Gør som Tyskland, Tyrkiet: Tal om det osmanniske folkedrab + ET-break - Re: 2016 uge 22 (news samlet)

https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/turkey/19-119

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, May 30, 2016, CET 08:35, GMT 06:35
Subject: 2016 uge 22 (news samlet)
19116 news:nigmuh$j7t$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/3zqKSpybqrI/zXOaekAYAgAJ

> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
> and ...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> https://sites.google.com/site/kallpol4
>>
> [ ... ]
> [ ... 2016-05-30, Monday, day no 150 in the year ... ]
> [ ... ]
>
> Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?
>
> Svar 1:
>
> Hmm .. (memory on from) ...
>
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

> [...]

Overraskende melding fra israelsk top-duo om tostatsløsning

-

DR S137 tir 31 maj 09:51:19
31.maj dr.dk/nyheder 07:57

MISSILAFFYRING ER MISLYKKET
Nordkorea har ifølge det sydkoreanske
militær forsøgt at affyre en ny type
missil, men affyringen gik tilsyne-
ladende ikke efter planen, siger Jeon
Ha-gyu, talsmand for den sydkoreanske
forsvarskommando.

FN-resolutioner forbyder Nordkorea at
anvende enhver form for ballistisk
missilteknologi, men Nordkorea affyrer
jævnligt kortdistancemissiler.

I april forsøgte Nordkorea tre gange at
affyre et tilsvarende missil, men alle
forsøg mislykkedes.

Militæreksperter i Sydkorea forsøger at
finde ud af, hvorfor Nordkorea kan
notere et fjerde fejlslagent forsøg.

Sydkorea: Missilaffyring er mislykket for Nordkorea
kl. 07:57
http://www.dr.dk/nyheder/udland/sydkorea-missilaffyring-er-mislykket-nordkorea

-

Overvismand: Flygtninge belaster de offentlige finanser
kl. 13:47
http://www.dr.dk/nyheder/penge/overvismand-flygtninge-belaster-de-offentlige-finanser

-

DR S174 tir 31 maj 21:17:18
31.maj dr.dk/nyheder 17:45

FÆNGSEL FOR AT KRÆNKE ERDOGAN
En domstol i Istanbul i Tyrkiet har
fundet den 27-årige tidligere
skønhedsdronning Merve Buyuksarac
skyldig i at have krænket Recep Tayyip
Erdogan, den tyrkiske præsident.

Det er sket med et digt, som hun har
delt på de sociale medier.

Domstolen i Istanbul har takseret
forbrydelsen til 14 måneders betinget
fængsel.

Nyhedsbureauet Dogan skriver, at
domstolen betegner digtet som satirisk
og en "offentlig fornærmelse". Det blev
lagt på Instagram.

Skønhedsdronning idømt fængsel for at krænke Erdogan
kl. 17:45
http://www.dr.dk/nyheder/udland/skoenhedsdronning-idoemt-faengsel-kraenke-erdogan

Kommentar:

Denne form for helle-for-delle politik er første tegn på et
skin-demokrati; ja måske ligefrem et diktatur! ... :-(

Og et sådant ***magtmisbrug*** skal vi IKKE lukke ind i Europa,
ved mindre vi selv ønsker at degradere til diktatur-reptilstadiet
(apropos Fanatistan)!

-

DR S119 tir 31 maj 21:40:10
31.maj dr.dk/nyheder 21:37

DANSK-BAHRAINER LØSLADT I BAHRAIN
Aktivisten og bloggeren Zainab al-
Khawaja blev i marts sendt i fængsel i
Bahrain på en anklage om blandt andet
majestætsfornærmelse, men tirsdag er
hun sat på fri fod igen.

Anklagere i Bahrain siger, at det er
sket af humanitære årsager.

Med sig ud af fængslet har hun sin søn,
der er 15 måneder gammel.

Efter løsladelsen er hun fortsat
trodsig.

- Der er hundredvis af politiske fanger
i Bahrain. De bør alle løslades, ikke
kun mig, siger hun til det tyske
nyhedsbureau dpa.

Dansk-bahrainer løsladt i Bahrain
kl. 21:37
http://www.dr.dk/nyheder/udland/dansk-bahrainer-loesladt-i-bahrain

-

Forskning: Hormonforstyrrende stoffer påvirker kvindens cyklus
kl. 06:40
http://www.dr.dk/nyheder/indland/forskning-hormonforstyrrende-stoffer-paavirker-kvindens-cyklus

Jagerfly rammer børn ved hospital i Syrien - ingen vil tage ansvaret
31. maj. 2016, 15:14
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-05-31-jagerfly-rammer-boern-ved-hospital-i-syrien-ingen-vil-tage-ansvaret

Bomberegn ramte civile i byen Idlib i Syrien. Rusland beskyldes
for at stå bag, men det benægter en generalmajor fra det russiske
forsvar.

-

Islamisk råd vil lade mænd slå konen: Det vil kvinderne ikke finde sig i
31. maj. 2016, 20:41
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-05-31-islamisk-raad-vil-lade-maend-slaa-konen-det-vil-kvinderne-ikke-finde-sig-i

-

Beboere tæsker ofte beboere på bostederne
01. jun. 2016, 06:31 ...

