helge Nordgård

Marcus Strömberg

Fri, 04 Aug 2006 07:09:23 -0700 skrev Sigvald:

> [...]
> Sarpsborg og Oslo. Svenske myndigheter nekter dessuten å gjøre noe
> med problemet. Ville nordmenn akseptert en slik situasjon?

Nåja. Det är 101 år sedan den definitiva separationen ägde rum,
Sigvald. Känslorna har svalnat.

:-)

--

Marcus

m9...@abc.se

Øyvind M

Helge Nordgård wrote:

> Øyvind M:

> Knut Schrøder:

Knut Schrøder bør få igjen skolepengene sine prompte!

På skolen på begynnelsen av 1960-tallet (og da var samfunnet gjennomsyret
over alt av sosialdemokratiet) lærte vi om den tredelte styringen av
demokratiske stater: Den lovgivende, den dømmende og den utøvende makt!
(Parlamentet - Rettsvesenet - Regjeringen) De fleste demokratier i verden
styres etter denne hovedmal og opprinnelsen er de første demokratier nemlig
den franske republikk etter revolusjonen på slutten av 1700-tallet og
oppfølingen i den nye statdannelse i 1780-årene: The United States of
America.
Deretter fulgte mange Europeiske land hvorav Norge kilte seg inn ved kløkt
og med støtte fra blant annet England og Frankrike og i et makt-vakum i 1814
mens vi var på vei ut av union med Danmark fikk vi med nød og neppe godkjent
Kongeriget Norges Grundlov vedtatt på Rigsforsamlingen på Eidsvold 17 mai
1814. (Nå varte selvstendigheten unnder Prinds Christian Fredrik bare frem
til August 1814) og deretter ble vi lydig lagt under Kong Carl Johan
Bernadotte, Sveriges (och Norges konung!)

Det samme mønsteret tok den nye staten Israel over i 1948 og parlamentet der
heter Knesset som er valgt av innbyggerne i Israel blant annet en stor andel
arabere som er Israelske statsborgere. Dette parlamenentet avgjør på samme
måte som i resten av verdens demokratier hvem som skal danne regjering.

Det er synd at jeg skal behøve å gjenta barndommens samfunnskunnskap for
Knut Schrøder (dog etter hodet og uten kilder), og det er synd at norsk
skole ikke har hatt stor innvirkning på hans kunnskapsnivå. Det jeg har
nevnt over er tatt etter husken og det er lenge siden skoledagene på Ullevål
skole på midten av 1960-årene!!

Øyvind Michelsen, Oslo
Gud bedre meg hvis en konges navn eller en dato i denne fremstilling tatt
etter hukommelsen og uten oppslag i kilder, er feil gjengitt, for da kommer
news-gnomene styrtende fram og biter meg!

Øyvind M

Var i Sverige i fjor og så på utstillingen i det Svenske Riksdagshuset.
"Unionen med Norge 100 år sedan brottet".
Masse sympati ble Norge til del i denne utstilling og Den Svenske Riksdagen
skrev masse pent om Norge og svenske aviser skrev mye pent om "grannlandet".

Norge er populære i hele Europa, det skyldes blant annet at vi er verdens 4
eller 5 største produsent av olje i verden og hele verden trenger olje fordi
dette er en mangelvare og den største produsenten holder til i et meget
krigstruet og ustabilt område (Saudi-Arabia)

Europa trenger Norge og Norge trenger Europa
(Jeg stemmer Ja til EU så fort jeg får anledning)

Øyvind Michelsen, Oslo

C Lund

In article <1154700563.7...@b28g2000cwb.googlegroups.com>,
"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> wrote:

> [...]
> med problemet. Ville nordmenn akseptert en slik situasjon? Hvilket
> europeisk land ville sittet stille mens terrorister gikk amok like over

Nå har det seg slik at det finnes en lang rekke mellomting mellom å
gjøre ingenting som helst og å bombe hele landet tilbake til
steinalderen. Det Israel driver med er en krigsforbrytelse. Igjen.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

C Lund

In article <BMudnaAAv8T...@telenor.com>,

Helge Nordgård <he...@helges.net> wrote:
> Øyvind M:
> Knut Schrøder:
> Interessant. Jeg trodde hele tiden at Israel var et Demokrati styrt
> etter et parlamentarisk system. Mener du noe annet? Kan du utdype dette
> er du snill?

Israel er et demokrati på samme måte som apartheid regimet i SA var
det - eller USA dengang USA også var et apartheidland.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

C Lund

In article <1154710711.2...@b28g2000cwb.googlegroups.com>,
"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> wrote:

> Psykopat Roald B. Larsen serverer bevisst løgn. Jeg har påvist at
> enkelte her i forumet tidvis uttaler seg i klart antisemittiske
> ordelag.

Det vil si at de kritiserer Israel... ;p

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

C Lund

In article <tit6d2pjpn2fo3ft0...@4ax.com>,
Arne Midtbø <arnem...@hotmail.com> wrote:

> Glemmer du ikke nå Hizbollahs mange rakettangrep fra Libanon som
> faktisk utløste denne krigen?

Jeg trodde det var at Hizbollah stakk av med to av soldatene deres,
eller... ?

> Jeg synes at det er litt pussig å være
> så enøyd å kun "se" israelsk skyts og ikke motpartens.

Det er fordi israelsk skyts legger et helt land i ruiner, mens
motpartens skyts er mer som en ekstremt hard nyttårsfeiring.

> [...]
> å eliminere trussel fra nabolandet. Et forsvar som ikke hadde gjort
> det, hadde neppe hatt livet rett. Hva har man egentlig forsvar for?

Det finnes en mellomting mellom å gjøre ingenting og å legge et land i
ruiner, vettu. Forøvrig har vi følgende situasjon: Hizbollah angriper
Israel. Israel "forsvarer" seg ved å angripe libaneserne og å legge
landet deres i grus.

> Og la oss få et litt større perspektiv på dette; Israel er på
> størrelse med Hedemark fylke. Israels areal utgjør 0,2 % av Midtøsten.

Hva så? Det er fortsatt hjemlandet til de som bodde der før
ashkenaziene fant ut at de ville opprette ett nytt hjemland der.

> De resterende 99,8 % er arabisk. Det er legitimt å mene at dette
> arealet Israel er plassert på også bør bli arabisk territorium. I så
> fall er det greit å si det direkte.

Nå snakker jeg kun på egne vegne her: *Jeg* mener at arealet hvor
Israel befinner seg burde ha forblitt arabisk territorium. Men nå -
takket være etnisk rensing og noen generasjoner som har vokst opp der
- så er dette arealet jødisk. Det å sparke ut jødene nå vil være en
like stor forbrytelse som den som ble begått under opprettelsen av
Israel.

Men ettersom de arabiske israelerne får flere barn enn de jødiske
israelerne er det bare et spørsmål om tid før arealet blir arabisk
igjen - med mindre Israel gjentar utrenskningene fra 1948.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Helge Nordgård

Sigvald

C Lund wrote:

> Hva så? Det er fortsatt hjemlandet til de som bodde der før
> ashkenaziene fant ut at de ville opprette ett nytt hjemland der.

Lund er som vanlig uetterrettelig. Alle som har lest litt i Bibelen og
eller har lest litt historie vet at Israel er jødenes land. Et land de
selv mener å ha fått av Gud. Det er også en kjennsgjerning at
jødene ALDRI frivillig har oppgitt sitt land til fremmede.

Skal man følge Lunds "logikk" så er det forøvrig fritt frem for
finner å begynne å kidnappe russiske soldater i Karelen og å skyte
raketter mot mål i Karelen ettersom Karelen var bebodd av finner før
1939-40.

