Noen gode news-servere og klienter?

Adrian K. Eriksen

Aug 23, 2009, 9:09:45 AM8/23/09
Har n� en ISP som ikke har en egen news-server og lurer p� om noen vet om
en gratis news-server (er ikke noe problem � registrere meg) siden den jeg
bruker n� som erstatning har en del begrensinger. Kravet til serveren er at
hele no.it*-hierarkiet er med.

Lurer ogs� p� om det er noen gode news-klienter jeg burde pr�ve. Helst
gratis. Har n� Xnews som klient.

--
Adrian K. Eriksen

Morten Nygaard Åsnes

Aug 24, 2009, 2:27:50 PM8/24/09
On 2009-08-23, Adrian K. Eriksen <webm...@adrianke.com> wrote:
> Har nå en ISP som ikke har en egen news-server og lurer på om noen vet om
> en gratis news-server (er ikke noe problem å registrere meg) siden den jeg
> bruker nå som erstatning har en del begrensinger. Kravet til serveren er at
> hele no.it*-hierarkiet er med.
>
> Lurer også på om det er noen gode news-klienter jeg burde prøve. Helst
> gratis. Har nå Xnews som klient.

Ikke helt gratis, men nesten. news.individual.net er veldig bra. Den koster
10 EUR i året, og har alle de norske gruppene + de fleste andre grupper
bortsett fra binære.

--
Morten Nygaard Åsnes http://twitter.com/mortenaa http://identi.ca/mortenaa

Karl Ove Hufthammer

Aug 25, 2009, 2:32:09 PM8/25/09
Morten Nygaard Åsnes skreiv:

> Ikke helt gratis, men nesten. news.individual.net er veldig bra. Den
> koster 10 EUR i året, og har alle de norske gruppene + de fleste andre
> grupper bortsett fra binære.

Eg brukte dei for mange år sidan, når dei var heilt gratis og heitte
news.uni-berlin.de. Hugsar dei heldt veldig høg kvalitet på alle vis,
både når det gjaldt dekningsgrad, (mangel på) spam og stabilitet.

Takk for påminninga. Eg har no betalt dei 10 euroane, og skifta. Begynte å
verta ganske misfornøgd med dei to njusleverandørane eg brukte (NextGenTel
og UiB).

--
Karl Ove Hufthammer
E-post/Jabber: ka...@huftis.org

Ingrid Margrete Friheim

Aug 26, 2009, 1:44:43 AM8/26/09

"Adrian K. Eriksen" <webm...@adrianke.com> skrev i melding

nntp.motzarella.org er gratis.
--
Mvh/Kind Regards
Ingrid Margrete Friheim

This news is scanned with Avast!.

Harald Ljøen

Sep 1, 2009, 9:05:10 PM9/1/09
Ingrid Margrete Friheim skrev:
> nntp.motzarella.org er gratis.
Den heter n� news.eternal-september.org. Fremdeles gratis.