Hever ikke 200 kroners-grensen

1 view

Martin Sundvor

Feb 12, 2003, 7:05:20 AM2/12/03
http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314

Jaja... Ble noen overrasket?

Mvh
Martin Sundvor

Espen Braathen

Feb 12, 2003, 7:12:33 AM2/12/03

"Martin Sundvor" <mss...@online.no> wrote in message
news:8Mq2a.27081$Rc7.3...@news2.e.nsc.no...

> http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314
>
> Jaja... Ble noen overrasket?

Nei, det var alt for mange som gledet seg for tidlig....

Esp1

Kristian A. Vaksdal

Feb 12, 2003, 7:19:26 AM2/12/03
[Martin Sundvor]
:http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314

Død over alle politikere!

-kvaks
--
Ah, to be young again. And also a robot.

Stian Andreassen

Feb 12, 2003, 7:20:10 AM2/12/03
Martin Sundvor <mss...@online.no> wrote:

> http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314
>
> Jaja... Ble noen overrasket?

Jeg hadde nok blitt mye mer overrasket om de faktisk hadde hevet
grensen.

--
Stian Andreassen - [ http://www.stianandreassen.com/ ]

http://www.importguiden.net/

Espen Arnesen

Feb 12, 2003, 8:12:02 AM2/12/03

"Martin Sundvor" <mss...@online.no> wrote in message
> http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314
>
> Jaja... Ble noen overrasket?

Neppe!

Men på amazon kan man få dem til å pakke som gave. Vil man da kunne kjøpe
for opptil 1000 kr?

Og politikerne vil at folk skal bli mer konfortable med å handle på nett.
Men hvem gidder vel å handle på nett når man enten må betale en vanvittig
avgift eller kjøpe filmer fra norske butikker hvor filmene er dyrere enn i
vanlig butikk?

Espen

Stian Andreassen

Feb 12, 2003, 8:14:59 AM2/12/03
Espen Arnesen <espen.stu...@REMOVEkongsberg.com> wrote:

> Men på amazon kan man få dem til å pakke som gave. Vil man da kunne kjøpe
> for opptil 1000 kr?

Nei, pakken må ha en privatperson som avsender for å passere som gave.

Lars Haugseth

Feb 12, 2003, 9:29:05 AM2/12/03

* ne...@stianandreassen.com (Stian Andreassen) wrote:

| Nei, pakken må ha en privatperson som avsender for å passere som gave.

Bra vi har en svært gavmild norsk-amerikaner her på gruppa. ;-)

--
Lars Haugseth

Andreas Haugen

Feb 12, 2003, 10:00:40 AM2/12/03

"Martin Sundvor" <mss...@online.no> wrote in message
> http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314
>
> Jaja... Ble noen overrasket?

Ja, begynte desverre å glede meg til å få Band of brothers til 550-600kr.
Jaja, ikke noe å gjøre med det.

Andreas

Kaare Lilleng

Feb 12, 2003, 10:11:54 AM2/12/03
"Kristian A. Vaksdal" <vak...@pvv.org> wrote in message

> [Martin Sundvor]
> :http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314
> Død over alle politikere!

Eh.. det er faktisk byråkratene som er i sving her.
Mange politikere ønsker faktisk å heve/fjerne denne grensen.
Mange ønsker også å pakke Norge inne i tollmurer. Det gjelder å stemme
riktig. (hint: sosialistisk = avgifter)

--

Pen Citroen BX 4x4 stv. til salgs.
http://php.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=226912

Terje Johan Abrahamsen

Feb 12, 2003, 10:44:03 AM2/12/03
On 12 Feb 2003 13:19:26 +0100, vak...@pvv.org (Kristian A. Vaksdal)
wrote:

>[Martin Sundvor]
>:http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314
>
>Død over alle politikere!

Det er da heller folkets skyld. Det er da de som stadig vekk velger
inn idiotene. At folk aldri lærer?

Thore B. Karlsen

Feb 12, 2003, 11:14:30 AM2/12/03
On Wed, 12 Feb 2003 09:44:03 -0600, Terje Johan Abrahamsen <
ter...@mailandnews.com> wrote:

>Det er da heller folkets skyld. Det er da de som stadig vekk velger
>inn idiotene. At folk aldri lærer?

Hvilke norske politikere er ikke idioter?

--
Be seeing you.