> Men ettersom de arabiske israelerne får flere barn enn de jødiske
> israelerne er det bare et spørsmål om tid før arealet blir arabisk
> igjen - med mindre Israel gjentar utrenskningene fra 1948.

Ellers sørger for tilstrekkelig jødisk innvandring til området.

Sigvald

Knut Schrøder

In news:1154789672.2...@h48g2000cwc.googlegroups.com,
Sigvald <sigv...@yahoo.no> typed:

> Alle som har lest litt i Bibelen og

Hva har denne arkaiske samlingen av fuggel og fis som kalles Bibelen med
dette å gjøre?

> eller har lest litt historie vet at Israel er jødenes land.

Nei. Historien viser at det er like mye palestinernes land, om ikke mer!
Ikke rart ingen ansetter deg!

> Et land de selv mener å ha fått av Gud.

Hva så?

> Det er også en kjennsgjerning at jødene ALDRI frivillig har oppgitt
> sitt land til fremmede.

Det har heller ikke palestinerne. Det var deres land, helt til
vestmaktene i 1948 valgte å plassere et kunstig land, "Israel" der,
fordi de trengte et brohode mot SSSR i den kalde krigen.

Det trengs jo ikke lengre.
Vestens og Israels interesser i Midt-Østen er ikke lengre
sammenfallende.
Israel er blitt en klamp om foten på Vesten (USA), og apartheidregimets
dager er nok derfor snart talte.

--
Knut

Chrisjoy

Øyvind M wrote:

> Sigvald er sur fordi jeg ikke vil være med på hans klovnerier.
> FrPs syn på saker finner du hos FrP og ikke hos FpU som er
> ungdomsorganisasjonen.

Det er selvfølgelig et godt poeng å imøtegå Sigvals dokumentasjon
med det faktum at den stammer ifra Fremskrittspartiets ungdoms-
organisasjon og kan derfor ikke tolkes å være Fremskrittspartiets
standpunkt i saken. Trass premisset er uholdbart vinner Sigvald
likevel diskusjonen. Det er neppe mange som føler behov for så
meget som besøke Fremskritspartiets hjemmesider for å føle seg
sikker på at partiet støtter jødene i denne sak. Riktignok har ikke
partiet lenger med seg revolvermannen (bær over med meg om du
ikke har min sans for humor; jeg mener faktisk det er helt iorden
å ta med seg skytevåpen inn i aktuelt etablisement, under
forutsetning av at man starter å skyte de rødeste først, for så å
arbeide seg imot de såkalte blå) Jan Simonsen, men de som
kjenner partiet vet at det er fyllt til randen med jødesympatisører,
både hva angår tillitsvalgte og velgere. Hagen står på ingen måte
tilbake for Simonsen i spørsmål om støtte til jødene. Jeg føler
meg
ikke helt trygg på Jensen i dette spørsmål, men jeg vil bli
overrasket om noe annet gjelder med henne.

C Lund

In article <S7KdneLPHqT...@telenor.com>,

Helge Nordgård <he...@helges.net> wrote:

> Har jeg noe annet valgt en å ta deg på ordet, eller kan du underbygge
> påstandene dine med litt kildemateriell?

Visst:

"After 1966, military rule was lifted, but it was replaced by a set of
Jim Crow-like laws designed to discriminate against Arabs in Israel.
According to Adalah, an Arab rights organization, today there are at
least 20 laws that specifically provide unequal rights and obligations
based on what the Israelis call nationality, which in Israel is
defined on the basis of religion. Israelis must carry a card which
identifies them as either a Jew, a Muslim, or a Christian. All
non-Jews are second class citizens. The Israeli Supreme Court has
dismissed virtually all cases which dealt with equal rights for Arab
citizens."

http://www.arc.org/C_Lines/CLArchive/story_web00_04.html

"For six years now, Kaadan has tried to move his family out of the
run-down, overcrowded Arab town of Baqa to the greener pastures of
Katzir, a small Jewish village built on state-owned land, where open
spaces, whitewashed houses and impeccably paved streets form a picture
of suburban bliss. But the Katzir municipal council has barred Kaadan
from building a home there for a simple reason: He's an Arab."

http://archive.salon.com/news/feature/2000/11/03/israeli_arabs/

> Forskjellsbehandlingen til
> apartheid regimet var like systematisk som det var brutalt og det er
> fortsatt stor forskjell og forskjellsbehandling av hvite og svarte i sør
> afrika (jeg kjenner en del sør afrikanere). Men jeg skjønner ikke at du
> kan trekke paralleller til regimet i sørafrika og regimet i israel.

Det er ikke bare jeg som har trukket slike paralleller:

"An Israeli human rights organisation has described segregation of
West Bank roads by the military as apartheid. Arab Israeli lawyers
argue anti-discrimination cases before the supreme court by drawing
out similarities between some Israeli legislation and white South
Africa's oppressive laws. Desmond Tutu, the former archbishop of Cape
Town and chairman of South Africa's truth and reconciliation
commission, visited the occupied territories three years ago and
described what he found as "much like what happened to us black people
in South Africa".

As far back as 1961, Hendrik Verwoerd, the South African prime
minister and architect of the "grand apartheid" vision of the
bantustans, saw a parallel. "The Jews took Israel from the Arabs after
the Arabs had lived there for a thousand years. Israel, like South
Africa, is an apartheid state," he said. It is a view that horrifies
and infuriates many Israelis."

http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,,1703244,00.html

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

C Lund

In article <1154789672.2...@h48g2000cwc.googlegroups.com>,

"Sigvald" <sigv...@yahoo.no> wrote:
> Lund er som vanlig uetterrettelig.

Snakk for deg selv.

> Alle som har lest litt i Bibelen og
> eller har lest litt historie vet at Israel er jødenes land. Et land de
> selv mener å ha fått av Gud.

Hvem bryr seg om bibelen? Det er bare en støvete samling med gamle
skrøner.

> [...]

> finner å begynne å kidnappe russiske soldater i Karelen og å skyte
> raketter mot mål i Karelen ettersom Karelen var bebodd av finner før

Det er kanskje litt sent å begynne med det nå, men...

> Ellers sørger for tilstrekkelig jødisk innvandring til området.

Hvordan har du tenkt å "sørge" for dette, sigvald? Det er tross alt en
grunn til at det bor flere jøder utenfor Israel enn innenfor.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Chrisjoy

Øyvind M wrote:
> [...]
> krigstruet og ustabilt område (Saudi-Arabia)
>
> Europa trenger Norge og Norge trenger Europa
> (Jeg stemmer Ja til EU så fort jeg får anledning)

Hvis argumentet for å gå i union med en venn er at han
trenger noe som jeg har, så er det veldig lett å takke nei
til slik union. Å gjøre sin lommebok felles med en som
trenger noe som du har er intet annet enn total mangel
på økonomisk gangsyn.

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 02:51:33 -0700 skrev Chrisjoy:

> [...]
> til slik union. Å gjøre sin lommebok felles med en som
> trenger noe som du har er intet annet enn total mangel

Som om oljan på Nordsjöns botten hade någon som helst ekonomisk
betydelse för svenskarna på 1800-talet... Knäppgök!

--

Marcus

m9...@abc.se

Chrisjoy

Marcus Strömberg wrote:

> Som om oljan på Nordsjöns botten hade någon som helst ekonomisk
> betydelse för svenskarna på 1800-talet... Knäppgök!

Og du er knäppskallen som ikke klarer å følge med når en diskusjon
fremskrider.

