Mac Pro 1,1 upgrade to Yosemite

ErikRS

Hej...

Fandt dette på news:comp.sys.mac.system. - Det kan måske have interesse
for nogle. - Hva med dig Jordar.:-)?

Hvis jeg nu havde et kompatibelt grafikkort i min MacPro 1.1/2,66ghz +
adgang til en Yosemite kompatibel Mac, kunne jeg da godt finde på at
prøve, men jeg har kun mine to 'gamle' MacPro 1.1 + en PowerBook G4. Og
mit grafikkort i den lille er kun et NVidea GForce 7300GT/256mb, og jeg
kan kun tilslutte mig Warren Oates' slutbemærkning...

On 2015-02-10, Warren Oates <warren...@gmail.com> wrote:
> I'm upgrading a Mac Pro 1,1 to Yosemite and it's easier than you'd think
> if you have access to a Mac that can run it (Yosemite) natively. I got
> it to work by hooking up a BlackX dock to my MacBook Pro 4,1, and
> installing to an older 320gig drive. Then I booted the MacBook Pro from
> that drive and upgraded to 10.10.2. Then I hooked the BlacX with the
> drive in it to my Mac Pro and booted and HOLY SHIT, there it was all
> nicely booted.
>
> Now I'm off to find a good video card. Any recommendations? I'm
> looking at 5770s.

(Kommentar fra Jolly Roger)
I've been running a Radeon 4870 in my Mac Pro for ages and it's been
great. These cards love to suck up dust. So you'll want to take it out
and clean the dust out every 6-12 months or the fan will get quite noisy
and the card will run very hot. I bought mine for ~$350 back in 2009.
They've come way down in price since then. Looks like you can grab one
for $160 or so right now on Amazon:

<http://www.amazon.com/ATI-Radeon-Graphics-Upgrade-Apple/dp/B007O1LQ1A>

You can probably find it for less elsewhere if you look around.

It's currently driving my Apple 27-inch LED Cinema Display at 2560 x
1440 without issue. I play 3D games quite a bit with it. It's a good,
solid card.

> Pisses me off that Apple don't support this stuff. I don't mind buying
> a new video card, but I'm not buying a new Mac Pro looks like a coffee
> grinder.

mvh. Erik Richard

Raymond Wiker

ErikRS <mac-...@is.invalid> writes:

> [...]
> G4. Og mit grafikkort i den lille er kun et NVidea GForce
> 7300GT/256mb, og jeg kan kun tilslutte mig Warren Oates'

Merk at det er nødvendig å erstatte boot.efi for å få dette til å
fungere. I så fall er sfott
(http://oemden.com/sixty-four-on-thirty-two-sfott/) en grei måte å gjøre
dette på.

Jeg gjorde dette selv på min Mac Pro 1.1, med et 5770-kort. Denne
maskinen var også oppgradert med 2 quadcore-prosessorer og SSD-disk, og
var fremdeles (over 7 år etter at jeg fikk den i hus) brukbar til alt
jeg brukte den til.