Hva finnes av Stanislav Lem på norsk?

Stein Gulbrandsen

Hei.
Er det noen som vet om bøker/noveller av Stanislav Lem på norsk,
og eventuelt navn på antologier som de finnes i?

Er det noe som er i salg nå om dagen?

Bonusspørsmål: Hvordan overleve uten Gyldendals Lanterne Science Fiction?

stein

Hallvard B Furuseth

Stein Gulbrandsen writes:
> Er det noen som vet om bøker/noveller av Stanislav Lem på norsk,
> og eventuelt navn på antologier som de finnes i?
> Er det noe som er i salg nå om dagen?

Vet ikke om noe som selges på norsk nå, men søk på Deichmanske bibl.
<www.deich.folkebibl.no> finner Kyberiaden og novellesamling Mugg og
mørke. bibsys.no Avansert søk <forfatter Lem, Stanislaw; språk bokmål;
materiale bøker> gir også Høysnue og Solaris og et par jeg ikke kjenner.

Det hjelper å stave ham med w, og for nettsøk evt. også den polske "l"en
med strek over. Titter du i hyllene på i biblioteker, husk å også
sjekke magasinet eller å bruke bibliotekets datasøk.

> Bonusspørsmål: Hvordan overleve uten Gyldendals Lanterne Science Fiction?

Les nok engelsk til å bli komfortabel med det:-)

--
Hallvard