Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: Ein dåre kan spørja

5 views
Skip to first unread message

Harald Mossige

unread,
Mar 8, 2009, 5:26:40 PM3/8/09
to
Einar Ryeng skreiv:
> Hei,
>
> Kanskje litt sent å trekke opp igjen denne tråden, men here we go.
>
> Harald Mossige <har...@hkabel.net> writes:
>> Bakgrund:
>> Eg har behov for å skriva eit program for PC. Etter nærare
>> gjennomtenking kjem eg fram til at programmet like bra kunne kjøra på
>> ein AVR, TINY2313.
>
> Om du ikke kan programmere er det gjerne lettere å prøve på PC før du
> begynner med mikrokontrollere.

Saka er de, at eg programmerer mikrokontrollerer, men eg er mest
forelska i dei små der C (C++) ikkje gjev noko gevinst, anna en at "C
kan brukast".

> Basis-språket er det samme uansett,
> selv om bibliotekene du bruker kan være ganske ulike.
>
>> Sidan BASIC er eit daudt program under WINXP, er C(++) eit nærliggande
>> alternativ.
>
> Bruk C, ikke C++ (som forsåvidt gjør at vi er i feil gruppe nå). C er
> et mye enklere språk å komme inn i, og så lenge du bare trenger det
> til småting vil du aldri komme borti situasjoner hvor du trenger
> kompleksiteten til C++. Min erfaring er at folk lettere lærer seg
> prosedyrebaserte språk enn objektorienterte språk, og at
> objektorientering er en abstraksjon man uansett ikke lærer seg å sette
> pris på før man har programmert ganske mye.

Det var også magefølelsen min.
>
>> Eg har forsøkt i lang tid, og eg har ikkje "fått hol på" C. Mest, trur
>> eg, fordi eg ikkje har hatt velegna "GUI",
>
> Jeg er litt uenig her, og mener at det er like greit å lære seg
> hvordan du kjører kompilatoren selv, fordi det gir en litt større
> forståelse av veien fra kildekodefiler via objektfiler til ferdig
> program. Men jeg ser at du sitter på windows, og da er det muligens
> like greit med et GUI, siden kommandolinjemiljøet der er ganske
> håpløst.

Eg forsøkte "før Sourcefog". Verktøya /var/ begrensa. Gg forsøkte å
kjøra under tekstbehandleren "Multiedit". Der kjørde eg også
palassemblerer og nokre mikrokontrollerer; eg hadde ei tid i starten då
eg trong testa ut fleire familier.
>
>> Eg har tenkt meg å bruka:
>> Brian W. Kernighan & Dennis M ritchie's ANSI C, Second editation som
>> "lærebok", eg har kasta bort nok tid (og pengar) på ting som ikkje
>> fungerer (for meg i alle fall.)
>
> Da snakker du også om C, ikke C++. (Språkene ER virkelig veldig ulike,
> selv om det ikke ser sånn ut ved første øyenkast.)
>
>> Eg har eit alternativ, ein tutorial for Borlan C++. Programmet kom på
>> 1,2 meg. disketter + 1/2m papir, så den er ikkje av nyare dato.
>
> Don't. Den tutorialen er C++, og du blir bare forvirret om du blander
> det inn her.
>
>> P&F har vist meg at det er C eg skal læra, og at C program ikkje utan
>> vidare let seg kompilera under C++. Men, eg har momentet med AVR også i
>> minnet. Der har eg også erfart at dei tri rådande "C programma" krev
>> inkompatibl source. Eg har valgt WINAvr, fordi det er frå Source Fog, =
>> gratis og som regel godt. Eg veit ikkje om det er C eller C++, og det
>> spørsmåler er kanskje OT i desse gruppene? Det er i alle fall eit
>> svært relevant spørsmål for meg.
>
> WinAVR kan kompilere både C og C++. Du vil glemme alt om C++ og
> konsentrere deg om C. ;)

Eg fann også ut ar WINAvr kunne det, derfor arbeider eg slik nå:

Eg bruker "Codeblocks" som utviklingsmiljø. Dette programmer kan ha
fleire prosjekt opne samtidig. Eg har tri opne:

Eit for å læra C. Egentelig formålet å læra C, men det å læra C er eit
verktøy for den egentelige oppgaven, å skriva eit program, ein 40 år
gamal ide som eg vil realisera.

Eg har ope eit prosjekr for å utvikla programmet for å kjøra på ein PC.
Dette programmet oppdaterer eg kvar gong eg finn ting i "læreprosessen"
som eg kan benytta.

Det tredje prosjektet er å skriva ein mikrokontroller variant. Der er
skjedd ein del sidan ASR33 var einaste praktisk mulige konsollet.


Nå ser eg klart at K&R nok er skrive i ei tid då personlige maskiner var
relativt ukjent; der forutsettes at eleven sit på ein "stormaskin" med
eit utviklingsmiljø "rundt seg". Eg må nok ha refferansemanualer, både
om C og dei viktigaste headderfilen. Derfor X-poster eg dette innlegget
til "rett" gruppe og spør etter noko som kan anbefalast; leiting og
kvalitetskontroll er tidkrevjande.
>
>> Så spørs det om eg kan henta vetuge råd her.
>
> Dette var nå mine $0.02, gitt utgangspunktet ditt.

Eg er svært takksam for svaret, men kanskje mest letta av at der finnes
"vanlige" mennesker også i denne gruppa ;-)

HM

Dag-Erling Smørgrav

unread,
Mar 11, 2009, 6:04:32 PM3/11/09
to
Harald Mossige <har...@hkabel.net> writes:
> Nå ser eg klart at K&R nok er skrive i ei tid då personlige maskiner
> var relativt ukjent; der forutsettes at eleven sit på ein "stormaskin"
> med eit utviklingsmiljø "rundt seg". Eg må nok ha refferansemanualer,
> både om C og dei viktigaste headderfilen.

K&R2 inneholder en komplett oversikt over standardbiblioteket i C89.
Skal du ha noe som dekker C99 er det CARM som gjelder:

http://www.amazon.com/dp/013089592X

DES
--
Dag-Erling Smørgrav - d...@des.no

0 new messages