Krisehjelp!HASTER! SuSE oppgradering!

Andreas Åkre Solberg

Heisann, jeg har nå SuSE 5.3 installert på min maskin, jeg har
høyhastighetsinternettforbindelse riktig konfigurert, og vil
gjerne oppgradere til 6.2 via ftp. Men, så er problemet. Når jeg
i YAST, velger installation media: FTP-server, må jeg oppgi
følgende to variabler:
Ftp-server, ftp-directory.

Når jeg skriver ip-adressa til ftp.suse.com, og /pub/linux, og
trykker F5 for å sjekke, kobler yast seg til serveren og jeg får
melding om at alt er ok. MEN, når jeg trykker F10 for å
godkjenne, får jeg feilmeldingen at Yast ikke kan finne følgende
fil eller katalog: /pub/suse/setup/descr.

Er det noen andre som har oppgradert Suse via FTP, og veit hva
som er riktig ftp-server, og direcroty. Det som står som default
virker iallefall ikke!!!!.

Veldig takknemlig på forhånd (dette er viktig for meg).

mvh andreas

--
Andreas Åkre Solberg - Solberg WebDesign
N-3630 Rødberg - www.solweb.no

Tarjei Knapstad

"Andreas Åkre Solberg" wrote:

> [...]
> gjerne oppgradere til 6.2 via ftp. Men, så er problemet. Når jeg
> i YAST, velger installation media: FTP-server, må jeg oppgi

jeg ftp'a nettopp inn til ftp.suse.com.

du angir /pub/linux som katalog, men denne finnes ikke på ftp.suse.com.

bruk en ftp client for å koble deg til ftp.suse.com i stedet, og se om
du kan finne ut hvilket directory du skal gi til YAST. Viss ikke kan du
jo eventuelt dumpe 6.2 updaten til din egen disk og så oppgradere
lokalt.

Forresten så er det et mirror i tyskland, ftp.gwdg.de. Det vil
sannsynligvis være raskere å hente upgraden herfra. (ftp.suse.com er en
server i USA tror jeg, bottleneck med andre ord...)

> Når jeg skriver ip-adressa til ftp.suse.com, og /pub/linux, og
> trykker F5 for å sjekke, kobler yast seg til serveren og jeg får
> melding om at alt er ok.

dårlig sjekk, det dir'et finnes ikke :)

> MEN, når jeg trykker F10 for å
> godkjenne, får jeg feilmeldingen at Yast ikke kan finne følgende
> fil eller katalog: /pub/suse/setup/descr.

Lykke til,

--
Tarjei
tar...@pcf1.chembio.ntnu.no

All people are colored. Otherwise you wouldn't be able to see them.
- Captain Beefheart