Star Wars IV-VI på DVD

Thomas Skogestad

The Star Wars Trilogy on DVD
February 10, 2004

The most requested films for the DVD format will finally become a reality this
September as Lucasfilm Ltd. and Twentieth Century Fox present the
eagerly-awaited Star Wars Trilogy for the ultimate home entertainment
format. The four-disc collection will be released on September 21 in the
U.S. and Canada, with international release dates following closely.

Star Wars Episode IV: A New Hope, Episode V: The Empire Strikes Back and
Episode VI: Return of the Jedi will be available in a four-disc set that
includes a bonus disc filled with all-new special features -- including the
most comprehensive feature-length documentary ever produced about the Star
Wars saga and never-before-seen footage from the making of all three
films. Each of the three films in the Star Wars Trilogy has been digitally
restored and re-mastered by THX for superior sound and picture quality.

The films of the Star Wars Trilogy will be available exclusively as a
collection and will feature Dolby Digital 5.1 Surround EX. All three films are
closed-captioned and subtitled in English, French and Spanish in the
U.S. Internationally, sound and subtitling specifications will vary by
territory.

http://www.starwars.com/episode-iv/news/2004/02/news20040210.html

Håper for pokker at Richard Schickel-dokumentaren som jeg så på PBS ca 1983 er
med. http://us.imdb.com/title/tt0295270/combined (Vel, jeg husker i det
minste å ha sett en Star Wars-dokumentar ca 1983 og den var sannsynligvis på
PBS. Husker den viste litt behind-the-scenes om hvordan Jabba fungerte.)

Det står ikke noe om originalfilemene er med, men just in case:
http://www.originaltrilogy.com/

(Fant ingen fantasy-gruppe.)

--
Thomas Skogestad
Producer Mike Reiss talks "Simpsons" DVD and Movie!

Erik Jørgensen

* Thomas Skogestad (thomas.s...@filmelsker.com):

> Det står ikke noe om originalfilemene er med, men just in case:
> http://www.originaltrilogy.com/

Originalfilmene er ikke med. Dette er SE-versjonene som gikk på kino. Var i
hvert fall slik jeg tolket digitalbits.com.

--
Erik «Macint0sh» Jørgensen * Web: <URL:http://killervampire.com>
Hvorfor bør du quote riktig?

Øystein Tvedten

"Erik Jørgensen" <macint...@hotmail.com> writes:

> * Thomas Skogestad (thomas.s...@filmelsker.com):

> Originalfilmene er ikke med. Dette er SE-versjonene som gikk på kino. Var i
> hvert fall slik jeg tolket digitalbits.com.

Og trolig med et par ekstra ting for å få alt til å henge sammen med
episode I-III.

Øystein
--
Roy Batty: I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships
on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the

Bengt Are Granhus

"Øystein Tvedten" <oyst...@ifi.uio.no> skrev i melding

Var i

> Og trolig med et par ekstra ting for å få alt til å henge sammen med
> episode I-III.

Uansett blir det kjipt med at de tre første er dobbeldisker(forhåpentligvis
blir episode 3 en dobbeldisk også) så kommer 4-6 ut i en boks àla Indiana
Jones, med enkle disker pluss en bonus disk. Hvordan skal man da sette dette
i hylla for at det skal se likt ut? Kan ikke Lucas drite i denne boksen, og
gi dem ut en og en istedet for, med likt cover slik at de passer med episode
1-2(3) Vi får da 2(3) dbbeldisker også plutselig en pappboks av noe slag med
4 dvd'er inni? Ser ikke helt bra ut, og ikke helt gjennomtenkt ut. Med
mindre Lucas sier at episode 4-6 kun blir i boks, for så etter et år å gi ut
episode 4-6 på nytt i dobbeldiskutgaver som har samme cover som episode
1-3...
--
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=bentyman

Bjorn Hanch Sollie

* "Bengt Are Granhus" <bent...@hotmail.com>:

> [...]
> Jones, med enkle disker pluss en bonus disk. Hvordan skal man da sette dette

Det er nok ikke sikkert at dette går.

> Kan ikke Lucas drite i denne boksen, og
> gi dem ut en og en istedet for,

Det er fullt mulig at han kommer til å gjøre dette også.

> med likt cover

Nei, de med like cover vil bli gitt ut senere. Dette er en annen
utgivelse igjen.

> slik at de passer med episode 1-2(3) Vi får da 2(3) dbbeldisker
> også plutselig en pappboks av noe slag med 4 dvd'er inni?

For eksempel, ja.

> Ser ikke helt bra ut,

Glimrende observert!

> og ikke helt gjennomtenkt ut.

Dette er nok faktisk veldig gjennomtenkt. Altså, det kreves nok ikke
så mye tenking, men det er veldig bevisst.

> Med mindre Lucas sier at episode 4-6 kun blir i boks, for så etter
> et år å gi ut episode 4-6 på nytt i dobbeldiskutgaver som har samme
> cover som episode 1-3...

Nå begynner tampen å brenne, men jeg vet likevel ikke om du fortjener
noen sigar.

Jeg tror at den viktigste funksjonen en del mennesker har her i verden
er å se de pengene som de på ett eller annet forunderlig vis har fått
tak i bli fisket ut av lommene sine av dyktige kapitalister som
forstår seg på massemarkedet. :)

-Beorn
--
Truth is often just a widely held opinion.

Espen Stranger Seland

11. Feb 2004 22.11 -- Bengt Are Granhus:

[Om SW-filmene på DVD]

> [...]
> Jones, med enkle disker pluss en bonus disk. Hvordan skal man da sette dette

Ah, her har vi forskjellen på genuint filminteresserte og samlere :-)

(snipp)

--
All generalisering er farlig.

Esp1

"Bengt Are Granhus" <bent...@hotmail.com> skrev i melding

> [...]
> 4 dvd'er inni? Ser ikke helt bra ut, og ikke helt gjennomtenkt ut. Med
> mindre Lucas sier at episode 4-6 kun blir i boks

Det blir vel samme løsning som for Indiana Jones: 4 separate amaray-bokser i
en pappboks. De som ikke liker pappboksen kan jo bare kaste denne. Designet
på ryggen av hvert amaray omslag blir garantert den samme som E1 og E2.

Esp1

Thomas Skogestad

* Thomas Skogestad

> [...]
| PBS. Husker den viste litt behind-the-scenes om hvordan Jabba fungerte.)

From 'Star Wars' to 'Jedi': The Making of a Saga (1983) (TV) er ikke med
denne gangen heller.

http://maythe4th.starwars.com/?CO=nx-en

(fant ingen fantasygruppe)

--
Thomas Skogestad
Thor trosset solen (03.05.11) Selv om solen skinte i helgen, gikk folk på