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 03:31:36 -0700 skrev Chrisjoy:

> Og du er knäppskallen som ikke klarer å følge med når en diskusjon
> fremskrider.

Du bara var tvungen att plita ned den där kommentaren, va?

--

Marcus

m9...@abc.se

Chrisjoy

Marcus Strömberg wrote:

> Du bara var tvungen att plita ned den där kommentaren, va?

Nei, men å avsløre døgeniktere på usenet er mitt primære formål
med å delta her.

Chrisjoy

C Lund wrote:
> Nå har det seg slik at det finnes en lang rekke mellomting mellom å
> gjøre ingenting som helst og å bombe hele landet tilbake til
> steinalderen. Det Israel driver med er en krigsforbrytelse. Igjen.

Neida, det er derimot et symetrisk svar til en fiende som har
terrorisert
med rakettangrep og selvmordsbombere i årevis og som lover død
over Israel og jøder.

Skal jødene kritiseres for noe så må det være for ikke å sette inn
hele sin bombekapasitet. De kjører bare på tomgang nu.
Det finnes nemlig fremdeles veldig mange Hizbollahterrorister
som fremdeles tror på at de skal kunne bekjempe jødene. Om
disse ikke ryddes av veien får vi snart en ny oppblomstring av
terror i Israel, fra nord. Antagelig må en million islamister i
Libanon ryddes av veien før de mister håpet om at utslette
jødene, og mener jødene alvor med å ordne opp i dette problem
så må de skynde seg å bombe mer. Sett inn hele styrken,
og hele sitt bombearsenal! Sørg for at det ikke finnes en gate
i hele Libanon hvor kropsdeler ikke ligger strødd oppefter
husveggene. La libanesere se eksempel på den ultimate
elendighet. Da vil de lære at deres ønske om å utslette et
annet folk ikke inneholder noen ære.

Forøvrig vil jeg si at jødene har vært svake på propaganda-
krigføring. Det er på høy tid at de sender programmer i en
haug frie satelittkanaler på fiendens sprog hvor tema er
å pisse på den stupide ondskapens religion disse islamistiske
idiotene stiller sin lit til. Det er på høy tid at den jevne muslim
får høre noen sannhetens ord om at det er deres religion
som har sørget for at de står tilbake for resten av verden,
på nivå med uland. At deres manglende velstand har sitt
opphav i den åndsvake religionen de tilber. Den er idiot
som tror dette er en religionskrig. Dette dreier seg nemlig
om den samme krigen vi opplever i vesten fra sosialistfjolsas
side, en misunnelseskrig. Muslimverden hater vesten pga.
vår velstand og mangel av å ha slik selv.

Erik Naggum

* Chrisjoy @2006-08-06 14:06Z

> Nei, men å avsløre døgeniktere på usenet er mitt primære formål
> med å delta her.

Dette må jo bety at du ikke tror at noen andre enn deg kan avsløre dem,
hvilket er en temmelig solid indikasjon på at du vet at du tar feil, men
nettopp derfor må «overbevise» andre om at din vurdering er riktig.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/

signature.asc

Chrisjoy

Erik Naggum wrote:
> * Chrisjoy @2006-08-06 14:06Z
>
> Dette må jo bety at du ikke tror at noen andre enn deg kan avsløre dem,

Har du lyst å vise meg deduksjonen bak denne konklusjon?

Erik Naggum

* Chrisjoy @2006-08-06 16:05Z

> Har du lyst å vise meg deduksjonen bak denne konklusjon?

Det overrasker ikke at du ikke forstår dette at deg selv, nei, så la meg
være behjelpelig ved å fortelle deg om de to alternativene du har: Å
drite deg ut ved å «avsløre» noe alle allerede har forstått før deg,
eller å «avsløre» noen som noe de ikke er.
Anta at de virkelig er døgenikter. Å være døgenikt er slett ikke
vanskelig å avsløre for hvem som helst, så de fleste her vil allerede
forstå at de er døgenikkter uten din hjelp, kun med noen få unormalt
uoppvakte unntak. Når du «avslører» noe som allerede er velkjent,
fremstår du som en frådende idiot som er den siste til å le av den
vitsen alle andre allerede har ledd seg ferdig av, så en må anta at du
vil unngå dette alternativet, selv om du har vist oss en noe svekket
evne til å ta til deg at du driter deg ut. Du ville følgelig ikke påtatt
deg noen «misjon» om å avsløre noe de fleste allerede hadde avslørt
selv. Dermed er de ikke virkelige døgenikter som hvem som helst kan
avsløre. De må følgelig være en helt spesiell type døgenikter som bare
du kan avsløre. Denne spesielle typen døgenikter kjennetegnes ved at
ingen andre enn deg gjenkjenner dem som døgenikter. Dette er bare en
annen måte å si at de ikke virkelig er døgenikter.
Eksploderte det lille hodet ditt nå? Bare det å innbille seg at du
«avsløre» noe eller noen, begrenser valgmulighetene dine til to måter å
være idiot som ikke har forstått noe alle andre har forstått uten din
hjelp eller å være en idiot som tar så feil av andre mennesker at han er
helt alene om «avsløringene» sine. Det finnes kort sagt ingen vei ut av
det uføret du har malt deg selv inn i.
Det er også verd å merke seg at de neste som virkelig tror at de er
unikt i stand til å «avsløre» noe som ville være temmelig opplagt for
alle /dersom/ det var sant, er de som lider av ekstremt inflatert ego.
Du passer veldig godt til den beskrivelsen, og dette «primære formålet»
ditt gjør det vanskelig å tro at du kan ha en IQ over 85 når du
frivillig forteller om noe som ethvert menneske med normal IQ ville ha
forstått at var til stor skade for dem selv.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
Intelligent Design is to the USA what Lysenkoism was to the USSR.

ID: 2006-218-63722 Nullius in verba. Lectitare humanum est.

signature.asc

Sigvald

Erik Naggum wrote:

> [...]
> når du frivillig forteller om noe som ethvert menneske med normal
> IQ ville ha forstått at var til stor skade for dem selv.

For ordens skyld. Chrisjoy er en av de skarpeste, mest innsiktsfulle,
hederligste og mest seriøse debattantene her på news. Vedkommende
når helt opp til tradisjonelle storheter som Jarle Synnevåg, Dag
Ragnar Pettersen, J.M.Skogan, Edvin Vik, Dankert og Georg Lavik.

Sigvald

Chrisjoy

Erik Naggum wrote:
> * Chrisjoy @2006-08-06 16:05Z

(snipp psykotisk rør)

De fleste klarer å forstå at det er fullt mulig at flere enn jeg
kan ha som mål å avsløre døgeniktere, trass dette er mitt
primære formål med deltagelse.

Var det noen fornuftige mennesker som trodde at Erik skulle
klare å vise at det var noe fornuft i sin opprinnelig påstand?

Vel vel, i det minste befinner Erik seg på høyeresiden.

Sigmund Svendsen

Sigvald skrev:

> [...]
> når helt opp til tradisjonelle storheter som Jarle Synnevåg, Dag
> Ragnar Pettersen, J.M.Skogan, Edvin Vik, Dankert og Georg Lavik.

Jeg må si at det er uttrolig morsomt & komisk når Lavik, denne
Jesusgleden & du skryter av hverandre, og bruker betegnelser som
"skarpeste, mest innsiktsfulle" om hverandre. Men sånn blir det vel
når avvikerne prøver seg på karaktersetting.

