Livstegn?

Jon

Måtte bare sjekke: finnes det livstegn på USENET-versjonen av niomd
lenger? Ser dårlig ut, med nyeste artikler over tre år gamle slik jeg
ser det. Inne selv for første gang på vetikkehvorlenge.

--
/Jon
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

ErikRS

Jon wrote:
> Måtte bare sjekke: finnes det livstegn på USENET-versjonen av niomd
> lenger? Ser dårlig ut, med nyeste artikler over tre år gamle slik jeg
> ser det. Inne selv for første gang på vetikkehvorlenge.

Hej Jon - Joda, men det er godt nok ikke meget liv. Sidste postering er
fra 15. jan i år..-)

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-d...@MOVEstofanet.dk>
Openoffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org

Jon

ErikRS <mac-...@is.invalid> wrote:

> Hej Jon - Joda, men det er godt nok ikke meget liv. Sidste postering er
> fra 15. jan i år..-)
>
> mvh. Erik Richard

Trivelig at noen ser efter gruppen! :)

Jardar Eggesbø Abrahamsen

I artikkel <1lzr7lm.1ndbg5n1vy5ozkN%see_si...@invalid.com>
skreiv Jon <see_si...@invalid.com>:

> Måtte bare sjekke: finnes det livstegn på USENET-versjonen av niomd
> lenger?

Nja, eg fyrer opp slrn med ujamne mellomrom. Og så er eg ikkje på
Facebook. Men eg les jo på verdsveven at desse nye versjonane av OS X er
så fulle av feil og andre rare ting at eg ikkje liker tanken på å måtte
«oppgradere» ein gong i framtida. Pages skal eg ikkje tilbake til, eg
stoler ikkje på Apple lenger, og har byrja å åtvare studentane mine mot
Apple-programvare.

Og har sjølvsagt slutta å oppmode folk til å skaffe seg Mac i det heile
teke (men har ikkje byrja å åtvare mot det). Trivst dei med noko anna,
så skal eg ikkje setje truverdet mitt på spel endå ein gong og tilrå
Mac, ikkje etter iWork-skandalen. Ein veit aldri kva som kjem frå den
kanten. Det vil seie, no har vi jo lært at det som kjem frå den kanten,
blinkar stendig meir av juggel og stendig mindre av kvalitet. Enn så
lenge innbiller eg meg at OS X er betre enn mangt anna, men det trengst
stendig meir tredjeparts programvare for å gjere det brukbart.

Og no er det snakk om Apple-bil? Det vert vel ein flat bil med bremselys
i svart og kvitt pga. den kule effekten, gjennomsiktig dør og sjølvsagt
ingen bremser, ettersom bremser er ein finesse som berre avanserte
sjåførar bruker, og sjølv dei bruker bremsene berre i små mengder sånn
av og til. Og når bilen punkterer, må ein sende bilen på verkstad i eit
par veker, eventuelt skifte heile bilen fordi alt er lodda fast.

Jardar
--
Eit fyseleg, humsk, hyrleg, smakeleg, forskamma og høvla ty
med fatteleg mange bønhøyrlege lemper.

ErikRS

Jardar Eggesbø Abrahamsen wrote:

> [...]
> lenge innbiller eg meg at OS X er betre enn mangt anna, men det trengst
> stendig meir tredjeparts programvare for å gjere det brukbart.

Jeg sidder med lidt samme problem. 10.5.8 kører stabilt og godt på den
ene MacPro 1.1 4x2,66ghz (bliver snart opgraderet til 10.6.8) og 10.7.5
lige så stabil på den anden MacPro 1.1 4x3,0ghz. Begge kommer en af
dagene op på hver 24gb RAM.

Jeg tænker på at udskifte den lille til en MacPro 3.1 eller 4.1, så jeg
kan komme op på mindst 10.9.x, der nu kører lige så godt som 10.5.x og
10.7.x. Yosemite 10.10.x er jeg stadig lidt valen på, men i de engelske
grupper, jeg følger, er folk ved at begynde og tro på, at den bliver
lige så stabil. Der er sket meget med den nyeste 10.10.2ComboUpdate v.2,
der kom forleden dag.

