Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Hva er vitsen med høynivåspråk?

13 views
Skip to first unread message

Espen Myrland

unread,
Sep 29, 2005, 3:17:18 PM9/29/05
to


Hva er vitsen med høynivåspråk?

Samme hva skal man likevel ta stilling til hvarenda
attributt dar finnast.

Erik Naggum

unread,
Sep 29, 2005, 4:58:52 PM9/29/05
to
* Espen Myrland @2005-09-29 19:17Z

> Hva er vitsen med høynivåspråk?

Å formulere tanker bedre. Dvs, samme visten som med matematisk notasjon.

> Samme hva skal man likevel ta stilling til hvarenda attributt dar
> finnast.

C er ikke et høynivåsprog. Det er i tillegg veldig galt å generalisere
fra én til mange uten å forstå hva fellestrekket eventuelt er.
Prøv deg på et ordentlig høynivåsprog, som Common Lisp, Haskell,
etc. Mange som har erfaring/skade fra C klarer ikke å tenke i sproget,
men fortsetter å tenke på hardwarens premisser og finner slike sprog
svært frustrerende både å lære og å bruke. Det samme gjelder om de bare
skal gå ett trinn opp i nivå, til C++.

--
Erik Naggum 2005-272-75232 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org
Member of AAAS.org, ACM.org, AMS.org, AMSTAT.org, IMSTAT.org, MAA.org,
NYAS.org and APS (at PSQonline.org). | See http://naggum.no/nocebo.html
The wisdom of the nocebo effect: That fear of harm is by itself harmful.

signature.asc

Espen Myrland

unread,
Sep 29, 2005, 8:26:09 PM9/29/05
to
Erik Naggum <er...@naggum.no> writes:

> * Espen Myrland @2005-09-29 19:17Z
> > Hva er vitsen med høynivåspråk?
>
> Å formulere tanker bedre. Dvs, samme visten som med matematisk notasjon.
>
> > Samme hva skal man likevel ta stilling til hvarenda attributt dar
> > finnast.
>
> C er ikke et høynivåsprog. Det er i tillegg veldig galt å generalisere
> fra én til mange uten å forstå hva fellestrekket eventuelt er.
> Prøv deg på et ordentlig høynivåsprog, som Common Lisp, Haskell,
> etc. Mange som har erfaring/skade fra C klarer ikke å tenke i sproget,
> men fortsetter å tenke på hardwarens premisser og finner slike sprog
> svært frustrerende både å lære og å bruke. Det samme gjelder om de
> bare skal gå ett trinn opp i nivå, til C++.
>


Du skal likevel ta hensyn til alle attributter som finnes.


mvh,

--
/myr

Erik Naggum

unread,
Sep 29, 2005, 8:55:35 PM9/29/05
to
* Espen Myrland @2005-09-30 00:26Z

> Du skal likevel ta hensyn til alle attributter som finnes.

Hvordan vet du så dette?

--
Erik Naggum 2005-273-03278 nocebo at acm.org, nocebo at member.ams.org

signature.asc
0 new messages