For normalt edruelige vil jeg tro at dere oppleves som svært enspora
misjonærer men kun en dimensjon her i livet

--
Sigmund

Chrisjoy

Sigmund Svendsen wrote:
> For normalt edruelige vil jeg tro at dere oppleves som svært
> enspora misjonærer men kun en dimensjon her i livet

Lær deg å argumentere holdbart, veslegutten, og dropp pjattet.

Knut Schrøder

In news:1154889816.8...@i42g2000cwa.googlegroups.com,
Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com> typed til Erik Naggum:
> (snipp psykotisk rør)
> Vel vel, i det minste befinner Erik seg på høyresiden.

Dette var da virkelig storsinnet tenkt og ment av deg, ChrisJoy?

Men tror du Erik, som deg, ønsker at alle gater i Libanon bør dekkes av
kroppsdeler oppetter veggene fordi om han tilhører 'høyresiden'?
Tror du det kan være en sammenheng mellom det å skrive 'psykotisk rør'
og det å tilhøre 'høyresiden'?
Deler du Erik sin skepsis til den kristne fundamentalismen som nå har
makta i USA?

--
Knut

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 15:39:01 +0000 skrev Erik Naggum:

> Dette må jo bety at du ikke tror at noen andre enn deg kan avsløre dem,
> hvilket er en temmelig solid indikasjon på at du vet at du tar feil

Självklart. Den här "Chrisjoy" har vid flera tillfällen haft den
dåliga smaken att kalla mig psykopat. För övrigt tycks hans skrupler
mot att kalla människor, som inte delar hans syn på hur världen bör
skötas, för invektiv vara obefintliga.

--

Marcus

m9...@abc.se

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 08:59:00 -0700 skrev Chrisjoy:

> Sørg for at det ikke finnes en gate
> i hele Libanon hvor kropsdeler ikke ligger strødd oppefter
> husveggene.

Poängen med att *inte* gödsla terroristerna med goda argument för
fortsatt terrorism har tack och lov gått upp för de flesta. Chrisjoy är
ett undantag.

> [...]
> får høre noen sannhetens ord om at det er deres religion
> som har sørget for at de står tilbake for resten av verden,

Kan du redogöra för *varför* du anser att islam är en ondskans
religion?

--

Marcus

m9...@abc.se

Sigmund Svendsen

Chrisjoy skrev:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ja, for det behersker jo du til fulle?

Å bli belært av deg i å "argumentere holdbart" er vel som å ha en
blind som veileder i et orienteringsløp.

--
Sigmund

Sigmund Svendsen

Marcus Strömberg skrev:

Denne jesus-gleden er bare en stor egotripper
- en gjør best i å overse slike tragiske skikkelser.

--
Sigmund

Erik Naggum

* Sigvald @2006-08-06 18:23Z

> [...]
> når helt opp til tradisjonelle storheter som Jarle Synnevåg, Dag
> Ragnar Pettersen, J.M.Skogan, Edvin Vik, Dankert og Georg Lavik.

For ordens skyld: Din dømmekraft er så dårlig at det er skamfullt å
roses opp i skyene av deg. Du har så lav intelligens at det eneste du
gjenkjenner, er de som er litt smartere enn deg, men ikke dem som er så
smarte at du ikke forstår noe av det de sier eller gjør. Med andre ord
er det å roses opp i skyene av deg det samme som å ha under 100 i IQ.
Prøv om du kan la være å fornærme dem du ser opp til.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
Intelligent Design is to the USA what Lysenkoism was to the USSR.

ID: 2006-218-71259 Nullius in verba. Lectitare humanum est.

signature.asc

Erik Naggum

* Chrisjoy @2006-08-06 18:43Z

> (snipp psykotisk rør)

Sukk. Det overrasker absolutt ikke at du ikke kan følge et enkelt
argument, og det er ihvertfall ikke overraskende at du lar deg spore av
så fullstendig av de krenkede følelsene dine at det ikke er noe
intellekt igjen til å forstå noe med, heller. Men som sagt: Du har vist

oss en noe svekket evne til å ta til deg at du driter deg ut.

Jeg kunne ønske sånne som deg kunne overraske litt fra tid til annen.
Jeg prøver faktisk å motivere til uforutsigbar adferd, dvs, tenkning,
også fra sånne forstyrrede tomskaller som deg, for også du kan /begynne/
å tenke.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
Intelligent Design is to the USA what Lysenkoism was to the USSR.

ID: 2006-218-71433 Nullius in verba. Lectitare humanum est.

signature.asc

Chrisjoy

Erik Naggum wrote:
> * Chrisjoy @2006-08-06 18:43Z
(snipp psykotisk ræl og projisering)

Stakkars Erikgutten, han kommer nok snart til å forstå at han gikk

en logisk brøler. Han forstår det nok sikkert snart.

Chrisjoy

Knut Schrøder wrote:
> [...]
>
> Men tror du Erik, som deg, ønsker at alle gater i Libanon bør dekkes
> av kroppsdeler oppetter veggene fordi om han tilhører 'høyresiden'?

Nei, men jeg tror Erik har stor sympati for at jødene går til krig
imot dette møkkafolk i nord, som har terrorisert dem siden forrige
gang jødene sabla dem ned. Kanskje Erik helst så at så få
kroppsdeles
ble spredt i gatene som mulig, men det er sikkert fordi han har latt
seg bedra av venstresidens skrullinger om at islamister innerst inne
vil bare godt.

> Tror du det kan være en sammenheng mellom det å skrive
> 'psykotisk rør' og det å tilhøre 'høyresiden'?

Ja, det er noe man slutter med først når man tilhører ytterste
høyere.

> Deler du Erik sin skepsis til den kristne fundamentalismen som
> nå har makta i USA?

Hvis jeg skal se stort på det, så finner jeg ingen forskjell på
krisne
og sosialister. Det er samme møkka begge deler. Derimot liker
jeg den kompromissløse eierett og kapitalisme som Jesus taler
på vegne av.

Chrisjoy

Det er ikke fordi du ikke deler mitt syn at jeg kaller deg psykopat,
men fordi du taler på vegne av stjel og del- mentalitet.

Når skal venstresidens mentalt tilbakestående skrullinger klare
å se forskjell på skjellsord og det å navngi folk ved sitt rette
navn?

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 13:14:04 -0700 skrev Chrisjoy:

> Det er ikke fordi du ikke deler mitt syn at jeg kaller deg psykopat,

...och om vi tittar på nästa rad:

> men fordi du taler på vegne av stjel og del- mentalitet.

QED.

> Når skal venstresidens mentalt tilbakestående skrullinger klare
> å se forskjell på skjellsord og det å navngi folk ved sitt rette
> navn?

Apropå rätta namn -- varför döljer du dig bakom pseudonymen Chrisjoy?

--

Marcus

m9...@abc.se

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 21:59:21 +0200 skrev Sigmund Svendsen:

> Denne jesus-gleden er bare en stor egotripper
> - en gjør best i å overse slike tragiske skikkelser.

Givetvis har du rätt, men då och då faller jag för frestelsen att leka
litet med honom. För "Chrisjoy" är väl en han?

--

Marcus

m9...@abc.se

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 18:00:22 +0000 skrev Erik Naggum:

> Det finnes kort sagt ingen vei ut av
> det uføret du har malt deg selv inn i.

Alternativet är förstås att "Chrisjoy" bara är en av någons många
personligheter. I så fall kan han -- antagligen -- välja att hänga av
sig den personan när han så önskar, ungefär som vi normala hänger av oss
ytterkläderna i hallen.

--

Marcus

m9...@abc.se

Sigmund Svendsen

Marcus Strömberg skrev:

Joda, det er en slags mannsperson. Vel kjent på news i Norge over
flere år.

