Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

ZoneAlarm blokerer internett-tilgangen

1 view
Skip to first unread message

Ivar Tyrhaug

unread,
Jun 23, 2006, 12:36:05 PM6/23/06
to
Har Windows XP HomeEdition, og hadde innstallert ZoneAlarm brannmur
(gratisversjonen). Har brukt det i mange år på stasjonær-pc med Windows
2000. Dette problemet er på laptop-en. Prøvde i går å oppdatere til en nyere
versjon. Etter dette kommer jeg meg ikke på nettet. Må avinnstallere
ZoneAlarm for å komme meg på nettet. Har også prøvd å deaktivere
Windowsbrannmuren, men problemet er det samme. Har prøvd å laste ned flere
ganger, men det nytter ikke.
Er det noen som kan peke på en løsning ?
Ivar


Bjørn Brox

unread,
Jun 23, 2006, 3:29:44 PM6/23/06
to
Ivar Tyrhaug skrev:

Sjekke dokumentasjonen og konfigurasjoen til ZoneAlarm for å finne ut
hvordan du tillater programmer som f.eks firefox til å komme ut på nettet?

>


--
Bjørn Brox

Ivar Tyrhaug

unread,
Jun 23, 2006, 6:19:28 PM6/23/06
to
Saken er den at jeg kommer ikke så langt, for jeg får ikke engang opp
ZoneAlarm-programmet sånn at jeg kan konfigurere internett-tilgangen. Jeg
får bare opp et vindu med en melding om at Windows ikke får kontakt med
programmet.
Ivar


Odd H. Sandvik

unread,
Jun 23, 2006, 6:46:42 PM6/23/06
to
In article <e7hpdn$h1m$1...@bat-news01.banetele.basefarm.net>, Ivar Tyrhaug
says...

Får du avinstallert ZoneAlarm? Isåfall burde vel det ordne problemet...

--
Odd H. Sandvik

Lars-Erik Østerud

unread,
Jun 24, 2006, 3:01:30 AM6/24/06
to
Ivar Tyrhaug skrev:

> Saken er den at jeg kommer ikke så langt, for jeg får ikke engang opp
> ZoneAlarm-programmet sånn at jeg kan konfigurere internett-tilgangen. Jeg

Den nye versjonen har masse bugs. Prøv å få tak i 6.1.744.001
--
Lars-Erik - http://home.chello.no/~larse/ - ICQ 7297605

Ivar Tyrhaug

unread,
Jun 24, 2006, 3:10:51 AM6/24/06
to
Ja, jeg avinnstallerer og innstallerer ZoneAlarm som bare det, men når det
er innstallert, og maskina skal restartes, så kommer ikke ZoneAlarm på
oppgavelinja, og når jeg går på Programmer, og klikker på ZoneAlarm, så
kommer det bare opp et varsel om at Windows ikke får kontakt med programmet.
Ivar


Sveinar Ånes

unread,
Jun 24, 2006, 7:18:36 AM6/24/06
to

Lars-Erik Østerud skrev i melding

>
> Den nye versjonen har masse bugs. Prøv å få tak i 6.1.744.001

Ser ut som om de har laget no' skikkelig rot - ja.
Heldigvis hadde jeg forrige versjon liggende.

mvh


Ingrid Margrete Friheim

unread,
Jun 25, 2006, 4:00:48 AM6/25/06
to

"Ivar Tyrhaug" <ivar.t...@ktv.no> skrev i melding
news:e7ioi3$2m9$1...@bat-news01.banetele.basefarm.net...

Når du har et slikt problem med dette programmet så kan det komme av at det
ligger igjen info fra gammel installasjon.

Om du ikke allerede har programmet på PCene anbefaler jeg programmene
CCleaner http://www.ccleaner.com/download/ (har haker du vekk Yahoo!
Toolbar om du ikke har Yahoo! installert da) og EasyCleaner
http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm. Begge har
norskspråkdrakt inkludert om det er å foretrekke.

Du kan også manuelt redigere Registerfil ved å gå til Start | Kjør og
skrive Regedit og trykke OK og skrive ZoneAlarm i søkevinduet og slette det
som kommer opp.
--
Mvh/Kind Regards
Ingrid Margrete Friheim
E-post: fri...@netcom.no
http://home.no.net/ifriheim/
This e-mail is scanned with NIS2006

MSN Messenger
Den raskeste veien mellom deg og dine venner
Last ned Messenger gratis her http://messenger.msn.no/

0 new messages