Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Logging av internettbruk for flerbrukere

4 views
Skip to first unread message

Stein Bredal

unread,
Mar 8, 2006, 1:56:17 PM3/8/06
to
Er det noen måte, helst uten installasjon av ekstra programvare, man
kan få ført logg over all bruk av internett for samtlige brukere på en
pc med XP Pro?

Har søkt litt rundt på nettet, men finner bare programmer som logger
_alt_ (dvs alle tastetrykk osv), og det er litt i overkant.

Jeg går ut fra at det år an å finne historikkloggen for IE for hver
enkelt bruker, men denne kan jo også hver enkelt bruker tømme, og
dermed får den begrenset verdi.

Jeg er administrator på maskinen, og det er ikke snakk om noen ulovlig
overvåkning eller kontroll som brukerene ikke blir opplyst om.

Rolf Barbakken

unread,
May 1, 2006, 4:45:34 AM5/1/06
to
"Stein Bredal" <stein....@operamail.com> wrote in message
news:50au025dr4l9jjg8f...@4ax.com...

> Er det noen måte, helst uten installasjon av ekstra programvare, man
> kan få ført logg over all bruk av internett for samtlige brukere på en
> pc med XP Pro?

Litt seint svar, men forutsatt at brukerne ikke bruker andre browsere enn IE
kan du bruke IE HistoryView fra URL:http://www.nirsoft.net/
Du kan utføre logging av historien til hver enkelt bruker - f.eks. via
Scheduled Tasks, eller ved behov.

En annen løsning er en lokal proxy. Sett opp en proxyserver som bare logger,
og bruk en policy i Windows som hindrer endring av proxy.

Ellers er det masser av programvare der ute som kan hjelpe deg, men husk at
mange av dem blir oppdaget av antispyware-programmer :P

--
_________________
Rolf @ Questus ans


0 new messages