Hans tragedie er vel egentlig ikke alle de ekstreme synspunktene han
har. Men, at han selv, hele tiden definerer spillereglene - for alle
parter. Og om han syns de ikke følger "hans standard" så renner
skjellsordene ut av han.

Begrepet sakelighet & intellektuell redelighet kjenner han nok ikke til.

--
Sigmund

Sigvald

Erik Naggum wrote:

> [...]
> ord er det å roses opp i skyene av deg det samme som å ha under
> 100 i IQ. Prøv om du kan la være å fornærme dem du ser opp til.

Erik Naggum synes her å leve opp til det psykopatstempelet han i sin
tid fikk av Edvin Vik. Naggum vet, eller burde vite, at jeg har
hovedfag i historie. Selv Naggum burde vite såpass om norske
universiteter, at slikt ikke er forenelig med lav IQ.

Sigvald

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 23:19:57 +0200 skrev Sigmund Svendsen:

> Begrepet sakelighet & intellektuell redelighet kjenner han nok ikke til.

...vilket har framgått med all önskvärd tydlighet!

--

Marcus

m9...@abc.se

Erik Naggum

* Chrisjoy @2006-08-06 20:12Z

> [...]
> ble spredt i gatene som mulig, men det er sikkert fordi han har latt
> seg bedra av venstresidens skrullinger om at islamister innerst inne

Det er hyggelig at du sier «jeg tror» for én gangs skyld. Da kan de som
vil finne ut om det du tror har noe med sannheten og virkeligheten å
gjøre, titte på et innlegg der jeg skriver hva jeg faktisk mener, nemlig
<ruyqWXq4IMA8PtoxoN+tMvDYNWU=2006-21...@news.naggum.no>.
Det skal ikke så veldig mye oppmerksomhet til før man forstår hvor
stor avstanden er mellom det du tror og det som er sant, men de som ikke
har fått med seg dette til nå, har antagelig glede av dine
«avsløringer», også.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
Intelligent Design is to the USA what Lysenkoism was to the USSR.

ID: 2006-218-76418 Nullius in verba. Lectitare humanum est.

signature.asc

Erik Naggum

* Sigvald @2006-08-06 21:13Z

> [...]
> hovedfag i historie. Selv Naggum burde vite såpass om norske
> universiteter, at slikt ikke er forenelig med lav IQ.

Det er dessverre forenlig med lav IQ å ha hovedfag i historie. Du er
ikke den eneste Usenet-idioten som prøver å bruke dette som bevis på at
du ikke kan være den idioten du faktisk er. Opptakskravene til
ordentlige vitenskaper er heldigvis ganske anderledes enn synsefagene,
som /krever/ lavere intelligens.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
Intelligent Design is to the USA what Lysenkoism was to the USSR.

ID: 2006-218-79319 Nullius in verba. Lectitare humanum est.

signature.asc

Chrisjoy

Marcus Strömberg wrote:

> Poängen med att *inte* gödsla terroristerna med goda argument för
> fortsatt terrorism har tack och lov gått upp för de flesta.

Dette er et klassisk utsagn fra en naiv venstreradikal skrulling:
"Hvis vi bare er snille nok med terroristene så blir de nok snille
de også".

Dette vet vi jo ha fungert på Stalin, Pol Pot og Hitler, så hvorfor
ikke muslimer av samme ulla?

> Kan du redogöra för *varför* du anser att islam är en ondskans
> religion?

På samme måte som du ikke er berettiget å delta i diskusjon
om matematikkens tallteori uten å kjenne til heltall, er du heller
ikke berettiget å delta i en diskusjon om islam hvis du ikke
som et minste minimum har lest dens to hellige bøker. De er
å finne på nett i engelsk versjon, helst gratis.

Chrisjoy

Den usaklige skrullingen tror det er relevant for holdbarheten til
et argument hva forfatteren er registrert med i folkeregisteret.

Hvor dyrkes alle disse mentalt tilbakestående skrullinger?

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 16:07:08 -0700 skrev Chrisjoy:

> Den usaklige skrullingen tror det er relevant for holdbarheten til
> et argument hva forfatteren er registrert med i folkeregisteret.

Du är väl åtminstone en *människa*, en person? Frågan kvarstår:
Varför döljer du dig bakom en pseudonym på Usenet? Åsikter utan en
avsändare är liksom litet svåra att ta på fullt allvar.

> Hvor dyrkes alle disse mentalt tilbakestående skrullinger?

Ägnar du dig åt att *dyrka* mig? Jag kan bara tacka och ta emot, trots
dina försök till grova förolämpningar! :-)

--

Marcus

m9...@abc.se

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 16:03:24 -0700 skrev Chrisjoy:

> Dette er et klassisk utsagn fra en naiv venstreradikal skrulling:
> "Hvis vi bare er snille nok med terroristene så blir de nok snille
> de også".

Titta på varför terrorismen överhuvudtaget uppstår, "Chrisjoy". För
övrigt hoppas jag att du kan anstränga dig till att förstå skillnaden
mellan att inta en fördömande attityd till terror vis-à-vis försöka
bomba bort den. Det senare är dömt att misslyckas, vilket inte minst
Israels strider mot Hizbollah bevisar med all önskvärd tydlighet.

> Dette vet vi jo ha fungert på Stalin, Pol Pot og Hitler, så hvorfor
> ikke muslimer av samme ulla?

En miljard muslimer tänker och agerar på *exakt* samma sätt? Det var
som tusan!

> ikke berettiget å delta i en diskusjon om islam hvis du ikke
> som et minste minimum har lest dens to hellige bøker.

Om du kan svara, bör du svara. Visa att du är i besittning av de
kunskaper du påstår dig ha.

--

Marcus

m9...@abc.se

Chrisjoy

Erik Naggum wrote:
> [...]
> stor avstanden er mellom det du tror og det som er sant, men de som ikke
> har fått med seg dette til nå, har antagelig glede av dine

Takk for at du avkrefter min antagelse om at du har sympati for
jødenes reaksjon imot Hizbollah.

Jeg leste den posting du referer til, og hele resonnementet står og
faller på hva du legger i "hadde ikke noe valg". I sin strengste
mening
har man alltid valg, og derfor er det aldri riktig å ta til motmele
imot
terrorister. I en mildere folkning kan det innebære at hvis bare en
uskyldig jøde kan risikere å bli drept, så er det rett å nuke hele
det
omeråde hvor trusselen kommer ifra.

PGA at det er helt umulig å vite hva du legger i det å ha et valg,
kan
vi arkivere også dette ditt innlegg i katalogen for intetsigende ræl.

Chrisjoy

Marcus Strömberg wrote:

> Du är väl åtminstone en *människa*, en person? Frågan kvarstår:
> Varför döljer du dig bakom en pseudonym på Usenet? Åsikter utan en
> avsändare är liksom litet svåra att ta på fullt allvar.

Den usaklige skrullingen tror fortsatt at det er relevant for

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 16:20:40 -0700 skrev Chrisjoy:

> Den usaklige skrullingen tror fortsatt at det er relevant for
> holdbarheten
> til et argument hva forfatteren er registrert med i folkeregisteret.

Titta, Chrisjoy kan inte ens svara på frågan. För att inte smutsa ned
Usenet med massa dynga i onödan hoppar jag därför av den här tråden
i och med detta inlägg. Chrisjoy får stå med skammen alldeles ensam.

--

Marcus

m9...@abc.se

Chrisjoy

Ikke bare er det forenelig med lav IQ, men uforenelig med høy.

