Problemer med CD-brenning....!

1 view

Realf Ording Helgesen

Prøver å få cdrecord til å fungere..
Kjørte cdrecord med følgende kommando:
cdrecord dev=/dev/scd3:0,4,0 -speed 8 -audio /audio/*.wav

Det resulterte i denne feilmeldingen:
scsidev: '/dev/scd3:0,4,0'
devname: '/dev/scd3'
scsibus: 0 target: 4 lun: 0
./cdrecord: Cannot do inquite for CD/DVD-Recorder
./cdrecord Success, test unit ready: scsi sendcmd: fatal error
CDB: 00 00 00 00 00 00
cmd finished after 0.000s timeout 40s

Når jeg prøver å mounte cd-brenneren får jeg feilmeldinga:
mount: /dev/scd3 has wrong major or minor number

Hva betyr dette?
CD-brenneren fungerer som bare det i X-CD-Roast, men skulle gjerne hatt
den til å fungere med mystburn/gcombust/cdrecord.
Brenneren er en Plextor PX-R820T (8x) SCSI-brenner på SCSI ID4.

Hva er problemet her?
*rimelig frustrert*

Realf Ording Helgesen

Petter Gustad

Realf Ording Helgesen <re...@realf.com> writes:

> Prøver å få cdrecord til å fungere..
> Kjørte cdrecord med følgende kommando:
> cdrecord dev=/dev/scd3:0,4,0 -speed 8 -audio /audio/*.wav

Jeg bruker notasjonen «dev=0,4,0». Har du forsøkt å utelate
/dev/scd3:?

Hva slags media bruker du på 8x? Jeg har en Yamaha 4416s og selv om
det er en 4x brenner så sier dokumentasjonen at den anbefalte
hastighet for brenning av audio er 2x.

Ellers så kan du kanskje forsøke mailing listen «cdwrite». Send en
melding med subscribe i subject feltet til
cdwrite...@other.debian.org

Petter
Petter Gustad 8'h2B | ~8'h2B http://www.gustad.com
#include <stdio.h>/* compile/run this program to get my email address */
int main(void) {printf ("petter\100gustad\056com\nmy opinions only\n");}

Vegard Engen

On 24 Jul 1999 07:37:39 -0700, Petter Gustad <dev....@dev.null.org> wrote:

>Jeg bruker notasjonen «dev=0,4,0». Har du forsøkt å utelate
>/dev/scd3:?

Litt gammel melding, men jeg svarer likevel...

Jeg utelater /dev/scdX. Det virker.
Dessuten har jeg mistanke om at det er /dev/scd0 eller /dev/scd1 du vil bruke.
/dev/scd1 dersom du har en SCSI-CD-spiller (med lavere SCSI-ID) i tillegg,
/dev/scd0 ellers.

- Vegard