hjelp med identifisering av tegnefilm

Kristian Jensen

Denne gikk omtrent 1985-87. Vet ikke om den gikk i norge. Den var det
største når vi var på ferie i sverige hver sommer. Serien handler om
noen ungdommer/personer som styrer/blir til hver sin robot, alle
robotene er formet som et kattedyr. Katt, løve etc. Disse kunne skyte
laserstråler, forandre seg til menneskeliknende roboter (Er ikke helt
sikker på den). Det som er sikkert er at når alle 5-6 heltene satte
robotene sine sammen ble de en kjempestor robot i menneskeform. Serien
er antagelig en Transformers-klon. Husker ikke hva de slåss mot/for.
Håper noen kan hjelpe meg med denne.

Dessuten, er det noen som vet noen gode hjemmesider for he-man, Action
Force, M.A.S.K, Transformers, osv?

Stian Andreassen

Kristian Jensen at kris...@organizer.net wrote:

> [...]
> robotene sine sammen ble de en kjempestor robot i menneskeform. Serien
> er antagelig en Transformers-klon. Husker ikke hva de slåss mot/for.

Jeg husker en sånn tegnefilm. Var japansk animé, ikke sant? Kan den ha hett
noe sånn som "Jorden Angripes"?

Alle heltene var barn, og 'hoved'-helten hadde et merke på brystet, og ble
lært opp av en gammel mann til å "bli til energi", e.l. slik at han kunne gå
inn i stener og sprenge de fra innsiden.

Stemmer det?

-stian

--
"Nye websider blir som gamle -- med Netscape."

Annette Nordheim

On Tue, 6 Jun 2000, Kristian Jensen wrote:

> [...]
> robotene sine sammen ble de en kjempestor robot i menneskeform. Serien
> er antagelig en Transformers-klon. Husker ikke hva de slåss mot/for.

Jeg synes det høres litt ut som Power Rangers, men er muligens helt på
villspor :)

Annette

--
|\ ___,,--, _
/,`--'' \-,,__,'/ Annette Nordheim
|,4 ) )_ ) /~-----' anne...@erasmus.uib.no
-'---^~(_/-_)--(_/_)--fL--- www.student.uib.no/~st03428 --

Kristian Jensen

Stian Andreassen wrote:Jeg husker en sånn tegnefilm. Var japansk animé, ikke

> [...]

> lært opp av en gammel mann til å "bli til energi", e.l. slik at han kunne gå
> inn i stener og sprenge de fra innsiden.

Tror nok du tar feil.... Det var nok ikke anime, dette var før anime-feberen....
Og norsk tittel hjelper meg nok ikke :(
Dessuten baserte heltene seg på teknologi, ikke magiske krefter....
Men takk uansett..
- kristian

Kristian Jensen

Annette Nordheim wrote:

Du er nok helt på feil jorde her ja :) Power Rangers storhetstid var midt på
90-tallet. Du husker sikkert den tragiske saken med jentungen som ble
sparket i hjel i barnehagen, hvorpå TV3 umiddelbart tok PR av plakaten.
Serien jeg snakker om kommer fra midt-80-tallet.

Takk uansett. Kristian

Pål Are Nordal

Kristian Jensen wrote:

> [...]
> robotene sine sammen ble de en kjempestor robot i menneskeform. Serien
> er antagelig en Transformers-klon. Husker ikke hva de slåss mot/for.

Voltron: Defender of the Universe (elns).

Ble vekket opp igjen for et par år siden med CGI.

> Dessuten, er det noen som vet noen gode hjemmesider for he-man, Action
> Force, M.A.S.K, Transformers, osv?

http://www.he-man.org/
http://www.btinternet.com/~jamric/
http://www.tfarchive.com/
http://www.bwtf.com/

Fra tfarchive kan du laste ned Transformers episoder i RealPlayer G2
format. Vær obs på at å se de orginale TF episodene vil nok gjøre lite
annet enn å ødelege masse god nostalgi. For å sitere fra en anne NG:
"It's all plot, no character. That wouldn't be so bad if the plots
weren't complete rubbish".

Ta heller en titt på Transformers: Beast Wars.

--
Donate free food with a simple click: http://www.thehungersite.com/

Pål Are Nordal
a_b...@bigfoot.com