Joachim Løvf

Feb 12, 2003, 11:28:35 AM2/12/03
In article <4ihptpx...@ulrik.uio.no>, tsk...@galprofessor.com
says...
> * Thore B. Karlsen

> Ifølge språkgruppa er _ingen_ (norske) politikere idioter, fordi "egentlig"
> betyr idiot "en som er interessert i offentlige saker" elns.

Om jeg ikke husker helt feil, så tror jeg "idiot" stammer fra
grekernes navn på en uten stemmerett.

--
"I had no idea what happiness and little love could bring
Or what life had in store

Thomas Skogestad

Feb 12, 2003, 11:44:45 AM2/12/03
* Joachim Løvf

| Om jeg ikke husker helt feil, så tror jeg "idiot" stammer fra grekernes navn
| på en uten stemmerett.

Å, ja. Jeg mente selvsagt det motsatte av det jeg skrev. (Ellers gir det ingen
mening. Ingen politikere er idioter fordi de alle er opptatt av politikk, ikke
fordi de ikke er opptatt av politikk (noe som er tilfelle med "idioter".))

--
Treasury $400 million in gold bullion ammunition Peking nuclear CIA [Hello to
all my fans in domestic surveillance] Cocaine FSF BATF NSA cryptographic Nazi

Joachim Løvf

Feb 12, 2003, 11:56:50 AM2/12/03
In article <4ihn0l1...@ulrik.uio.no>, tsk...@galprofessor.com
says...

> [...]
> fordi de ikke er opptatt av politikk (noe som er tilfelle med "idioter".))

Overbærende, snill og omsorgsfull som jeg er valgte jeg å skjønne
setningen din selv om du glemte en "ikke." :)

Ivar Musum

Feb 12, 2003, 11:54:12 AM2/12/03
On Wed, 12 Feb 2003 16:11:54 +0100, "Kaare Lilleng"
<klil...@online.no> wrote:

>Eh.. det er faktisk byråkratene som er i sving her.

Nå er det vel faktisk sånn at byråkratene gjennomfører den politikken
som ministeren vedtar, så dersom finansministeren sier at denne grensa
skal heves så blir den hevet.

>Mange politikere ønsker faktisk å heve/fjerne denne grensen.
>Mange ønsker også å pakke Norge inne i tollmurer. Det gjelder å stemme
>riktig. (hint: sosialistisk = avgifter)

Og den sittende finansministeren er Høyremann...

--
Ivar
"I smoke as many as ten cigars a day and I expect to live forever. Of

Kjell Ove Hattrem

Feb 12, 2003, 12:11:29 PM2/12/03
Thore B. Karlsen:

Thomas Skogestad:

> Ifølge språkgruppa er _ingen_ (norske) politikere idioter, fordi "egentlig"

> betyr idiot "en som [ikke] er interessert i offentlige saker" elns.

idioti' n. læren at ordet _idiot_ kan brukes fritt, fulgt av
forklaringen om dets greske oppr., og at denne gir en viss
insight-status [] idiot n. 1 tilhenger av denne oppfatning 2 person av
lav intelligens [gr., _lekmann_, _privatperson_, _ikke politisk aktiv
person_]

arkaisme n. 1 troen at ethvert ord fremdeles også kan brukes i sin oppr.
betydning 2 å gjøre et poeng ut av et ords påstått egentlige betydning
når bet. egentlig er oppr.

(Fra Anders Kvernbergs ordbok over folk med språklige problemer.)

(FUT satt.)

--
Kjell Ove Hattrem

Espen Wold

Feb 12, 2003, 12:39:43 PM2/12/03

"Thomas Skogestad" <tsk...@galprofessor.com> skrev i melding
> * Thore B. Karlsen

> Ifølge språkgruppa er _ingen_ (norske) politikere idioter, fordi
"egentlig"
> betyr idiot "en som er interessert i offentlige saker" elns.

Og her diskuteres det KUN film ja...........
:o)

Terje Johan Abrahamsen

Feb 12, 2003, 12:56:49 PM2/12/03
On Wed, 12 Feb 2003 10:14:30 -0600, Thore B. Karlsen <s...@6581.com>
wrote:

Det finnes grader av idioter....

Terje Johan Abrahamsen

Feb 12, 2003, 12:56:50 PM2/12/03
On Wed, 12 Feb 2003 18:54:12 +0200, Ivar Musum <imu...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>skal heves så blir den hevet.

>Og den sittende finansministeren er Høyremann...

