Epox + Amd + Linux

1 view

trond kvam

Hei
Er det noe som har erfaring med Epox MVP3C-M MVP3 Super7 Board + Amd K6-2
prossesor og Linux?
Vuderer å oppgradere med dette da jeg har både godt (maxi) kabinett og 2
store disker.

Hvilke grafikk kort vil du ha hatt på en slik konfigurasjon, det må fungere
under X

Send vennligst svar til trond...@klinmed.uio.no siden jeg ikke har tid til
å sjekke disse sidene så ofte

Trond

Rasmus Fauske

jeg orker ikke å maile deg men.....

>Er det noe som har erfaring med Epox MVP3C-M MVP3 Super7 Board + Amd K6-2
>prossesor og Linux?

Jeg bruker en:
EpOX MVP3E-m (samme som du nevner bare ATX)
AMD K6-2 300Mhz
128Meg pc-100 ram
28+11,5GB IDE disker ...
Productiva G100 kort (AGP)

Dette funker som en drøm i linux ....

mvh
Rasmus Fauske

J.O.L.

Rasmus Fauske <ftp...@xperiment.net> wrote in message

Samme her, (MVP3G-M, AMD-K6 380) men fungerer dårlig i Windows! Har prøvd ca
10 forskjellige MVP3 kort, og funnet at det er for mye tull! Har gått
tilbake til ASUS! Uten problemer!

Jan

ois...@seismix.ifjf.uib.no

"J.O.L." <a0...@online.no> writes:

Hva er problemet?

--Øistein

Espen Tagestad

Bruker Epox MVP3G-M Socket 7 med AMD K6-2 350mhz 3Dnow, går så det griner
det med Linux og NT. Bruker også Matrox Mystique G200 (8mb).

trond kvam <trond...@klinmed.uio.no> wrote in article
<7n9jdj$bnd$1...@readme.uio.no>...

JAN O. LEBESBY

ois...@seismix.ifjf.uib.no skrev i meldingen ...

K6-2

>Hva er problemet?

Maskinen låser seg hele tiden! Masse irq-tull! Går rimelig greit så lenge du
klarer deg med bare skjermkort, 3dfx, og lydkort, men skal du bruke
nettverk, scsi, og ISDN i tillegg, så kan du glemme det! Det beste jeg
klarte, var skjermkort, 3dfx, lydkort, og nettverk, og da måtte jeg skru
maskinen HELT av hver gang jeg måtte restarte maskinen!
Jeg har lastet ned de oppdateringer som er lagt ut, uten at det har hjulpet!

Men, med Asus har jeg ikke noe problem! Med de samme kortene, og prosessor!

Jan

ois...@seismix.ifjf.uib.no

Da tror jeg du bør bytte kortet, det er sikkert feilvare. Jeg har scsi
cdbrenner, scsi disk, ati all in wonder agp kort, 3com 900 nettverks
kort, scsi exabyte, sb 64pci lydkort, 3d sidewinder joystick, tas400e
isdn adapter på min. Det ruler!

--Øistein

JAN O. LEBESBY

> [...]
>cdbrenner, scsi disk, ati all in wonder agp kort, 3com 900 nettverks
>kort, scsi exabyte, sb 64pci lydkort, 3d sidewinder joystick, tas400e

Som sagt av ca 10 kort (+/- 1-2, husker ikke),fikk jeg trøbbel på alle,
bortsett fra 2 som bare hadde lyd, og skjermkort!