Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Installasjon av ny server m/Win2k server

1 view
Skip to first unread message

Øystein Sund

unread,
Dec 5, 2005, 3:29:48 AM12/5/05
to
Er det noen som har en enkel måte å installere en ny server med win2k
server ved siden av en gammel win2k server som etterhvert skal tas ut? Den
gamle serveren er satt opp som single DC server med AD.

Tidligere har jeg bare installert nye servere som ny DC, tatt ut den
gamle, satt inn den nye, avmeldt arb. stasj. og påmeldt arb. stasj. mot
den nye. Det må da finnes en enklere måte enn dette?


Øystein

Rolf Barbakken

unread,
Dec 7, 2005, 11:09:11 AM12/7/05
to
"Øystein Sund" <oys...@eiker-it.no> wrote in message
news:pan.2005.12.05....@eiker-it.no...

Installer ny maskin som ekstra-DC med DNS-server, overfør kontrollen av alt
i AD og DNS til den nye serveren. Demote den gamle DC-en. Presto!

Husk klientenes DNS-oppsett.

--
_________________
Rolf @ Questus ans


0 new messages