Stor harddisk, gammel PC

yngve

On Mon, 16 Aug 1999 13:33:02 +0200, James Baum <James...@alcatel.no>
wrote:

>Enig der. Du må bare boot'e på en diskett el. for å få opp linux kjernen
>slik at den kan finne disken din.

Ja, det går i retning av LINUX da... Men hvordan er det å dele en
harddisk på en LINUX-maskin i nettverk? Er FTP eneste alternativer
eller finnes det mulighet for å aksessere den via stasjonsbokstav fra
Win9x/NT??

Oystein Viggen

yngve wrote:

Samba gjør akkurat det du er ute etter. Har ikke URL, men prøv å søke
på freshmeat (www.freshmeat.net). Du finner det sikkert der.

Øystein
--
"But you know what they say - The world wasn't built in a day"

Per Steinar Iversen

On Mon, 16 Aug 1999 17:05:05 GMT, yngve <yngve&&@ircnet.ee> wrote:
> [...]
>harddisk på en LINUX-maskin i nettverk? Er FTP eneste alternativer
>eller finnes det mulighet for å aksessere den via stasjonsbokstav fra

Samba simulerer en NT-server svært bra, sett fra Win9x/NT sitt
synspunkt. Ingen lisenser trengs heller :-)

-psi

Peter N. M. Hansteen

Oystein Viggen <oyst...@tihlde.org> writes:

> Samba gjør akkurat det du er ute etter. Har ikke URL, men prøv å søke
> på freshmeat (www.freshmeat.net). Du finner det sikkert der.

Samba finnes som standardtilbehør på alle moderne linux-distribusjoner.

NB: denne gruppen er under nedlegging. Bruk no.it.os.unix.linux.diverse
i stedet. Followup-to satt.

--
Peter N. M. Hansteen pe...@datadok.no
Datadokumentasjon A/S, Bredsgaarden 2, N-5003 Bergen, Norway