I dette spørsmål er Naggum og jeg fullstendig enig. Historie er et
jallafag enhver tulling kan surfe igjennom og få bestått. Men en
intelligent som ikke godtar lettvidte betrakninger fra sine forelesere
vil stryke, eller i verste fall bli kastet ut av studiet.
Det er av elskverdighet jeg anbefaler deg aldri å holde et slik diplom

høyt, og iallefall ikke når andre mennesker er tilstede. Dine
skriverier
på usenet er ofte meget mer verdifulle enn et hovedfagstudie i
historie.
Og de som har litt kjentskap til universitetsmiljø vet at dine
resonnementer aldri kan spores tilbake dit. Altså, om du skriver noe
klokt på usenet, så er det ikke takket være ditt historiestudie.

Chrisjoy

Hvor dyrkes alle disse mentalt tilbakestående skrullinger?

Knut Schrøder

In news:1154898784....@b28g2000cwb.googlegroups.com,
Sigvald <sigv...@yahoo.no> typed:

> [...]
> hovedfag i historie. Selv Naggum burde vite såpass om norske
> universiteter, at slikt ikke er forenelig med lav IQ.

Hvorfor trenger en IQ for å lese om, og referere, eiendomsoverdragelser
på Jæren på 1600-tallet?

--
Knut

Hans Petter Nenseth

Etter en stund uttalte Chrisjoy følgende:

>Hvor dyrkes alle disse mentalt tilbakestående skrullinger?

I dine fotspor?
--
Gitarer har ikke alltid seks strenger

Chrisjoy

Hans Petter Nenseth wrote:
> Etter en stund uttalte Chrisjoy følgende:

> I dine fotspor?

Hva betyr det?

Hans Petter Nenseth

Etter en stund uttalte Chrisjoy følgende:

>Hva betyr det?

:)

Chrisjoy

Marcus Strömberg wrote:
> Titta på varför terrorismen överhuvudtaget uppstår, "Chrisjoy".

Ja, og ikke bare tittet, men analysert ved bruk av vitenskapelig
metode. Terrorisme opptår udelukkende som følge av at et
menneske bestemmer seg for å krenke andre menneskers
råderett over egen kropp og hva denne har produsert.

Kontektstuelt innebærer dette at Hizbollah har krenket jødenes
kropper og hva disse har produsert ved å angripe disse med
våben. For å forsvare seg imot dette faenskap svarte jødene
for endel år siden med å frata denne angriper en bit av sitt
territorie og omgjorde det til en buffersone motivert av at det
ville bli betydelig vanskeligre å fortsette å ramme jøder med
angrep. Trass å ha fått den motreaksjon å miste en bit av
sitt land fortsetter Hizbollah å angripe. Dette pågår i mange
år, men jødene avventer situasjonen med håp om at Hizbollah
skal gå lei. Spesielt gå lei ideen om å utslette Israel og jøder.
Efter å ha gitt dette rikelig med sjanser gir jødene opp denne
uthalingsstrategi. Da er det de går inn for et mer massivt
motangrep i den hansikt å lamme Hizbollahs infrastruktur.
Det er hva vi er vitne til i disse dager. Dette er en kort
oppsummering av de faktiske hendelser siste tyve år.

Det er nu du har et fritt valg å være et rimelig og fornuftig
menneske og utvise forståelse for at jødene har gått lei
av å se medlemmer av sitt samfunn bli drept uten saklig
grunn, eller å løpe i fotsporene til den hjerneskalleforståkka
venstresiden som ikke klarer å konsentere seg om noe
annet enn døde barn som har fått hodet eller andre
kroppsdeler revet av.

Denne krig er ikke noen tradisjonell krig hvor hver av
partene i erverdighet avtaler dato og klokkeslett for
å møtes til kamp på et ubebodd omeråde. Dette er en
skitten grisete asymetrisk krig hvor den ene part slett
ikke har noen interesse av å utkjempe en kamp for å
måle styrke. Dette er en krig hvor den ene parten vet at
han ikke har noen sjanse, men er for dum og
selvbedragersk til å innfinne seg med dette. Det hjelper
dessuten godt at det ligger et misunnelsemotiv i bånn.
Hele den Islamske søpleverden lever i et samfunn som
gir oss i vesten assosiasjoner til steinalderen. Disse
søplemennesker er dessuten slett ikke interessert
i å forbedre sin situasjon, men fastholder ved sin tro
at det er erverdig å leve uten velstand og fremskritt.
Men så finnes det en verden der ute som ikke har latt
seg lure av denne psykopate individkrenkende religion,
og de har det meget godt. Og mange mennesker i
den islamske søpleverden spør sine overordnede
hvorfor ikke de også kan få velstand når hele den
vestlige verden har dette. Dette underminerer autoriten
til lederne i denne søplekultur, og for å stagge denne
prosess tyr lederne til ekstremisme. Det er nu ikke
lenger bare respektabelt å ha lite velstand, men en
stor synd imot deres Gud Allah å ha mer enn akkurat
nok til å klare seg. Det fremsettes dessuten nye
statutter for religionen som sier at deres lykke ligger
i å legge hele verden for Islam, og de som ofrer sine
liv for dette arbeide kan vente seg all den velstand
de drømmer om efter døden. Vesten, som jødene
er en del av, er herved utropt til de som må drepes
for at muslimer skal få sin lykke, og det å dø for
denne sak er selveste forløsningen av det håp de
bærer på (som alle mennesker bærer på, å få det
ennå litt bedre). Israel sliter altså med en fiende,
som for det første ikke er redd for å dø, men som
til alt undermål går til angrep nettopp i denne hensikt.
Man skal ikke ha lest mange historiebøker om krig
for å forstå hvillken utfordring det er å ha en slik
fiende. Man skal ikke ha stor intelligens for å fortå
at tradisjonell krig under slike forutsetninger er helt
umulig. Man skal ikke ha store forestillingsevner for
å forstå at det er en umulighet å utkjempe en fiende
som bevisst bruker egne kvinner og barn som skjold
i kampene. Men man er helt nødt til å være
fullstendig kunnskapsløs og mentalt tilbakestående
for i fullt alvor legge noen som helst skyld for "sivile"
tap på fiendens side på Israels skuldre. Dessuten
må man ha forrakt for livet og mennesker som gjør
sitt beste for å gjøre mest mulig ut av det.

C Lund

In article <1154879940.7...@m79g2000cwm.googlegroups.com>,
"Chrisjoy" <ultralibe...@gmail.com> wrote:
> Neida, det er derimot et symetrisk svar til en fiende som har
> terrorisert
> med rakettangrep og selvmordsbombere i årevis og som lover død
> over Israel og jøder.

Jaha... så hvorfor angriper de da libaneserne istedet for denne
fienden?

> Skal jødene kritiseres for noe

Hold jødene utenfor. Dette dreier seg om israelerne og sionistene.
Ikke gi jødene skylda - det fører bare til jødehat.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

C Lund

In article <1154911032....@m79g2000cwm.googlegroups.com>,
"Chrisjoy" <ultralibe...@gmail.com> wrote:

> Ja, og ikke bare tittet, men analysert ved bruk av vitenskapelig
> metode.

Jaha... og hva går så denne "vitenskapelige metoden" din ut på?

> Terrorisme opptår udelukkende som følge av at et
> menneske bestemmer seg for å krenke andre menneskers
> råderett over egen kropp og hva denne har produsert.

Der har du faktisk rett; israelernes stadig krenkning av kropp og liv
av folk som ikke er jøder har ført til terrorismen til Hamas og
Hizbollah.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Tobias Brox

[Sigvald]
> [...]
> konkludere med at Tobias Brox mener at ettersom både Tyskland og de
> alierte under WW2 brukte bomber mot hverandres byer så var partene

Terrorbombingen som skjedde under WW2 var ille, inkludert
terrorbombing av tyske byer.