Det er vel å dra det hele alt for langt hvis man prøver å si at Høyre
er noe annet enn ett sosialdemokratisk parti. Forskjellen på Høyre og
AP er i realiteten minimal. Norge trenger ett parti som faktisk er
villig til å senke offentlig forbruk. Idag er det ingen partier som er
for dette, med unntak av FRP i visse tilfeller. Problemet er vel bare
at FRP i andre saker er vel så villig som mange andre partier å kaste
penger etter dårlige tiltak. Vi trenger ett høyreparti i Norge!

Harald Holm

Feb 12, 2003, 1:46:11 PM2/12/03

nei vi bor i et kommunistland med skatter og avgifter helt i
verdenstopppen så jeg er vel egentlig ikke overrasket. men som de sa i
to tårn, "det er alltid håp"....:-(

Harald Holm

Feb 12, 2003, 1:53:20 PM2/12/03

Hagen?

Espen Braathen

Feb 12, 2003, 2:11:47 PM2/12/03

"Harald Holm" <hho...@broadpark.no> wrote in message

> Hagen?

Han er vel medlem av "Israel-vennene" og dermed komplett idiot.

Esp1

Thomas Skogestad

Feb 12, 2003, 2:49:42 PM2/12/03
* Espen Wold

| Og her diskuteres det KUN film ja...........

Akademiet der borte deler ut priser for beste foreign _language_ film, og MPAA
nevner ofte at en film inneholder _language_ for å gi en film den og den
aldersgrensen, så det må det være naturlig å diskutere språk her også; filmen
Frodige Afrodite fikk jo 15 år pga "direkte sexdialog" mens Elling fikk 11 pga
det samme.

--
kibo radar Mossad AK-47 domestic disruption counter-intelligence fissionable
Ft. Bragg BATF bomb Nazi [Hello to all my fans in domestic surveillance]

Kaare Lilleng

Feb 12, 2003, 3:02:07 PM2/12/03
"Ivar Musum" <imu...@hotmail.com> wrote in message

> Og den sittende finansministeren er Høyremann...

Høyre er da et rimelig sosialistisk parti de også...

Kaare Lilleng

Feb 12, 2003, 3:32:13 PM2/12/03
"Terje Johan Abrahamsen" < ter...@mailandnews.com> wrote in message

"Dessverre" er det ofte slik at jo større et parti blir, jo fler folk med
avvikende meninger fra det opprinnelige programmet blir med og preger
partiet. På den andre siden virker det også som at dette gjør partiet mer
"spiselig" for folket. Nordmenn er sannelig et underfundig nissefolk som
godtar at sosialistene rævpuler dem, og stjeler pengene deres for å spre dem
ut på unyttige, bortkastet svada. FrP er ihvertfall det eneste store partiet
som har noe form for ønske om å rydde opp i dette vanvittige tullet.

Jon-Roar Selenius

Feb 12, 2003, 3:43:48 PM2/12/03
Gjør som meg. Send en mail til per-kris...@finans.dep.no og si din
mening!
Anbefaler alle andre og gjøre det samme.

Hilsen
Jon-Roar

Kaare Lilleng

Feb 12, 2003, 3:52:36 PM2/12/03
"Jon-Roar Selenius" <j...@selenius.no> wrote in message

> Gjør som meg. Send en mail til per-kris...@finans.dep.no og si din
> mening!
> Anbefaler alle andre og gjøre det samme.

Herved avsendt.

Jarle H Knudsen

Feb 12, 2003, 4:33:48 PM2/12/03
On Wed, 12 Feb 2003 17:44:45 +0100, Thomas Skogestad
<tsk...@galprofessor.com> wrote:

> [...]
>fordi de ikke er opptatt av politikk (noe som er tilfelle med "idioter".))

Selv om de ikke har stemmerett kan de da være interessert i politikk,
kvinnebevegelsen, for eksempel, jobbet jo i sin tid for å få
stemmerett.

--
JHK

Vidar Nilsen

Feb 12, 2003, 5:53:18 PM2/12/03

"Thore B. Karlsen" <s...@6581.com> wrote in message

Det er vel heller spørsmål om hvilke samarbeidskombinasjoner partiene finner
på først ETTER at folket har vært i valgbodene. Det er jo faen meg pukk
umulig for en stemmeberettiget å vite noe som helst før partiene har funnet
ut hvem de skal samarbeide med basert på valgresultatet.

Uansett, jeg sender gladlig gaver til alle gode nordmenn med sans for
film.:-P (ubehøvlet egenreklame)

Vidar

Vidar Nilsen

Feb 12, 2003, 5:54:38 PM2/12/03

"Lars Haugseth" <lars...@polygnosis.com> wrote in message

*BLUSH*

Vidar

Robert

Feb 12, 2003, 6:46:58 PM2/12/03

"Martin Sundvor" <mss...@online.no> wrote in message
> http://www.dinside.no/php/art.php?id=85314
>
> Jaja... Ble noen overrasket?

