Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

WinXP: Strømstyring

4 views
Skip to first unread message

emil engelbrektson

unread,
May 20, 2007, 11:47:23 AM5/20/07
to

Finnes det noen enkel måte å endre instillingene for størmstyring som
gjelder _før_ man logger på med en bruker?

Min bærbare oppfører seg litt småkjipt der. Starter jeg opp maskina og
ikke logger på innen et minutt så går den i standby, og i dvale etter et
nytt minutt. Dette er uavhengig av om den er på batteri eller
tilkoblet strøm. Logger jeg på med min bruker så bruker den instillingene
jeg har satt.


--
emil engelbrektson, emil[a]ewe.no

Sveinar Ånes

unread,
May 20, 2007, 12:31:32 PM5/20/07
to

emil engelbrektson skrev i melding

Har du kikket i bios - det er vel noen innstillinger der ??

mvh


Arild Bjørk

unread,
May 20, 2007, 1:53:40 PM5/20/07
to
emil engelbrektson skrev:

Jeg har selv flere berbare og har ikke dette probelemet på noen av
pcene. Er litt på gyngende grunn, men jeg ville ha sjekket alle kontoen
sine strøminnstillinger. Det kan vere at en av dem er satt til maks.
batteri med disse følgene.

emil engelbrektson

unread,
May 20, 2007, 2:18:33 PM5/20/07
to

Har sjekket bios - ingen instillinger der jeg kan ha/har endret på noe

Og ingen av de andre brukerne hadde instillinger som skulle tilsvare så
kort tid før standby.

Tok nøyaktig tid nå, og det tok 1m 29s fra loginboksen kom opp etter
reboot til den gikk i standby.

Bjørn Brox

unread,
May 20, 2007, 5:58:55 PM5/20/07
to
emil engelbrektson skrev:

>
> On Sun, 20 May 2007, Arild Bjørk wrote:
>
>> emil engelbrektson skrev:
>>>
>>> Finnes det noen enkel måte å endre instillingene for størmstyring som
>>> gjelder _før_ man logger på med en bruker?
>>>
>>> Min bærbare oppfører seg litt småkjipt der. Starter jeg opp maskina og
>>> ikke logger på innen et minutt så går den i standby, og i dvale etter et
>>> nytt minutt. Dette er uavhengig av om den er på batteri eller tilkoblet
>>> strøm. Logger jeg på med min bruker så bruker den instillingene jeg har
>>> satt.
>>>
>>
>> Jeg har selv flere berbare og har ikke dette probelemet på noen av
>> pcene. Er litt på gyngende grunn, men jeg ville ha sjekket alle kontoen
>> sine strøminnstillinger. Det kan vere at en av dem er satt til maks.
>> batteri med disse følgene.
>
> Har sjekket bios - ingen instillinger der jeg kan ha/har endret på noe
>
> Og ingen av de andre brukerne hadde instillinger som skulle tilsvare så
> kort tid før standby.
>
Har du sjekket Administrator brukeren?

For å logge på som Administrator kjører du en Ctrl-Alt-Del for å få fram
ett gammeldags login-vindu når du har det vanlige ikon-login bildet oppe.


--
Bjørn Brox

emil engelbrektson

unread,
May 21, 2007, 2:30:51 AM5/21/07
to

Jadda, jeg er ikke _så_ newbie :)

Noe av det første som skjer etter install av XP er å fjerne så mye av
XP-dillet som mulig så maskina kan brukes fornuftig, bl.a hvordan logge
inn.

Jeg har to brukere på maskina i tillegg til administrator, alle er med i
administrator gruppa, og alle har instillinger for strøm (både på
nettspenning og batteri) som ikke skulle tilsi standby etter et minutt
(når jeg logger av så går den også i dvale).

Bjørn Brox

unread,
May 21, 2007, 4:50:43 AM5/21/07
to
Spør igjen: Har du også sjekket settingene på selve Administrator kontoen?

Tror det er denne settingen som gjelder før login.

Hvis ikke: Prøv å boote i sikker modus og sjekk settingene for
Administrator der.


--
Bjørn Brox

emil engelbrektson

unread,
May 21, 2007, 8:47:37 AM5/21/07
to

Ja, hvis det ikke kom tydelig nok fram av svaret over.

> Tror det er denne settingen som gjelder før login.
>
> Hvis ikke: Prøv å boote i sikker modus og sjekk settingene for Administrator
> der.

Har ikke testet det, skal gjøre det når AfterEffects er ferdig med
videorendringa.

emil engelbrektson

unread,
May 21, 2007, 10:24:09 AM5/21/07
to

Fikk ikke opp mange valg for strømstyring i sikker modus, men skjema
som var valgt skulle ikke tilsi standby etter et minutt.

Tormod Johansen

unread,
May 24, 2007, 11:29:30 AM5/24/07
to
emil engelbrektson skrev:

TweakUI --> Logon --> Settings
Her kan du kopiere innstillinger fra gjeldene innstillinger til
påloggings vinduet..

T.J

emil engelbrektson

unread,
May 24, 2007, 2:03:46 PM5/24/07
to


Fikk kopiert over skjermbeskytter instillingene, men strømstyringa gikk
ikke med, så fortsatt ingen løsning.

0 new messages