En server?

Terje Henriksen

En stemme i ånden fortalte meg at jeg blir angrepet (dvs. hacket) av en
server. Er det derfor det dukker opp innslag som "autogenerated
programs" i registeret, tro? Jeg tror at hackerne bruker lovlige
programmer til å komme seg inn, dvs. programmer som jeg eller Windows
starter for å kommunisere over Internett.

Etter at jeg hadde skrevet dette, dukket ordet "piggybacking" opp i
hodet mitt. Det var noe som ble brukt i X.25 da jeg jobbet i Telenor.
Såvidt jeg husker, går det ut på å sende dataflyt-kommandoer i
datapakker, istedet for i egne kontrollpakker. Kanskje hackerne bruker
noe lignende.

Et kvinnfolk nevnte deretter noe om transport, antakelig transport
protokollen, som befinner seg over nettverksprotokollene i ISO-modellen,
eller hva det nå var den kaltes.

--
Terje Henriksen
Kirkenes

Terje Henriksen

Men i nyere mening betyr visst "piggybacking" å bruke andres trådløse
nettverk til å komme seg på Internett. Altså ikke alltid helt lovlig.

--
Terje Henriksen
Kirkenes