Prob under installering av RedHat 6.0

Are Flyen

Hei.

Først: Jeg kan absolutt ingenting om Linux!

Så: Jeg har et problem under installasjonen av RedHat 6.0. Cd-rommen som
sitter i maskina som utsettes for dette farefulle eksperiment er en gammel
Nec Multispeed 3x med en Adaptec SCSI-2 kontroller. Kontrolleren er veldig
"nøye" beskrevet i Win98 som "Adaptec AHA-150x/1510/152x AIC/6x60
kompatibel". Dette er den scsi-2 kontrolleren som satt på datidens
SoundBlaster 16 ASP SCSI-2 kort.

Jeg har partisjonert og lagd en bootdisk jeg kjører installasjonsprog på.
Problemet oppstår når jeg skal velge hvor filene skal installeres fra :/ Har
i et desperat prøvd alle Adaptec kortene som står listet uten hell.

Hva skal jeg gjøre?

På forhånd takk!

- Are Flyen

Harald Chr. Andersen

Are Flyen <a...@flyen.nospam> wrote in message

Velg installasjon fra CD-Rom, Scsi
Spesifisering av port IRQ og DMA kanal for BIOS-løse AIC-6260 kontrollere.
Dette inkluderer Adaptec 1510, 152x og Soundblaster-SCSI kontrollere

Velg Adaptec 152x, IKKE auto probe!!!!
aha152x=port,irq,scsi_id,1 f.eks. =0x340, 11, 7, 1

Legg merke til at 0x prefiks må brukes for all verdier som gis hexadesimalt.