Hvorfor denne abnorme krysspostingen? Jeg setter follow-up til
no.samfunn.politikk.utenriks.

--
Tobias Brox, 69°42'N, 18°57'E

Sigvald

Chrisjoy wrote:

> [...]

> er av elskverdighet jeg anbefaler deg aldri å holde et slikt diplom

> høyt, og iallefall ikke når andre mennesker er tilstede.

Her omtaler du historiestudiet som om det kun består av grunnfaget. Et
hovedfagsstudium er først og fremst et selvstudium hvor man forholder
seg til originale kilder og diverse relevant historisk literatur man
selv må velge ut. Mulighetene for "hjernevask" for forelesere er på
dette nivået således mer eller mindre fraværende.

Sigvald

Sigvald

Knut Schrøder wrote:

> Hvorfor trenger en IQ for å lese om, og referere, eiendoms-
> overdragelser på Jæren på 1600-tallet?

Dette spørsmålet er så dumt at det kun egner seg til å så alvorlig
tvil om spørsmålstiller Knut Schrøder egen IQ. Han har åpenbart
ikke fått med seg at en vesentlig del av en hovedfagsoppgave er
analyser. Jeg skrev forøvrig om eiendomskonflikter i Ryfylke, ikke om
eiendomsoverdragelser på Jæren.

Sigvald

Chrisjoy

Når man går på universitet og studerer et fag som ikke i
hovedsak er vitenskapelig orientert så vil alltid ditt arbeides
kvalitet være styrt av føringer du får fra de du skal disputte
for å få ditt diplom. Det er ikke riktig som du hevder at man
står fritt i sin besvarelse eller endog valg av tema. Jeg synes
du rett og slett du tar meget lett på denne problemstilling og
det harmonerer veldig dårlig med dine standpunkter forøvrig.
Du _må_ ha opplevd hvor kraftig du blir styrt, selv i hovedfag-
studiet. Eneste unntak jeg kan komme på er hvis du har
gjennomført studiet i et konservativt etablisement i GB eller
et liberalt i USA. Da kan jeg til nød være enig i din påstand
om å stå fritt. Jeg må innrømme at jeg har tatt det for gitt
at det er i Norge du har studert, uten at jeg har noen absolutte
holdepunkter for dette. Om jeg har tatt feil i dette må jeg bare
beklage.

Knut Schrøder

In news:1154905628.8...@m79g2000cwm.googlegroups.com,
> [...]

> et argument hva forfatteren er registrert med i folkeregisteret.
>
> Hvor dyrkes alle disse mentalt tilbakestående skrullinger?

Et søk på +chrisjoy OR skrullinger OR skrulling OR skrullingen gir 3500
treff!
http://groups.google.no/groups/search?q=%2Bchrisjoy+OR+skrullinger+OR+skrulling+OR+skrullingen&start=0&hl=no&

Kanskje på tide å lære seg noen flere ord, ChrisJoy?

--
Knut

Chrisjoy

Knut Schrøder wrote:
> In news:1154905628.8...@m79g2000cwm.googlegroups.com,
> Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com> typed:

> Et søk på +chrisjoy OR skrullinger OR skrulling OR skrullingen gir 3500

Hvor mange treff blir det om du benytter de logiske operatorene korrekt?

Knut Schrøder

In news:1154975744.8...@m73g2000cwd.googlegroups.com,
Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com> typed:

> Hvor mange treff blir det om du benytter de logiske operatorene
> korrekt?

Ja. Var i tvil om jeg gjorde det riktig.
Kan du fortelle meg hvordan det gjøres, og komme med det korrekte
svaret?

--
Knut

Chrisjoy

Knut Schrøder wrote:
> Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com> typed:

> Ja. Var i tvil om jeg gjorde det riktig.
> Kan du fortelle meg hvordan det gjøres, og komme med det korrekte

Nei, det vil jeg ikke. Min primære hensikt med deltagelse
på usenet er udelukkende å påvise skrulleri og latterliggjøre
skrullinger. Slike som deg. Det betyr at jeg hverken ønsker
å vinne mennesker over til fornuft eller undervise fornuft.

Knut Schrøder

In news:1154976201.6...@i3g2000cwc.googlegroups.com,
Chrisjoy <ultralibe...@gmail.com> typed:

Hvorfor ikke bare innrømme at du ikke har peiling på hvordan et slikt
søk skal utføres, eller om det i det hele tatt er mulig, chrissyboy?

--
Knut

Sigvald

Chrisjoy wrote:

> [...]
> det harmonerer veldig dårlig med dine standpunkter forøvrig.
> Du _må_ ha opplevd hvor kraftig du blir styrt, selv i hovedfag-

Jeg tror nok at det du her nevner kan være et langt større problem
for dem som driver med nyere historie. Lokal 1600-tallshistorie er ikke
særlig politisk ømtålig.

> Jeg må innrømme at jeg har tatt det for gitt at det er i Norge du

> har studert.

Ja, ved NTNU i Trondheim.

Sigvald

Ole Irgens

On 7 Aug 2006 06:25:39 -0700, "Sigvald" <sigv...@yahoo.no> wrote:

> [...]
>ikke fått med seg at en vesentlig del av en hovedfagsoppgave er
>analyser. Jeg skrev forøvrig om eiendomskonflikter i Ryfylke, ikke om

Eiendomsretten i Andeby hadde da vært et mye mer interessant tema. Som
du sikkert kjenner enda bedre, mener jeg.

OI

Sigvald

Nei, men det er et av de nye temaene som Jon Gisle behandler i den
kommende nyutgivelsen av klassikeren "Donaldismen" - en bok alle bør
få med seg denne høsten.

Sigvald

Knut Schrøder

In news:1154979631.6...@b28g2000cwb.googlegroups.com,
Sigvald <sigv...@yahoo.no> typed:
Ja, klart det! Viktig dette!
Og så sitter noen i stedet og leser om Midt-Østen, Ryfylke og slikt!

--
Knut

Erik Naggum

* Sigvald @2006-08-07 13:25Z

> [...]
> fått med seg at en vesentlig del av en hovedfagsoppgave er analyser.
> Jeg skrev forøvrig om eiendomskonflikter i Ryfylke, ikke om

