Grupos de Google ya no admite publicaciones ni suscripciones nuevas de Usenet. El contenido anterior sigue visible.

Re: Fytti Helvete!

8 vistas
Ir al primer mensaje no leído

zenodot

no leída,
30 may 2006, 9:52:05 p.m.30/5/2006
para
In article <4e47tlF...@individual.net>,
Tor-Einar Jarnbjo <ne...@jarnbjo.de> wrote:

> Det finnes sikkert unntak, men det er ikke tvil om at stoff er
> billigere i land som har mindre restriktiv lovgivning eller i praksis
> slappere forfølgelse av bruk og handel av narkotika enn i Norge. Når
> du kjøper stoff betaler du jo ikke for det det koster å produsere
> stoffet, men for at noen skal ta på seg risikoen for at det skal
> komme fram til deg.

Selvfølgelig har du rett i det, det er jo derfor det er spenn i knark;
fordi det er risiko. Dess høyere risiko, dess høyere pris; så hasj er
billigere enn heroin (blir du tatt med en kilo heroin kan du få år, med
en kilo hasj _kan_ du slippe unna med ubetinga). If you cant do the
time, dont do the crime.

Noen stoffer bør uansett *ikke* legaliseres; heroin, amfetamin, E og
hele den syntetiske skiten bør være kriminelt, det er møkkastoffer som
ødelegger folk. Det er også alkohol; men øl, vin og sprit er så
kulturelt innarbeida i europa at det er legalt pr definisjon, omtrent
slik cannabis er i deler av asia og afrika, og kokain er i deler av
amerika.

Å legalisere heroin er galskap; heroin er en gift som ødelegger
kroppens evne til å produsere endorfiner; heroin er deilig til å
begynne med og så må du ha det for å ikke bli sjuk; rusen forsvinner og
heroin blir erstatning for endorfinene hjernen ikke lenger kan
produsere pga heroinet. Et jævla møkkastoff som bør være veldig forbudt
- OG de som har havna i fella må behandles som det de er: Heroinister
er sjuke, heroinister burde være et medisinsk problem, ikke et
politiproblem, ikke et juridisk spørsmål.

Stopp møkka på grensa og ta mafiaen, overvåk brukerne og tau inn
mindreårige; det er mange nyttige tiltak som kan iverksettes og å godta
heroin som et helt greit rusmiddel er jeg helt 100% imot; heroin er
ikke noe å legalisere, heroin er gift.

Kriminaliseringa av cannabis er et problem fordi det blander sammen
ganske uskuldige miljøer med brutal mafia; dyrking og distribusjon av
marihuana burde blitt legalt (nisje for norske bønder og freakere med
grønne fingre;) - det hadde utkonkurert importert hasj

Legalisering av marihuana, med en veldig streng 18 (helst 20 imo) års
grense på kjøp, besittelse og bruk, hadde åpna for en rasjonell
rusdebatt. Tenåringer bør ikke bruke cannabis.

Alle stoffer har sine mørke sider, alle rusmidler kan være ødeleggende;
MEN noen stoffer er så jævlige at de bør være forbudt å bruke, som
heroin, amfetamon, kokain og E. Å legalisere den kjemikalske skiten er
galskap; å avkriminalisere bruk kan jeg være _litt_ enig i, men å godta
sprøytenarkomani _uten_ å bygge ut et relevant behandlingstilbud er en
skandale; sprøyterom og kø for å få behandling er en kapitulasjon og en
samfunnsmessig aksept av sprøytenarkomani; realiteten er at heroin er
semilegalt i Europa heroinhovedstad.

[Legger til no.samfunn.narkotika, der er det dødt om dagen. For mye
grønt;]

--
mvh et cetera

"Opinions are like assholes, everybody has one."
(Harry Callahan, aka 'Dirty Harry')

0 mensajes nuevos