Yemen. Med normale mennesker bør man nok altid give freden en chance + Heaven-break - Re: 2016 uge 41 (news samlet)

Yemen. Med normale mennesker bør man nok altid give freden en chance + Heaven-break

File 19.339 ...
https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/yemen/19-339

-

"Kall, Mogens" <Jesus.lov...@gmail.com> skrev ...

Sent: Monday, October 10, 2016, CET 06:50, GMT 04:50
Subject: 2016 uge 41 (news samlet)
19330A news:ntf6m0$8ia$1...@news.eternal-september.org
https://groups.google.com/d/msg/dk.politik/FjuLwQoYvPw/-6ufjrAuAQAJ

> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/13-542/cut-01
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/countries/iran/15-302
> and ...
> http://sites.google.com/site/kallfiles1/politics
> https://sites.google.com/site/kallpol4
>>
> [ ... ]
> [ ... 2016-10-10, Monday, day no 284 in the year ... ]
> [ ... ]
>
> Hvad vil du gøre, hvis du blev Statsminister (eller Præsident) ?
>
> Svar 1:
>
> Hmm .. (memory on from) ...
>
> https://sites.google.com/site/kallpol4/home/issues/udn

> [...]

Syriske oprørere vinder vigtig by fra IS (Daesh)
USA nedskyder flere missiler

-

Dagens Ord:

https://www.biblegateway.com/passage/?search=gal+4.6&version=BPH

Galaterne 4:6, Bibelen på hverdagsdansk (BPH)

Da I nu er blevet Guds børn, har Gud givet jer sin egen Søns Ånd,
og det er den Ånd, som gør, at vi kan kalde Gud vores Far.

-

DR S169 søn 16 okt 16:43:39
16.oktober dr.dk/nyheder 11:51

USA NEDSKYDER FLERE MISSILER
Den amerikanske destroyer USS Mason
måtte igen i forsvarsberedskab lørdag,
da mindst et missil affyret fra Yemens
kyst satte en klynge flådefartøjer i
fare.

Skibet har allerede flere gange i den
forgangne uge været under angreb med
iranskproducerede såkaldte 'silkworm'-
missiler, mens destroyeren sammen med
skibene USS Nitze og USS Ponce har
ligget i internationalt farvand ud for
det krigshærgede land.

Ingen amerikanske fartøjer er blevet
ramt ved angrebene, som menes at komme
fra områder på kysten af det
krigshærgede land, hvor Houti-oprørere
holder til, melder Pentagon.

Amerikansk krigsskib igen angrebet af missil
kl. 11:51
http://www.dr.dk/nyheder/udland/amerikansk-krigsskib-igen-angrebet-af-missil

-

DR S170 søn 16 okt 16:43:39
16.oktober dr.dk/nyheder 12:39

OPRØRERE VINDER VIGTIG BY FRA IS
Syriske oprørere har søndag erobret den
symbolsk vigtige by Dabiq fra Islamisk
Stat.

Byen rummer en stor symbolik, fordi den
ifølge en islamisk profeti er skueplads
for et slag mellem muslimer og vantro,
som vil varsle dommedag.

Oprørerne har ligeledes taget
kontrollen med nabobyen Soran, siger
Ahmed Osman, som leder en af de
oprørsgrupper, der kæmper mod Islamisk
Stat i regionen.

- Daesh' myte om deres store slag i
Dabiq er slut, siger han med brug af en
anden betegnelse for Islamisk Stat.

Syriske oprørere vinder symbolsk vigtig by fra IS
kl. 12:39
http://www.dr.dk/nyheder/udland/syriske-oproerere-vinder-symbolsk-vigtig-fra

-

DR S176 søn 16 okt 16:43:11
16.oktober dr.dk/nyheder 16:42

20 MÆND ANHOLDT I MONTENEGRO
Spændingerne er på sit højeste i
Balkan-staten Montenegro op til et
parlamentsvalg, der kan have betydning
for landets fremtidige alliancer.

Inden søndagens valghandling valgte
montenegrinsk politi at anholde 20
mænd, som politiet mener er rejst ind
fra nabolandet Serbien med planer om at
angribe statslige institutioner, politi
og myndighedspersoner, skriver
nyhedsbureauet AP.

Politichef Slavko Stojanovic siger
ifølge en udtalelse, at mændene
planlagde at bruge automatvåben i en
række angreb efter valget.

Politi frygter angreb: Anholder 20 mænd i Montenegro
kl. 16:42
http://www.dr.dk/nyheder/udland/politi-frygter-angreb-anholder-20-maend-i-montenegro

-

DR S115 søn 16 okt 22:36:39
16.oktober dr.dk/nyheder 18:20

USA PRESSER FOR VÅBENHVILE I YEMEN
En våbenhvile kan være på vej i det
krigshærgede Yemen. I hvert fald er der
forsigtig optimisme at spore hos FN's
udsending, Ismail Ould Cheikh Ahmed.

