Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

IEXPLORE.EXE

160 views
Skip to first unread message

Egon

unread,
May 12, 2007, 5:55:43 AM5/12/07
to
Hva er årskaen til at IEXPLORE.EXE bruker 90-95 % av processoren. Hos meg er
det slik at , etter 2-3mnd etter at jeg installerer WinXP så dukker dette
problemmet opp igjen.at maskinen blir treigere og treigere. når jeg sjekker
Windows Task Aanager så ser jeg at IEXPORE.EXE bruker nesten 100 % av
processor resursene. det eneste som hjelper er og formatere og installere
Operativ systemet WinXP omigjen. ER det noen andre som har opplevd dette
problemet som kan hjelpe meg? Det kan hende at jeg trenger ikke formatere
helle harddisken om igjen.
på forhånd takk.
E.


Alf P. Steinbach

unread,
May 12, 2007, 6:34:53 AM5/12/07
to
* Egon:

Tre mulige årsaker:

1 Virus eller annen malware. Kjør SpyBot og slutt å surfe på
tvilsomme sider på nettet, og/eller bytt til Firefox.

2 Antivirus som for eksempel Norman AV, selv om du da skulle få opp
en annen prosess enn IE. Bytt til annen antivirus.

3 Windows Index Server, selv om du da skulle få opp en annen prosess
enn IE. Disable Index Server.

Den siste er litt interessant.

Indekseringsprosessen viste seg å spise minne, så Microsoft laget et
lite overvåkingsprogram for å terminere indekseringsprosessen når den
kom over (tror jeg det var) 60 MB, mer der overvåkingsprogrammet
dessverre viste seg å spise prosessortid, opp mot 100% -- hei hei...

--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is it such a bad thing?
A: Top-posting.
Q: What is the most annoying thing on usenet and in e-mail?

Egon

unread,
May 12, 2007, 7:26:25 AM5/12/07
to
Jeg har en bra antivirus program. det er ingen virus eller malware. Det er
jeg sikkert på. Jeg surfer ikke på tvilsomme sider heller. stortsett leser
jeg nyheter på Dagbladet,Vg,hegnar online og noen annen media sider. Dette
problemet har skjedd mange ganger tidligere. Og hver gang måtte jeg
formatere helle hardisken for å bli kvitt problemet. Denne gangen ville jeg
finne en løsning uten å formatere hardisken.
Du skriver om Disable Index server, hva er det ? og hvordan man disabler
det?
hilsen
E.


"Alf P. Steinbach" <al...@start.no> wrote in message
news:5aljifF...@mid.individual.net...

Egon

unread,
May 12, 2007, 8:33:39 AM5/12/07
to
har utført en rootcheck ved hjelp av et program (sfc.exe) scannet om det var
noe feil med windows filer . etter det er alt blitt bra merkelig nok.
E.
"Egon" <teg...@online.no> wrote in message
news:CdednccUZYF...@telenor.com...

Rune Huseby

unread,
May 14, 2007, 9:49:27 AM5/14/07
to
"Egon" <teg...@online.no> wrote in
news:4audnRowie4...@telenor.com:

Har du prøvd å skru av Flash-plugin? Enkelte flash-snutter er veldig
tunge/dårlig laget, og siden de kjøres i IE vil CPU-bruken vises i
IEXPLORE.EXE. Har merket problemet oftere etter at jeg oppgraderte til IE7.

Du kan skru av Flash-plugin under Tools | Mange Add-ons | Velge Shockwave
Flash Object og sette Disable på den.


--
Rune Huseby

Egon

unread,
May 14, 2007, 6:42:55 PM5/14/07
to

"Rune Huseby" <rhus...@broadpark.no.invalid> wrote in message
news:Xns993096CD5DC32ru...@217.13.9.15...


Hvordan finner jeg selve programet Flash. jeg har ikke installert flash men
da jeg satt en søk på flash så fant jeg mange flash filer. men det går ikke
an starte på dem. fant ut at jeg har installert gjennom adobereader. jeg
tror de filene tilhører adobereader.
E.


Rune Huseby

unread,
May 15, 2007, 9:48:10 AM5/15/07
to
"Egon" <teg...@online.no> wrote in
news:OKOdncVjvI5...@telenor.com:

> Hvordan finner jeg selve programet Flash. jeg har ikke installert
> flash men da jeg satt en søk på flash så fant jeg mange flash filer.
> men det går ikke an starte på dem. fant ut at jeg har installert
> gjennom adobereader. jeg tror de filene tilhører adobereader.
> E.

Flash er ikke noe program i seg selv. Men man kan som regel fjerne den via
Add/Remove Programs, der det listes som Adobe Flash Player 9 ActiveX.

Men vær obs på at hvis du fjerne Flash helt, er det endel interresant
innhold på nettet du ikke får sett. Derfor har jeg ikke fjernet det på mine
maskiner, men tar heller å skur Flash av/på ved behov.

--
Rune Huseby

Egon

unread,
May 15, 2007, 2:09:10 PM5/15/07
to

"Rune Huseby" <rhus...@broadpark.no.invalid> wrote in message
news:Xns993196952AC0Aru...@217.13.9.15...
ok.skjønner. tusen takk. skal prøve meg frem.
ha en god dag.
E.


Thomas Skogestad

unread,
May 15, 2007, 5:09:12 PM5/15/07
to
* Rune Huseby

| Men vær obs på at hvis du fjerne Flash helt, er det endel interresant
| innhold på nettet du ikke får sett. Derfor har jeg ikke fjernet det på mine
| maskiner, men tar heller å skur Flash av/på ved behov.

Jøss, la ikke merke til at dette var en NT-gruppe før nå. Forrige gang noen
postet her var i oktober.

En hovedgrunn til at jeg gikk over (fra Opera) til å nesten utelukkende å
bruke Firefox er hvor enkelt det er å blokkere Flash med en utvidelse.

http://flashblock.mozdev.org/

Og så stiller jeg inn about:config (i adressefeltet) -> image.animation_mode ->
once
slik at gifanimasjoner sees maks én gang (men de sees i det minste, med
"none" skrus de helt av).


Enkelte steder er blokkeringen litt slitsomt, dog. Bl.a. http://lista.vg.no/,
hvor det er en masse små flashblokkeringsbokser før lista begynner.

På denne måten kan man bruke Flash de få gangene den brukes til noe nyttig.
(Det er veldig enkelt å få sett videoer og hørt musikksnutter på denne måten,
uansett hva jeg bruker av brusere så er Flash stort sett installert, og
videoen eller musikken fungerer med en gang.)

Oper har muligheter for flashblokkering som ligner på den i Firefox, men jeg
syns det hele var litt for slitsomt. Det samme gjelder å skru plugins av og
på. Med Flashblock er det bare å trykke på en boks og så er Flashen igang --
men jeg slipper å gjøre noe mer, all Flash er ellers blokkert, jeg slipper å
slå på/av noe igjen.

--
Thomas Skogestad

0 new messages