Linux som ISDN-ruter?

yngve

Hva er minimumskravet til prosessor/ram hvis jeg ønsker å sette opp
eldre PC m/ISDN-adapter med Linux for å gi hjemmenettverket (1-3
pc'er) tilgang til internett.

Vil det fungere med 386/486sx eller blir det for slappt?

Inger Karin Haarbye

Jeg tror det går bra, for med isdn er det ikke ved prosessor/ram "flaskehalsen"
er, men heller isdn-linjen.

Inger

Anders Gulden Olstad

yngve <yngve&&@ircnet.ee> wrote:
> [...]
> pc'er) tilgang til internett.
> Vil det fungere med 386/486sx eller blir det for slappt?

Ta en titt på http://www.linuxrouter.org , der står det spesifiert
nærmere maskinekravene for rutere som skal operere på forskjellige
typer nettverk

--
Anders Gulden Olstad @ Brinkley | * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
RedHat 6.0 Linux kernel 2.2.5 | "Penguins are generally nice creatures"

Harald Chr. Andersen

yngve <yngve&&@ircnet.ee> wrote in message

> [...]
> pc'er) tilgang til internett.
>
> Vil det fungere med 386/486sx eller blir det for slappt?

Ta en titt på
http://www.sharethenet.com
Jeg server 10 W98-PC'r via en 386SX16 med 8 Mb RAM, og ingen HD, Skjerm,
Tastatur.
Fungerer GLIMRENDE!!!