Tre mulige årsaker:
1 Virus eller annen malware. Kjør SpyBot og slutt å surfe på
tvilsomme sider på nettet, og/eller bytt til Firefox.
2 Antivirus som for eksempel Norman AV, selv om du da skulle få opp
en annen prosess enn IE. Bytt til annen antivirus.
3 Windows Index Server, selv om du da skulle få opp en annen prosess
enn IE. Disable Index Server.
Den siste er litt interessant.
Indekseringsprosessen viste seg å spise minne, så Microsoft laget et
lite overvåkingsprogram for å terminere indekseringsprosessen når den
kom over (tror jeg det var) 60 MB, mer der overvåkingsprogrammet
dessverre viste seg å spise prosessortid, opp mot 100% -- hei hei...
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?
"Alf P. Steinbach" <al...@start.no> wrote in message
news:5aljifF...@mid.individual.net...
Har du prøvd å skru av Flash-plugin? Enkelte flash-snutter er veldig
tunge/dårlig laget, og siden de kjøres i IE vil CPU-bruken vises i
IEXPLORE.EXE. Har merket problemet oftere etter at jeg oppgraderte til IE7.
Du kan skru av Flash-plugin under Tools | Mange Add-ons | Velge Shockwave
Flash Object og sette Disable på den.
--
Rune Huseby
Hvordan finner jeg selve programet Flash. jeg har ikke installert flash men
da jeg satt en søk på flash så fant jeg mange flash filer. men det går ikke
an starte på dem. fant ut at jeg har installert gjennom adobereader. jeg
tror de filene tilhører adobereader.
E.
> Hvordan finner jeg selve programet Flash. jeg har ikke installert
> flash men da jeg satt en søk på flash så fant jeg mange flash filer.
> men det går ikke an starte på dem. fant ut at jeg har installert
> gjennom adobereader. jeg tror de filene tilhører adobereader.
> E.
Flash er ikke noe program i seg selv. Men man kan som regel fjerne den via
Add/Remove Programs, der det listes som Adobe Flash Player 9 ActiveX.
Men vær obs på at hvis du fjerne Flash helt, er det endel interresant
innhold på nettet du ikke får sett. Derfor har jeg ikke fjernet det på mine
maskiner, men tar heller å skur Flash av/på ved behov.
--
Rune Huseby
| Men vær obs på at hvis du fjerne Flash helt, er det endel interresant
| innhold på nettet du ikke får sett. Derfor har jeg ikke fjernet det på mine
| maskiner, men tar heller å skur Flash av/på ved behov.
Jøss, la ikke merke til at dette var en NT-gruppe før nå. Forrige gang noen
postet her var i oktober.
En hovedgrunn til at jeg gikk over (fra Opera) til å nesten utelukkende å
bruke Firefox er hvor enkelt det er å blokkere Flash med en utvidelse.
Og så stiller jeg inn about:config (i adressefeltet) -> image.animation_mode ->
once
slik at gifanimasjoner sees maks én gang (men de sees i det minste, med
"none" skrus de helt av).
Enkelte steder er blokkeringen litt slitsomt, dog. Bl.a. http://lista.vg.no/,
hvor det er en masse små flashblokkeringsbokser før lista begynner.
På denne måten kan man bruke Flash de få gangene den brukes til noe nyttig.
(Det er veldig enkelt å få sett videoer og hørt musikksnutter på denne måten,
uansett hva jeg bruker av brusere så er Flash stort sett installert, og
videoen eller musikken fungerer med en gang.)
Oper har muligheter for flashblokkering som ligner på den i Firefox, men jeg
syns det hele var litt for slitsomt. Det samme gjelder å skru plugins av og
på. Med Flashblock er det bare å trykke på en boks og så er Flashen igang --
men jeg slipper å gjøre noe mer, all Flash er ellers blokkert, jeg slipper å
slå på/av noe igjen.
--
Thomas Skogestad