lunix?

1 view

kenneth Sivertsen

hei.. bare noen ting jeg lurer på nhu..

Jeg fikk meg en P75 gratis her om dagen, duger den til å kjøre lunix på,
eller skall jeg bare kaste den ?..

Må ha windoze instalert for å kjøre lunix?
Og er det noen her som gidder å brenne meg en kopi RedHat 6.xx, hvis det er
lov da ?

--
kENNETh - A1200T/PPC/BVision/19"/96MB/5.1GB/CDRW/Thor2.6#1841 -

Ketil Froyn

"kenneth Sivertsen" <ksi...@online.no> writes:

> [...]
>
> Må ha windoze instalert for å kjøre lunix?
> Og er det noen her som gidder å brenne meg en kopi RedHat 6.xx, hvis det er

Maskina passer ypperlig for linux, og det er lov. Eller er det her jeg
skal si: kast den, men fortell meg hvor? ;>

Ketil Froyn
--
The angle of the dangle is proportional to the heat of the meat.

http://www.ifi.uio.no/~ketilf/
mailto:ket...@ifi.uio.no

Vegard Engen

On 11 Aug 99 18:57:13 +0100, kenneth Sivertsen <ksi...@online.no> wrote:
>hei.. bare noen ting jeg lurer på nhu..
>
>Jeg fikk meg en P75 gratis her om dagen, duger den til å kjøre lunix på,
>eller skall jeg bare kaste den ?..

En P75 er ypperlig som Linux-maskin. Gjerne i en eller annen server-rolle, for
tung grafikk og tyngre arbeidsstasjons-oppgaver er den mindre egnet. Mindre,
ikke uegnet.

>Må ha windoze instalert for å kjøre lunix?

Nei. Linux er ikke et program. Det er et operativsystem. Det kjører hverken
under Windows eller DOS eller noe annet, det er jo et operativsystem...

>Og er det noen her som gidder å brenne meg en kopi RedHat 6.xx, hvis det er
>lov da ?

Det er lov.

- Vegard

Morten N. Åsnes

In article <348.892T672T1...@online.no>, kenneth Sivertsen wrote:
>hei.. bare noen ting jeg lurer på nhu..
>
>Jeg fikk meg en P75 gratis her om dagen, duger den til å kjøre lunix på,
>eller skall jeg bare kaste den ?..

Nei, det duger nok ikke, du må oppgradere til en Commodore 64 for å kjøre
Lunix. :-)

http://www.heilbronn.netsurf.de/~dallmann/lunix/lng.html

--
Morten Nygaard Aasnes mor...@ii.uib.no "Nothing's the same anymore"
Fantoft Stud.By A626, (+47)55276131 -Sinclair in b5:"Chrysalis"

Preben Randhol

> [...]

| Må ha windoze instalert for å kjøre lunix?

| Og er det noen her som gidder å brenne meg en kopi RedHat 6.xx, hvis det er

Hei det heter Linux ikke lunix. Det er lov så lenge det er en kopi av
det som ligger på web-en. Dvs. ikke dersom det er den CD-en som selges
i butikken. Forskjellen er minimal. Men dersom du er ny så er det
mulig at du bør sjekke Mandrake 6.0. Den sies å være en bedre RedHat
enn RedHat

Denne nyhetsgruppa (no.linux) er erstattet med
no.it.os.unix.linux.diverse, så det er bedre om du spør der. Jeg har
satt Followup dit.

--
Preben Randhol oO "Don't think about domination, think
[ran...@pvv.org] .` ; about freedom, it doesn't dominate."

Oystein Viggen

Morten N. Åsnes wrote:

> Nei, det duger nok ikke, du må oppgradere til en Commodore 64 for å kjøre
> Lunix. :-)
>
> http://www.heilbronn.netsurf.de/~dallmann/lunix/lng.html

Hehe... Hvis han klarer å implementere et brukbart unix-system som
kjører i 64k RAM, skal jeg bli skikkelig imponert.

Single-floppy-distribusjoner av linux blir jo ingenting i forhold...

Øystein
--
"But you know what they say - The world wasn't built in a day"

Preben Randhol

ven...@eunet.no (Vegard Engen) writes:

| En P75 er ypperlig som Linux-maskin. Gjerne i en eller annen server-rolle, for
| tung grafikk og tyngre arbeidsstasjons-oppgaver er den mindre egnet. Mindre,
| ikke uegnet.

Er kun avhengig av hvor mye RAM man har. Har man 128++Mb så funker en P75
fint til det meste. Det er swapping som er døden...