Amazon DRM

Morten Nygaard Åsnes

http://www.bekkelund.net/2012/10/22/outlawed-by-amazon-drm/

Skummel sak. Har selv ca 40 Kindle bøker kjøpt fra Amazon (US store).
Anbefaler alle som kjøper ebøker fra Amazon å ta back up av bøkene
sine for å være på den sikre siden.

Google 'Apprentice Alf' for å finne en plugin til Calibre som kan
fjerne Amazon sin DRM fra bøkene.

--
Morten Nygaard Åsnes
http://www.twitter.com/mortenaa

Jon Wikne

On 10/23/2012 08:58 AM, Morten Nygaard Åsnes wrote:
> [...]
> sine for å være på den sikre siden.
>
> Google 'Apprentice Alf' for å finne en plugin til Calibre som kan

Hvis denne historien om amazon.com og Kindle er noe sted i nærheten av å
være sann, så bidrar det ikke akkurat til å sikre dette selskapet meg
som kunde. Jeg vil ikke kjøpe noe som helst fra noen som tar varene
tilbake igjen etterpå, og til overmål nekter å forklare hvorfor!

-- Jon

Dag-Erling Smørgrav

Jon Wikne <jon-...@wikne.no> writes:
> Hvis denne historien om amazon.com og Kindle er noe sted i nærheten av
> å være sann,

Den er svjv sann _i store trekk_, med et veldig viktig forbehold: bøkene
ble aldri slettet fra Kindlen hennes.

DES
--
Dag-Erling Smørgrav - d...@des.no

Thomas Skogestad

* Jon Wikne

| Hvis denne historien om amazon.com og Kindle er noe sted i nærheten av å
| være sann, så bidrar det ikke akkurat til å sikre dette selskapet meg som
| kunde.

Simon Phipps ‏@webmink
@doctorow I spoke with Linn and she told me Amazon did NOT wipe her Kindle;
it was already broken. But she's lost about 60 books.
https://twitter.com/webmink/statuses/260432600814981120
7:29 PM - 22 Oct 12

Jared Earle ‏@jearle
@webmink @DavidAllenGreen people are more likely to believe stuff that fits
into their narrative, ie. DRM is bad, Amazon deleted the files.
https://twitter.com/jearle/status/260728286815059968

Simon Says...
Simon Phipps
Rights? You have no right to your eBooks.
Amazon unwittingly mounts a perfect demonstration why you should not trust
Kindle as a place to purchase books.
http://blogs.computerworlduk.com/simon-says/2012/10/rights-you-have-no-right-to-your-ebooks/index.htm
Published 19:34, 22 October 12

--
Thomas Skogestad
The Best Book Reviews Money Can Buy

Thomas Skogestad

* Morten Nygaard Åsnes

| Men slik det er i dag, ser jeg ikke noe alternativ til Amazon som kan tilby
| den samme brukeropplevelsen og utvalg, så da blir det fortsatt å kjøpe
| bøker der, men ta kopier av alle sine bøker just in case.

Jeg har ikke ebokleser, men jeg er muligens interessert i en, og hver gang
jeg sammenligner ebokprisene på Barnes & Noble og Amazon.com er BN billigst.
Hver gang.

Men Paperwhite ser veldig kul ut da.

--
Thomas Skogestad
Donald J. Sobol, Creator of Encyclopedia Brown, Dies at 87

Morten Nygaard Åsnes

["Followup-To:" header set to no.alt.frustrasjoner.]
On 2012-10-31, Thomas Skogestad <barryg...@gmail.com> wrote:
> [...]
> jeg sammenligner ebokprisene på Barnes & Noble og Amazon.com er BN billigst.

Har ikke sett så mye på Nook, hvordan er utvalget i forhold til Kindle?
Problemet er uansett at det er tungvindt å forholde seg til både BN og
Amazon, man må nesten bare velge seg et ekosystem, og holde seg til det.
Har en Kindle Keyboard, men Paperwhite ser lekker ut ja.

Thomas Skogestad

* Morten Nygaard Åsnes

| Har ikke sett så mye på Nook, hvordan er utvalget i forhold til Kindle?

Tror alle bøker jeg har sjekket finnes begge steder. Alltid billigst hos
Barnes & Noble.

--
Thomas Skogestad