Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Re: Codeblocks, "getting started"

2 views
Skip to first unread message

Dag-Erling Smørgrav

unread,
Feb 24, 2009, 2:27:49 PM2/24/09
to
"Alf P. Steinbach" <al...@start.no> writes:
> 'rand' ble ikke diskutert eller brukt i førsteutgaven av K&R, men det
> er mulig at de diskuterer den i din versjon av boken.

Den er omtalt på side 252 i K&R2. På side 46 finner man et eksempel på
hvordan den kan være implementert: en lineær kongruensgenerator med
m = 2^32, a = 1103515245 og c = 12345.

(jeg må si jeg er litt overrasket over at du har K&R1 men ikke K&R2?)

> Svært få bøker gjennomgår det praktiske med bruk av biblioteker i C og
> C++, men når det gjelder 'rand' så er den i standardbiblioteket så du
> trenger ikke å gjøre noe mer enn en #include av den relevante
> headerfilen.

<stdlib.h>, for å være nøyaktig.

X-Fut: no.it.programmering.c

DES
--
Dag-Erling Smørgrav - d...@des.no

Bjorn Borud

unread,
Feb 24, 2009, 4:43:39 PM2/24/09
to
nostalgisk. det er som å snuble nedi en glemt dal og oppdage at det
fremdes er de som insisterer å gjøre opp ild ved å gni to pinner
sammen.

det hadde sin sjarm. kanskje det er på tide å vende tilbake til
røttene og gjøre et prosjekt i ANSI C igjen :-).

-Bjørn
--
There had better be cheese at the end of this maze!

Dag-Erling Smørgrav

unread,
Feb 25, 2009, 10:11:52 AM2/25/09
to
Bjorn Borud <borud...@borud.no> writes:
> kanskje det er på tide å vende tilbake til røttene og gjøre et
> prosjekt i ANSI C igjen :-).

Det er 19 år siden det var noe som het ANSI C.

Bjorn Borud

unread,
Mar 2, 2009, 4:20:52 PM3/2/09
to
[Dag-Erling Smørgrav <d...@des.no>]

|
| Det er 19 år siden det var noe som het ANSI C.

ingen vits i å gjøre noe halvveis.

0 new messages