Et vanlig mål på vitenskapelige arbeiders verdi er hvor mange ganger de
blir referert til av andre vitenskapelig arbeider. En liten undersøkelse
idag har ihvertfall vist at det eksemplaret av hovedfagsoppgaven din fra
2001 som UBO har tatt inn, aldri har vært utlånt, men den kan
naturligvis ha vært lest på stedet uten at dette er registrert. (Dette
til markert forskjell fra Gordon Spangelids hovedfagsoppgave fra 1994,
som til alt overmål tilmed er utlånt i skrivende stund!) Jeg finner
ingen referanser til oppgaven din i noe norsk arbeide, heller. Hverken
Google Scholar eller ISI Web of Knowledge vet om deg overhodet — noe som
er vesentlig dårligere enn tilfellet er for meg, f eks.
Det produseres utrolig mye søppel fra universiteter. Dette gjelder
ikke bare i Norge, men over hele verden. Tre fjerdedeler av det som
produseres er bare såvidt øvingsoppgaver for å vise at den som har
bestått graden ikke bør fortsette i det akademiske systemet, noe
karakteren på oppgaven gjerne er et solid bevis på. De vasstrukne
lissomfagene står for den overveldende andelen av disse meningsløse
øvingsoppgavene. Naturvitenskapene (inkludert matematikk og statistikk
og vitenskapsfilosofi innen samme fag) har det med å produsere arbeider
som faktisk løser et problem eller gjør en bit arbeide som faktisk betyr
noe for veilederen og dennes studenter, om ikke andre. Det publiseres
utrolig mye «vitenskapelig litteratur» som ingen faktisk leser, og igjen
er de vasstrukne lissomfagene dramatisk overrepresentert. La meg legge
til at det gjøres skikkelig arbeide innen humanistiske fag, også, særlig
om de kan legge av seg fysikk- og matematikkmisunnelsen sin og unngå
tabber som f eks behaviorisme («Vitenskap er å måle ting. Vi måler ting!
Altså er det vi driver med vitenskap! Jippi!») og postmodernisme. Innen
statsvitenskap gjøres det f eks veldig mye godt arbeide med å følge
opinionsdannelsen i befolkningen som sjelden viser sin verdi før lenge
etter publisering. «Statistikkinnsamling» er derfor viktig og brukes
ofte av ordentlige historikere for å finne belegg for trender som har
betydning for samfunnsutviklingen. Det kan altså finnes godt arbeide
også i fag som plages av talentløsehet.
«En studie av eiendomsrelaterte rettssaker i Ryfylke fogderi
1616-1642» har garantert null verdi for etter- og samtiden, noe antallet
henvisninger til dette monumentale arbeidet tydelig viser. Det er veldig
snakker jo ikke akkurat om et banebrytende matematisk bevis her,
heller), overhodet ikke spiller noen rolle for noen, for da vil man
ihvertfall ikke kunne avsløres som en svindler.

Det er i mange henseende bedre å mislykkes med et hovedfag i et
ordentlig fag enn å lykkes med et fullstendig meningsløst og ubetydelig
hovedfag, for det siste vil sette en stopper for videre akademisk
utvikling på en måte som det å mislykkes ikke gjør, for da kan man
ihvertfall prøve igjen. Dessverre er der et belønningsregime i statlige
ansettelser som gjør det lukrativt å få seg en slik meningsløs grad. Det
er vanskelig å finne noen annen grunn til å skaffe seg en fullstendig
irrelevant akademisk grad enn at staten gjennom sterke fagforeninger har
sørget for at man skal lønnes høyere for den samme jobben enn andre. Det
er likevel litt merkelig at vår frelste FrP'er skal velge å få seg
nettopp en slik «fagforeningsgrad». Jeg tror imidlertid ikke man får mer
i uføretrygd og sosialstønad av å ha en slik akademisk samlebåndsgrad,
men her kan sikkert noen andre FrP'ere komme med en utfyllende forklaring.

Erik Naggum
--
Member of: AAAS ACM AMS APS ASA EMS IEEE IMS MAA NYAS NBF NFF NMF
What do I read? See http://erik.naggum.no/sources-and-resources/
Intelligent Design is to the USA what Lysenkoism was to the USSR.
ID: 2006-219-73825 Nullius in verba. Lectitare humanum est.

signature.asc

Chrisjoy

Knut Schrøder wrote:

> Hvorfor ikke bare innrømme at du ikke har peiling på hvordan et slikt
> søk skal utføres, eller om det i det hele tatt er mulig, chrissyboy?

Fordi jeg vet hvorvidt det er mulig og hvordan det iståfall skal
gjøres.

At du ikke har klarer å forstå dette fra det faktum at jeg kunne
avsløre
på strak arm, at ditt søkekriteriet var ubrukelig til å vise det du
ønsker,
forteller oss ikke bare et du er en ekstremt dum tulling, men også
at du er en arrogant sådanne.

Marcus Strömberg

Sun, 06 Aug 2006 17:37:12 -0700 skrev Chrisjoy:

> Terrorisme opptår udelukkende som følge av at et
> menneske bestemmer seg for å krenke andre menneskers
> råderett over egen kropp og hva denne har produsert.

Har du försökt att sätta dig in i vad som gör en människa till
terrorist? Eller tror du på fullaste allvar att en terrorist är
alltgenom ond?

En tankenöt till dig, Chrisjoy: Vad kallar terroristerna sig själva?

Man behöver inte vara rädd för empati. Att försöka förstå terrorismen
är inte samma sak som att acceptera den, dess metoder och mål.

--

Marcus

m9...@abc.se

Chrisjoy

Marcus Strömberg wrote:

> Har du försökt att sätta dig in i vad som gör en människa till
> terrorist? Eller tror du på fullaste allvar att en terrorist är
> alltgenom ond?

Nei, det vet jeg.

> En tankenöt till dig, Chrisjoy: Vad kallar terroristerna sig själva?

Frihetskjempere.

> Man behöver inte vara rädd för empati. Att försöka förstå terrorismen
> är inte samma sak som att acceptera den, dess metoder och mål.

Du har akseptert at navnet terroristene har gitt seg selv er riktig.
Om du undersøker saken så vil du se at det er kun jøder som har
moralsk rett til Israel.

Chrisjoy

C Lund wrote:
> Der har du faktisk rett; israelernes stadig krenkning av kropp og liv
> av folk som ikke er jøder har ført til terrorismen til Hamas og
> Hizbollah.

Jødene er de eneste som har moralsk rett til Israel ved historisk
tilknytning fra et tidspunkt hvor omerådet var ubebodd.

Israel har aldri krenket araberne. De har kun forsvart seg og svart
på angrep med samme mynt. Jødene har ingen interesse av noe
annet enn å leve i fred og råde i eget land.

C Lund

In article <1154996298....@b28g2000cwb.googlegroups.com>,

> Jødene er de eneste som har moralsk rett til Israel ved historisk
> tilknytning fra et tidspunkt hvor omerådet var ubebodd.

Tullprat. Jødene hadde rett til området for to tusen år siden. Men
etter de ble jaget bort av romerne kom det andre folk inn istedet.

> Israel har aldri krenket araberne.

Eh.. Irgun, Deir Yassin, Al Nakba, apartheid, drap, dødskvadroner,
kolonier, etnisk rensing, tortur....

> De har kun forsvart seg og svart
> på angrep med samme mynt.

Nei.

> Jødene har ingen interesse av noe
> annet enn å leve i fred og råde i eget land.

"Jødene" er ikke en ensartet folkegruppe.

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Erik J. Helgesen

On 6 Aug 2006 14:13:04 -0700, "Sigvald" <sigv...@yahoo.no> wrote:

> Naggum vet, eller burde vite, at jeg har
> hovedfag i historie. Selv Naggum burde vite såpass om norske

> universiteter, at slikt ikke er forenelig med lav IQ.

Vel, George W. Bush har en MBA fra Harvard. Folk med eksamen fra et
slikt sted oppfattes kanskje som forholdsvis smarte, og med en IQ over
gjennomsnittet. Men det har ikke vært mye intelligent over politikken
som Bush har ført. Den må vel snarere oppfattes som en fornærmelse mot
alle andre som har en eksamen fra Harvard.

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.
. . . . . . . . . . . . .
Let a man overcome anger by love, evil by good,
the greedy by liberality, the liar by truth.
-- Buddha

Arne Midtbø

On Mon, 21 Aug 2006 18:54:26 GMT, gamle...@hell.no (Erik J.
Helgesen) wrote:

> [...]
>som Bush har ført. Den må vel snarere oppfattes som en fornærmelse mot
>alle andre som har en eksamen fra Harvard.

Mot alle oss andre også som ikke nødvendigvis har et Harvard-studium
bak seg.
--

It is loading more messages.