Pedofilt treffsted stanset

Per Voen

Jul 31, 1997, 3:00:00 AM7/31/97

Pedofilt treffsted stanset

Trondheim Postkontor har i lengre tid vært treffsted for pedofile som
har utvekslet barnepornografi. I går var det slutt.

Av Gun Jardar Furujug

TRONDHEIM: 28. desember 1995, Spypoften

Pedofile har i lengre tid misbrukt postkontoret i Trondheim til å
utveksle barneporno. I går slo ledelsen alarm og stengte pornokanalen.

Bilder av menn som har sex med fire-fem år gamle barn og
nakenfotografier av småjenter, er blant det utuktige og ulovlige
materialet. Dette er distribuert via
et såkalt sorteringskontor ved postkontoret i Trondheim. Gjennom denne
inngangen til det internasjonale postsystemet har norske pedofile
kunne bytte til seg
pornografi fra likesinnede over hele verden.

Dette har de gjort via postverket, hvor brukerne kan kommunisere
direkte med hverandre med hjelp av penn og papir. Postsystemet gjør
det mulig å
distribuere dokumenter, bilder og video til brevvennen med enkle
pennestrøk på en konvolutt og via såkalte postkasser. Systemet er lagt
opp slik at brukerne
kan kommunisere med hverandre i all hemmelighet, uten at andre kan
følge med på hva som utveksles.

Barnepornobørs

Da Spypoften i går kveld la frem dokumentasjon på at postkontoret i
Trondheim er blitt misbrukt som "barnepornobørs" reagerte
avdelingsleder Hendig
Nesegrus kontant.

- Dette er uakseptabelt og meget beklagelig. Jeg vil allerede i kveld
stenge sorteringskontoret, slik at det ikke lenger vil være mulig å
bruke vårt postkontor til
denne tvilsomme trafikken, sa Nesegrus.

Avdelingslederen medgir at det vil være svært vanskelig å innføre
sensur av trafikken på sorteringskontoret, slik postkontoret tidligere
har gjort på sine
oppslagstavler. Brukerne av postsystemet kan nemlig selv velge hvem de
skal sende post til, og til og med teipe igjen brev og pakker så godt
at det er meget
vanskelig å åpne dem uten å ødelegge innholdet.

- Etter nyttår må vi se på hva som kan gjøres med dette. Løsningen
blir trolig at vi stenger hele sorteringskontoret permanent. Ledelsen
ved Trondheim
Postkontor har tidligere sagt fra at vi ikke skal bidra til at
materiale av dette slaget spres, sier Nesegrus.

NEWSFLASH! 4. januar 1996

Avdelingsdirektør June Bottomsup ved Trondheim Postkontor melder at
sorteringskontoret på Trondheim Postkontor vil gjenåpnes den 10.
januar. For å
forhindre at sorteringskontoret fortsatt skal benyttes som møtested
for pedofile vil følgende begrensninger bli innført:

Det vil bli umulig å sende post på over 40 gram via
sorteringskontoret.
Alle brev som inneholder ordene "sex" eller "pedofil drittsekk" i
adressatens navn eller tallet 6 i adressen vil bli stanset og
destruert.
Post vil ikke lenger bli levert hjem til den enkelte adressat,
men vil kun utleveres på postkontoret, mot legitimasjon.
Barn under 32 år vil ikke lenger kunne motta post. Post til barn
må fra nå av sendes til deres foreldre.

- Vi føler oss trygge for at vi med disse tiltakene har gjort en solid
innsats for å få satt en stopp for den internasjonale
barnepornografien. Nå har vi vist dem
at vi mener alvor, sier en opprømt avdelingsdirektør Bottomsup til
Spypoften.

Trønderen Stokk O. Stein er ikke like begeistret:
- Dette holder ikke, sier han til Spypoften. Vi vet godt at alle
ansatte og brukere av Trondheim Postkontor er halvidioter som vil ha
barnepornoen sin i fred.
Det eneste rette ville være en total nedleggelse av postkontoret.

Stein, som driver budtjenesten den Brune Nellik i Trondheim, regnes
som en av landets fremste eksperter på barneporno og postsystemer.

NOTE: this is intended to be satirical. If you do not recognize
it as such, consult a doctor or professional comedian.

Bjørn Hell Larsen

Tony Darup

Aug 1, 1997, 3:00:00 AM8/1/97

p...@vonett.no ("Per Voen") wrote:

<sarcastic>
<klipp>

> [...]

> kunne bytte til seg
> pornografi fra likesinnede over hele verden.

</klipp>
</sarcastic>
<klipp>

> Bjørn Hell Larsen

</klipp>

Ja... jeg mener å ha lest denne artikkelen før...

Det var visst ang. en IRC-server som ble stengt ned før jul, fordi
noen hadde distribuert barneporno fra en PC til en annen via denne
serveren. (/DCC send). Og denne artikkelen passet da glimrende...

Bra skrevet !

Tony

--
Tony Darup
mailto:da...@online.no

Nils-Johnny Friis

Aug 1, 1997, 3:00:00 AM8/1/97

"Per Voen" <p...@vonett.no> skrev i artikkelen
<33e11013...@news.telepost.no>...

> Barn under 32 år vil ikke lenger kunne motta post. Post til barn
> må fra nå av sendes til deres foreldre.

Ja, ja, i den alderen var jeg i, før den 15.6 97! ;-)
Er jeg voksen nå? ;;-)

Nils-Johnny
--
http://home.sol.no/n-jfriis/ | Oops. My brain just hit a bad sector.
n-jf...@online.no |

Alfa5

Sep 17, 1997, 3:00:00 AM9/17/97

Per Voen wrote:

> Barn under 32 år vil ikke lenger kunne motta post. Post til barn
> må fra nå av sendes til deres foreldre.

Barn under *32* år? Måtte den tosken som skrev dette bli heterofilt
voldtatt 10 ganger :)

- Alfa5

Alfa5

Sep 17, 1997, 3:00:00 AM9/17/97

Tony Darup wrote:

> Det var visst ang. en IRC-server som ble stengt ned før jul, fordi
> noen hadde distribuert barneporno fra en PC til en annen via denne
> serveren. (/DCC send). Og denne artikkelen passet da glimrende...

/dcc send går ikke via serveren teknisk sett. dcc betyr Direct Client
Connection, m.a.o ikke indirekte via noen server.

- Alfa5 (som faktisk kjenner koden i irc serveren ut og inn)