-

104 SVT Text Onsdag 01 jun 2016

SVT Text

* = efter kl 06 Nyhetsrullen 188

Brittiska lämna-EU-sidan leder.....130
* "Inför poängsystem för invandring" 131

USA varnar för terrordåd i Europa..132
Erdogan varnar Tyskland............133

Miljardhjälp saknas för syrier.....134
Nytt flyktingläger byggs i Paris...135

Ca 2.500 döda på Medelhavet i år...136
* Nya sexövergrepp i Tyskland........137

-

133 SVT Text Onsdag 01 jun 2016
UTRIKES PUBLICERAD 31 MAJ

Erdogan varnar Tyskland

Turkiets president Recep Tayyip
Erdogan varnar Tyskland för att anta
en resolution i parlamentet som
erkänner massakrerna av armenier i det
Osmanska riket som folkmord.

-Om Tyskland vill spela det spelet så
kommer det att skada ländernas
framtida band såväl diplomatiskt,
ekonomiskt, kommersiellt som militärt.

Cirka en miljon armenier och hundra-
tusentals assyrier, syrianer, kaldéer
och greker dödades i det Osmanska
riket, de flesta 1915-1916. Ett 20-tal
länder benämner det som folkmord. Den
tyska omröstningen sker på torsdag.

Kommentar:

At bekæmpe sandheden ved at true gør IKKE sagen bedre! TVÆRTIMOD!
Man ***væmmes*** (og kommer til at associere adfærden med noget der
minder om fanatisme, og dette er IKKE et kompliment)! ... :-(

-

NRK:
31. mai 2016 kl. 07:48 - 1. juni 2016 kl. 03:40, error

1. juni 2016 kl. 06:42

-

Overraskende melding fra top-duo om tostatsløsning
31. maj 2016
http://www.ordetogisrael.dk/nyheder.php?action=laesnyhed&id=4028

Mandag aften blev det officielt: Avigdor Lieberman er Israels nye
forsvarsminister, efter at han ble...

[ ... ]

De sagde begge, at de ønskede en tostatsløsning, og at de ser gode
muligheder i et arabisk forslag fra 2002: "Vi er villige til at
forhandle med de arabiske lande om justeringer af forslaget, så
det er tilpasset de store ændringer, der er sket siden 2002, men
stadig har en tostatsløsning som det overordnede mål," sagde
Netanyahu.

Forslaget blev oprindeligt fremsat af Saudi-Arabien og blev senere
støttet af Den Arabiske Liga. Det indebærer, at der skal oprettes
diplomatiske forbindelser mellem Israel og hele 57 moderate
muslimske og arabiske lande, og at der skal indgås en aftale om en
tostatsløsning. Oprindeligt betød det en løsning, hvor grænserne
mellem de to stater skulle være de samme som før Seksdageskrigen i
1967; det vil sige en fuld israelsk tilbagetrækning fra
Østjerusalem (inkl. den gamle by), Vestbredden og Golan.

-

Gør som Tyskland: Tal om folkedrab

Leder
Af Anders Ellebæk Madsen, Redaktør for kirke og tro
31. maj 2016 22:30
http://www.kristeligt-dagblad.dk/leder/goer-som-tyskland-tal-om-folkedrab

Danmarks regering burde ikke nedtone armensk folkedrab

Kommentar:

Hvis barnet får ALT, HVAD DET PEGET PÅ, tja ... så ved vi, at det
barn får en forkvaklet virkelighedsopfattelse (til skade for alle
andre)!

Så ...

Pædagogisk børneopdragelse er nok det klogeste (over for
***selvhævdende*** børn)!

Vi ved jo, at deres mentale **afvigelse*** skyldes MANGLENDE
identitetsdannelse!

Og barnet får IKKE en sund identitet ved at alle vi andre giver
det lov til at opføre sig som en lille tyran!

Det bli'r tværtimod MERE **afstumpet***, følelsesmæssig set (og
kommer til at ligne sin "storebror" i Moskva til SKADE for
Verdensfreden)!

Så hellere standse i tide mens legen er god og melde pas!

Det er langt klogere end at tage ekstraordinære hensyn til folks
til tider forkvaklede opfattelser af ære- og skam-begreber!

Kald tingene ved deres rette navn!
(Skrot diplomatfis)

Det lærer barnet meget mere af (end at pakke tingene al for meget
til ukendelighed ind i vat)

Gør som Tyskland, Tyrkiet: Tal om nazisternes folkedrab (selvom
det måske er ydmygende for nogle tyskere, der desværre fortsat
hylder nazismen) og tal også om Jeres egen folkedrab under det
osmanniske rige!

Kort sagt: Opfør Jer modent, voksent, ansvarsfuldt og NORMALT!

Så undgår vi en hel masse zig-zak kurs med omveje omkring helvedes
forgård und so weiter!...

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2016-06-01, Wednesday, day no 153, CET 07:38, GMT 05:38)
- "Med venlig hilsen"

07:38
- "os"

07:38