Nei, fordi de er redde for at folk skal kjøpe enda mer utenlands... ;)

Robert

Karl Ove Hufthammer

Feb 13, 2003, 4:39:12 AM2/13/03
Ivar Musum <imu...@hotmail.com> skreiv i innlegget

> Nå er det vel faktisk sånn at byråkratene gjennomfører den
> politikken som ministeren vedtar, så dersom finansministeren
> sier at denne grensa skal heves så blir den hevet.

Du har aldri sett på «Yes, (Prime) Minister», forstår eg.

--
Karl Ove Hufthammer

Terje Johan Abrahamsen

Feb 13, 2003, 12:10:19 PM2/13/03
On Wed, 12 Feb 2003 21:43:48 +0100, "Jon-Roar Selenius"
<j...@selenius.no> wrote:

>Gjør som meg. Send en mail til per-kris...@finans.dep.no og si din
>mening!
>Anbefaler alle andre og gjøre det samme.

Tror neppe Foss leser noen av mailene til den adressen. Politikerene
blir vel rennt ned av brev, lobbyister, journalister og annet pakk...

Terje Johan Abrahamsen

Feb 13, 2003, 12:12:40 PM2/13/03
On Wed, 12 Feb 2003 21:32:13 +0100, "Kaare Lilleng"
<klil...@online.no> wrote:

> [...]
>ut på unyttige, bortkastet svada. FrP er ihvertfall det eneste store partiet
>som har noe form for ønske om å rydde opp i dette vanvittige tullet.

Joa, du har ett poeng. Men, det gir dessverre den konklusjonen at det
ikke er politikerene det er noe galt med, men velgerene.

Kaare Lilleng

Feb 14, 2003, 4:06:07 AM2/14/03
"Terje Johan Abrahamsen" < ter...@mailandnews.com> wrote in message

Fikk svar fra en eller annen politisk rådgiver..
Faktisk virket det ikke som et "standard-svar" de sender alle, men man vet
jo aldri. Han argumenterte med at Høyre har satt ned masse skatter og
avgifter allerede, og at hvis grensen blir hevet svekker det norsk
næringsliv, da de jo må legge moms på sine varer. Ikke noe nytt mao.

Lars Olav Tungesvik

Feb 14, 2003, 9:24:13 PM2/14/03

"Terje Johan Abrahamsen" < ter...@mailandnews.com> skrev i melding

Me har eit, Venstre.

Lars Olav

Alexander Kristiansen

Feb 15, 2003, 4:01:56 AM2/15/03

"Lars Olav Tungesvik" <lot...@online.no> wrote in message

Vittig kar du.

Alexander Kristiansen

Inge

Feb 15, 2003, 12:47:57 PM2/15/03
Var nok nettopp det det var, et standardsvar. (Og du fikk annonsert bilen
din en gang til...)

"Kaare Lilleng" <klil...@online.no> skrev i melding

Vidar Nilsen

Feb 15, 2003, 2:53:28 PM2/15/03

"Inge" <sug...@spray.no> wrote in message

> Var nok nettopp det det var, et standardsvar. (Og du fikk annonsert bilen
> din en gang til...)

DET vraket er det vel ingen som vil kjøpe... eller?:-)

Vidar

Kaare Lilleng

Feb 16, 2003, 3:08:42 AM2/16/03
"Vidar Nilsen" <vi...@futurefantasyNOSPAM.com> wrote in message

> "Inge" <sug...@spray.no> wrote in message

Jeg sa at det så _IKKE_ ut som et standardsvar. argh. Men argumentene var
ganske standard..

> DET vraket er det vel ingen som vil kjøpe... eller?:-)

Slettes ikke noe vrak, men rustfri og meget pen.

Terje Johan Abrahamsen

Feb 16, 2003, 3:12:43 PM2/16/03

Venstre? Håper du kødder. Venstre er da ett parti for spesiellt
interesserte. F.eks med Dørum som stort sett gjør hva han kan for å
ødelegge muligheter til integrering gjennom snillismetiltak.
Samferdselsministeren som dessverre virker som om hun har varig
svekkede sjelsevner og mr Harry himself som dessverre har mistet all
bakkekontakt. Hvordan denne gjengen kan representere høyresiden er
helt uforstålig.