Filer får jeg helt greit tak i. Har testet å opprette ny port som
\\maskinnavn\\skrivernavn. Da ser jeg i det minste en opplisting av
Ekstern bakoverkompatibelt dokument på XP-maskinen. Problemet er at det
ikke kommer noe ut og at dokumentet er mistenkeleg lite, bare 9 byte.
Ser at det er Gjest som prøver å skrive ut. Kontoen Gjest var deaktivert
på XP. Aktiverte han utan at det var til hjelp.
Jeg begynner å gå tom for ideer. Er det noen som har en enkel løsning på
dette?
Er det noe spesielt med den skriveren?
Til vår XP er det koblet en HP OfficeJet K80.
Vista Home Basic har egen skriver så jeg har ikke
skrevet ut på HPen over nettverket før, men nå
måtte jeg prøve.
Jeg delte først HPen.
Gikk så til Vista -start - nettverk - trykte på skriveren
der. Da la den inn driver av seg selv.
Så fant jeg noe å skrive ut og kunne velge om jeg ville
bruke skriveren på XP eller den lokale.
Kanskje det har noe med tilgang å gjøre, vi kjører
nok i administrasjonsmodus på begge maskinene,
det er vel fy har jeg oppfattet, men veldig greit så
lenge det går godt.
--
Hilsen Gudny
Det ser ut til at jeg har greidd å løse det.
Printeren er satt til port \\maskinnavn\\skrivernavn i Windows Vista
Home Premium. 9 byten kom av at det var aktivert 2-vegs kommunikasjon.
Deaktiverte 2-vegs kommunikasjon og utskrift fungerer.
Plundra litt med rettigheter også. Oppdaget at dersom jeg satte "net
user gjest /active:no" i Windows XP kom det ikke utskrifter og jeg fikk
ikke kobla meg til delte mapper.