En bekendt har lige købt en MacPro 4.1 8x2,8ghz/32gb RAM til
videoredigering. Den har Yosemite 10.10.2. Endnu har han ikke oplevet
problemer med system + Premiere Pro - udover, at nu går det så stærkt,
at han knap kan nå at få sig en kop kaffe, før den er færdig.:-)

På hans gamle MacPro 1.1 4x2,66ghz/24gb RAM tog det godt 1 time at
rendere ca. 60 min. opmærket 1080p HD video. På den nye tar samme proces
22 min.! - Han har også FinalCut Pro næst-nyeste version. Samme proces
tager ca. 45 min. mod Premiere Pro's 22 min....

Jeg har en veninde, der bruger en af de store professionelle bærbare HP.
Den er ved at være slidt op. Hun ville gerne have en 17" MacBook Pro,
hvis den ikke var så dyr. Så hun spurgte, om hun skulle blive hos HP
eller købe andet. Til det svarede jeg, at hvis hun ikke vil betale det,
en MBP 17" koster, så er det HP eller Asus i 17".

> [...]
> av og til. Og når bilen punkterer, må ein sende bilen på verkstad i eit
> par veker, eventuelt skifte heile bilen fordi alt er lodda fast.

Du skal se, den bliver nok lavet i mat-eloxeret titanium med masser af
røde, gule og grønne lamper og indmaden fra en MacBook Pro til at styre
det hele. Og selvfølgelig med stemmestyret GPS, så du indtaler blot
adressen og siger 'kør', så kan du sætte dig til at sove, indtil du
hører en stemme sige 'vi er fremme på adressen'.:-) - Håber bare, den
bliver flottere end Google bilen...

Ove Pettersen

fredag 13. februar 2015 00.49.01 UTC+1 skrev ErikRS følgende:
> [...]
[...]
Her derimot er det stor aktivitet: https://www.facebook.com/groups/niomd/

Ove Pettersen

onsdag 18. februar 2015 15.09.47 UTC+1 skrev Jardar Eggesbø Abrahamsen følgende:

> ... Og så er eg ikkje på Facebook.

Du prøvde deg da her for tre år siden, men der er det ikke mye liv, nei:

https://www.facebook.com/pages/Jardar-Eggesbø-Abrahamsen/277000578989756

> [...] så skal eg ikkje setje truverdet mitt på spel endå ein gong og tilrå Mac, ikkje etter iWork-skandalen.

Hva er eller var iWork-skandalen?

ErikRS

Det kan da godt være, men jeg har ingen FaceBook profil, og jeg ønsker
det heller ikke. - Og endnu værre, jeg har end ikke en af de moderne
såkaldte 'smartpones'.:-)

Jeg klarer mig fint med min 'gamle' Sony-Ericsson w995i med SE's version
af WindowsMobile, der kan næsten lige så meget som en moderne smartphone...

Jardar Eggesbø Abrahamsen

I artikkel <39c33928-e86a-4dea...@googlegroups.com>
skreiv Ove Pettersen <Pas...@gmail.com>:

> Du prøvde deg da her for tre år siden, men der er det ikke mye liv, nei:
>
> https://www.facebook.com/pages/Jardar-Eggesbø-Abrahamsen/277000578989756

Det er ikkje eg som står bak den Facebook-sida, mellom anna ville eg aldri omtalt meg som lærar, sidan eg ikkje er lærar. Her er det i staden nokre av studentane mine (den tida eg hadde litt fleire studentar, altså før arbeidsgjevaren gjorde for språk det som for realfaga ville tilsvart å leggje ned matematikk¹) som ville gjere litt stas på meg. :)

¹ http://www.universitetsavisa.no/politikk/article38771.ece
http://www.universitetsavisa.no/politikk/article38719.ece

http://jardar.wordpress.com/2013/12/23/apple-oydela-iwork/