Hva er vitsen med høynivåspråk?
Samme hva skal man likevel ta stilling til hvarenda
attributt dar finnast.
Å formulere tanker bedre. Dvs, samme visten som med matematisk notasjon.
> Samme hva skal man likevel ta stilling til hvarenda attributt dar
> finnast.
C er ikke et høynivåsprog. Det er i tillegg veldig galt å generalisere
fra én til mange uten å forstå hva fellestrekket eventuelt er.
Prøv deg på et ordentlig høynivåsprog, som Common Lisp, Haskell,
etc. Mange som har erfaring/skade fra C klarer ikke å tenke i sproget,
men fortsetter å tenke på hardwarens premisser og finner slike sprog
svært frustrerende både å lære og å bruke. Det samme gjelder om de bare
skal gå ett trinn opp i nivå, til C++.
--
Erik Naggum 2005-272-75232 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org
Member of AAAS.org, ACM.org, AMS.org, AMSTAT.org, IMSTAT.org, MAA.org,
NYAS.org and APS (at PSQonline.org). | See http://naggum.no/nocebo.html
The wisdom of the nocebo effect: That fear of harm is by itself harmful.
> * Espen Myrland @2005-09-29 19:17Z
> > Hva er vitsen med høynivåspråk?
>
> Å formulere tanker bedre. Dvs, samme visten som med matematisk notasjon.
>
> > Samme hva skal man likevel ta stilling til hvarenda attributt dar
> > finnast.
>
> C er ikke et høynivåsprog. Det er i tillegg veldig galt å generalisere
> fra én til mange uten å forstå hva fellestrekket eventuelt er.
> Prøv deg på et ordentlig høynivåsprog, som Common Lisp, Haskell,
> etc. Mange som har erfaring/skade fra C klarer ikke å tenke i sproget,
> men fortsetter å tenke på hardwarens premisser og finner slike sprog
> svært frustrerende både å lære og å bruke. Det samme gjelder om de
> bare skal gå ett trinn opp i nivå, til C++.
>
Du skal likevel ta hensyn til alle attributter som finnes.
mvh,
--
/myr
Hvordan vet du så dette?
--
Erik Naggum 2005-273-03278 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org