Min bærbare oppfører seg litt småkjipt der. Starter jeg opp maskina og
ikke logger på innen et minutt så går den i standby, og i dvale etter et
nytt minutt. Dette er uavhengig av om den er på batteri eller
tilkoblet strøm. Logger jeg på med min bruker så bruker den instillingene
jeg har satt.
--
emil engelbrektson, emil[a]ewe.no
Har du kikket i bios - det er vel noen innstillinger der ??
mvh
Jeg har selv flere berbare og har ikke dette probelemet på noen av
pcene. Er litt på gyngende grunn, men jeg ville ha sjekket alle kontoen
sine strøminnstillinger. Det kan vere at en av dem er satt til maks.
batteri med disse følgene.
Har sjekket bios - ingen instillinger der jeg kan ha/har endret på noe
Og ingen av de andre brukerne hadde instillinger som skulle tilsvare så
kort tid før standby.
Tok nøyaktig tid nå, og det tok 1m 29s fra loginboksen kom opp etter
reboot til den gikk i standby.
For å logge på som Administrator kjører du en Ctrl-Alt-Del for å få fram
ett gammeldags login-vindu når du har det vanlige ikon-login bildet oppe.
--
Bjørn Brox
Jadda, jeg er ikke _så_ newbie :)
Noe av det første som skjer etter install av XP er å fjerne så mye av
XP-dillet som mulig så maskina kan brukes fornuftig, bl.a hvordan logge
inn.
Jeg har to brukere på maskina i tillegg til administrator, alle er med i
administrator gruppa, og alle har instillinger for strøm (både på
nettspenning og batteri) som ikke skulle tilsi standby etter et minutt
(når jeg logger av så går den også i dvale).
Tror det er denne settingen som gjelder før login.
Hvis ikke: Prøv å boote i sikker modus og sjekk settingene for
Administrator der.
--
Bjørn Brox
Ja, hvis det ikke kom tydelig nok fram av svaret over.
> Tror det er denne settingen som gjelder før login.
>
> Hvis ikke: Prøv å boote i sikker modus og sjekk settingene for Administrator
> der.
Har ikke testet det, skal gjøre det når AfterEffects er ferdig med
videorendringa.
Fikk ikke opp mange valg for strømstyring i sikker modus, men skjema
som var valgt skulle ikke tilsi standby etter et minutt.
TweakUI --> Logon --> Settings
Her kan du kopiere innstillinger fra gjeldene innstillinger til
påloggings vinduet..
T.J
Fikk kopiert over skjermbeskytter instillingene, men strømstyringa gikk
ikke med, så fortsatt ingen løsning.