Blandt andet USA og Storbritannien
forsøger på et møde i London at lægge
yderligere pres på de stridende parter.

- Tiden er inde til at implementere en
våbenhvile betingelsesløst og til at
sætte gang i forhandlinger, siger USA'
udenrigsminister, John Kerry.

Håbet er, at den Iran-støttede Houthi-
bevægelse og præsident Abd-Rabbu
Mansour Hadis hær vil indstille
kamphandlingerne i løbet af de næste
dage.

USA presser stridsparter for en hurtig våbenhvile i Yemen
kl. 18:20
http://www.dr.dk/nyheder/udland/usa-presser-stridsparter-en-hurtig-vaabenhvile-i-yemen

Kommentar:

Som sagt:
Med normale mennesker bør man nok altid give freden en chance.

Interrupt Heaven:

Jeg sidder og ser en optaget film (med reklamer, TV3 fra 13. aug 16):
The new world, fra 2005
http://www.imdb.com/title/tt0402399/

'The enemy, who I loved', kommer jeg til at tænke og kommer til at
erindre dengang jeg var henved 16-17 år blev forelsket i en pige,
som jeg ikke kendte face-to-face, men som jeg alligevel kom til at
elske i mit hjerte (og sidenhen har betragtet som min udkårne) ...

The internal contact:
Input-time: Saturday, January 17, 2009, CET 13:21, GMT 12:21
08305 news:gksifk$16i5$1...@newsbin.cybercity.dk
https://groups.google.com/d/msg/dk.videnskab.psykologi/ATGEOrfQpPA/6VSxb5CUQQsJ

Og netop i det samme hørte jeg en røst fra Himlen (perhaps
the voice of ET; altså en udenjordisk civilisation på besøg
i vort solsystem eller rettere: en bejler til Menneskeheden),
der sagde:
(2016-10-16, Sundag, day no 291, around CET 23:25-8, GMT 21:25-8)
- "We came from a long distance"

23:43
- "Through the big ocean"

23:43
- "above"

23:43
- "the sky"

Om det betyder noget for freden (her på jorden) ?

Ja, i allerhøjeste grad, skønner jeg.

Ser du:

De ønsker kontakt også med dig (og ved givetvis, at ligeså snart
du møder dem face-to-face, da vil du kvitte alle dine egoistiske
maqgtsyge tendenser), fordi du nu har fattet noget langt større
og mere livsbekræftigende: Kærlighed.

Hvorfor ?

Fordi du IKKE er psykopat. Du evner at elske din næste som dig selv...

CET 23:56
- "Vous comprenez?"

Gosch, hvor jeg elsker dig, ET. Dit sind er så fredsfyldt, at mit
hjerte jubler ... :-)

CET (17/10-16) 00:02
- "Listen to my voice"

CET 00:02
- "Peope"

CET 00:02
- "of"

CET 00:02
- "...

Forskel på liv og død: Sådan giver man hjertemassage og anvender en hjertestarter
16. okt. 2016, 05:39 Opd. 16. okt. 2016, 13:59
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-10-16-forskel-pa-liv-og-dod-sadan-giver-man-hjertemassage-og-anvender-en-hjertestarter

-

Her er borgere blevet mødt af skræmmende klovne: Politiet advarer mod tendensen
16. okt. 2016, 17:38
http://nyheder.tv2.dk/2016-10-16-her-er-borgere-blevet-moedt-af-skraemmende-klovne-politiet-advarer-mod-tendensen

Kommentar:

Det er ***sygeligt***!

-

USA presser stridsparter i Yemen for en hurtig våbenhvile
16. okt. 2016, 18:09
http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-10-16-usa-presser-stridsparter-i-yemen-for-en-hurtig-vabenhvile

-

Ny afsløring: Mærsk pressede på for at tre skibe blev ophugget under elendige forhold
16. okt. 2016, 20:00
http://nyheder.tv2.dk/2016-10-16-ny-afsloering-maersk-pressede-paa-for-at-tre-skibe-blev-ophugget-under-elendige-forhold

-

Hitler godkendte dansk cykeltyveri
16. okt. 2016, 20:53
http://nyheder.tv2.dk/2016-10-16-hitler-godkendte-dansk-cykeltyveri

-

Løkke hemmeligholdt FN-advarsel mod udlændingestramninger
16. okt. 2016, 22:44 ...

-

NRK:
16. oktober 2016 kl. 06:38