Jeg har mobilpost-abbonnement, men jeg har ring-kontant. Jeg lagde kotoen
den 14.9 og forløpig virker alt som det skal. Men jeg har hørt at telenor
sletter adressen og abonnementet hvis man har ring-kontant!
Noen som har erfaringer med det?
På forhånd takk!
Mvh. The S@int
Samboern min hadde Mobilpost på Ring Kontant i lang tid (registrerte
seg helt i starten). Hun ble til slutt slettet/sperret.
Ifølge Telenor Mobil så er det ikke mulig å ha Mobilpost på Rk, og de
som har det vil bli slettet "etterhvert"..
-- Mvh/Regards Martin Bergvill Narvik, Norway
-> 4 quick reply: martin...@mobilpost.com
- "This is probably the best button to press"
From the Hitchhikers Guide to the Galaxy
> Samboern min hadde Mobilpost på Ring Kontant i lang tid (registrerte
> seg helt i starten). Hun ble til slutt slettet/sperret.
>
> Ifølge Telenor Mobil så er det ikke mulig å ha Mobilpost på Rk, og de
> som har det vil bli slettet "etterhvert"..
Jeg regner med at det er fordi Telenor ikke ser verdien i å ha RK-kunder som
Mobilpostbrukere, men beregner dette på bedrifts- / storbrukermarkedet. Videre ser
jeg heller ikke poenget for de med RK. Jeg mener at man bør ha et fastabo. før man
kan bli Mobilpostkunde!
-M-
Martin Bekkelund wrote:
Det er det rareste jeg har hørt på ei god stund! "Jeg ser ikke poenget" Hvorfor
ikke? Hvis Telenor kunne fakturere RK-kundene på en enkel måte ville det ikke være
noen forskjell som helst.......
Forslag til Telenor(hvis de leser dette): Gi RK-kundene et nummer å ringe til som
trekker 20-40-60 kr fra konto og som åpner epost-adressen 9RK-n...@mobilpost.com i
1-2-3 måneder fremover. Mobilpost-kontant!
ole c
> Martin Bekkelund wrote:
>
> > Jeg regner med at det er fordi Telenor ikke ser verdien i å ha RK-kunder som
> > Mobilpostbrukere, men beregner dette på bedrifts- / storbrukermarkedet. Videre ser
> > jeg heller ikke poenget for de med RK. Jeg mener at man bør ha et fastabo. før man
> > kan bli Mobilpostkunde!
>
> Det er det rareste jeg har hørt på ei god stund! "Jeg ser ikke poenget" Hvorfor
> ikke? Hvis Telenor kunne fakturere RK-kundene på en enkel måte ville det ikke være
> noen forskjell som helst.......
Vel, kanskje jeg formulerte meg litt klossete. Er man RK-kunde er man (som regel)
opptatt av 100% kontroll over utgifter og opptatt av lave priser (selv om dette _ikke_
er tilfelle ;) Som kjent er RK mest utbredt blant ungdom, som kanskje rett og slett ikke
har behov for Mobilpost. Dette er hva jeg kan tenke meg Telenor mener. I hvert fall
ville jeg ha kuttet ut Mobilpost på RK hvis jeg skulle prioritere tilgang til Mobilpost.
Uansett, jeg er ikke interessert i overbelastning på tjenester jeg trenger fordi en
bunke ungdommer syntes det er "kult" å sende e-post til hverandres mobiltelefoner.
Regner med at det er en viss enighet i dette...? Forøvrig, uten sammenligning, er
Telenors Nomade (UMS) sentral _vanvittig_ treg. Er det andre som har dette problemet?
(Og det er _ikke_ min forbindelse :)
> Forslag til Telenor(hvis de leser dette): Gi RK-kundene et nummer å ringe til som
> trekker 20-40-60 kr fra konto og som åpner epost-adressen 9RK-n...@mobilpost.com i
> 1-2-3 måneder fremover. Mobilpost-kontant!
En mulighet, absolutt!
-M- ... som mener RK-kunder skal være _bare_ RK-kunder ;)
___________________________________________________________________________
Martin Bekkelund
Merkantildata ASA
>Telenors Nomade (UMS) sentral _vanvittig_ treg. Er det andre som har dette problemet?
>(Og det er _ikke_ min forbindelse :)
Sitter med samme erfaring her også. I hvert fall ti sekunders ren
ventetid før en side kommer opp. Søkingen i "mobildatabasen" tar også
lang tid (selv om dette kan forsvares (?) litt bedre, med tanke på at
det faktisk tar litt tid å søke.) Dessuten har det vært
innloggingsproblemer i mange dager.
--
Svenn Richard Mathisen,
http://srm.net
> Martin Bekkelund wrote:
>
> > Martin Bergvill wrote:
> >
> > > Samboern min hadde Mobilpost på Ring Kontant i lang tid (registrerte
> > > seg helt i starten). Hun ble til slutt slettet/sperret.
> > >
> > > Ifølge Telenor Mobil så er det ikke mulig å ha Mobilpost på Rk, og de
> > > som har det vil bli slettet "etterhvert"..
> >
> > Jeg regner med at det er fordi Telenor ikke ser verdien i å ha RK-kunder som
> > Mobilpostbrukere, men beregner dette på bedrifts- / storbrukermarkedet. Videre ser
> > jeg heller ikke poenget for de med RK. Jeg mener at man bør ha et fastabo. før man
> > kan bli Mobilpostkunde!
> >
> > -M-
>
> Det er det rareste jeg har hørt på ei god stund! "Jeg ser ikke poenget" Hvorfor
> ikke? Hvis Telenor kunne fakturere RK-kundene på en enkel måte ville det ikke være
> noen forskjell som helst.......
>
> Forslag til Telenor(hvis de leser dette): Gi RK-kundene et nummer å ringe til som
> trekker 20-40-60 kr fra konto og som åpner epost-adressen 9RK-n...@mobilpost.com i
> 1-2-3 måneder fremover. Mobilpost-kontant!
>
> ole c
Ingen dum ide. Telenor vil uansett tjene på dette da trafikken av
meldinger vil gå opp. Nå er ikke dette aktuelt for meg da jeg har
"ordentlig" abbonement. Men jeg synes personelig at det er knallflott å
få mail rett til telefonen. Man må selvfølgelig sørge for at man ikke
får så mye spam da det kan bli irriterende at det piper hele tiden..
Jeg kan ihvertfall ikke være uten mobilpost lenge før jeg "sliter"..
-- Mvh/Regards Martin Bergvill Narvik, Norway
Gunnar Sømåen
Martin Bekkelund <martin.b...@nospam.merkantildata.no> wrote in message
news:37E1DF0B...@nospam.merkantildata.no...