Spam

norge...@gmail.com

Får nå 4-5 spam-mail hver eneste dag av samme type som vist nedenfor. Jeg bruker Eudora og har prøvd å lage filtre slik at disse mailene havner rett i søplebøtta. Men problemet er at de stadig forandrer på det eneste ordet som jeg kan blokkere på - i dette tilfellet G T R L.

Eksempel:
From: "Denis Jennings" <linuxfocu...@ute.zp.ua>
Subject: Here Is My Huge Pick For The Week!
Would you wish to gain $11000 immediately? Grab G T R L shares on Wed, May 1 under 6 cent. G T R L is poised for a profitable activity this week and you will profit the significant profits. Picks as G T R L often grow below 6 cent to 15 cent during a day and you shall profit ten times your money immediately buy on it!!!

Andre avsendere:
"Jeff Lawson" <cgp...@multibanka.com>
"Patricia Ward" <petr....@aestron.nl>
"Hester Chen" <bol...@gilesk12.org>
"Keith Battle" <ku-ma...@omnibus.ru> og til nå mer enn hundre andre.

G T R L varieres til G TRL, G_TR_L, G T R_L, G T_R_L, G_T_R_L osv.

Kan ikke forstå dette. Det virker som om hensikten er å plage meg mest mulig. Kan noen forklare hva som foregår? Og hva jeg kan gjøre med det? Telenor sier de ikke kan gjøre noe.

Hilsen Rolf

Erik Richard Sørensen

Hej Rolf
Det er ikke bare i Norge, det er galt. På StofaNet har vi et ret
kraftigt filter, der normalt plejer at kunne tage det meste, men
alligevel kommer der her hos mig ca. 10 igennem hver eneste dag - med
præcis samme type indhold.

Og her hos mig er det ligegyldigt, om jeg bruger SeaMonkey, eller om jeg
går direkte på min webmail konto.:-(

Men vi får håbe, det bliver bedre igen, nu hvor politiet i Frankrig har
taget to mobile spam-sendere, der har kørt rundt i fortrinsvis Sydeuropa
og logget sig på og sendt både spam og hacket sig ind på og nedlagt
diverse private og offentlige netværk. - Indtil nu i dag har jeg 'kun'
modtaget i alt 3 spammails...

mvh. Erik Richard

Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-m...@Mstofanet.dk>

Espen Vestre

norge...@gmail.com writes:

> [...]
> mailene havner rett i søplebøtta. Men problemet er at de stadig
> forandrer på det eneste ordet som jeg kan blokkere på - i dette

Får du dette til gmail-adressen din? Trodde de var ganske gode på å
sortere ut slikt.
--
(espen)

norge...@gmail.com

Nei, det er online.no og Telenor sier de ikke kan gjøre noe med det fra deres side.

Espen Vestre

norge...@gmail.com writes:

> Nei, det er online.no og Telenor sier de ikke kan gjøre noe med det
> fra deres side.

Det er vel fordi spamfjerning er et betalt tilleggsprodukt fra dem.
Hva med å sette opp videresending fra Online til gmail?

Jeg bruker fortsatt online.no til mail selv, men mailen går innom
jobbens spam-tagging og min hjemmesnekrede spamfjerning på jobben først.
På en typisk dag fjernes på den måten 100 av 120 mail fra
privatmailkontoen (dvs. jeg beholder 20 mail og sletter 100 spam
automatisk). Det var mye verre for noen år siden - da fikk jeg typisk
4-500 spam daglig til privatkontoen og 2-3000 til jobbkontoen.
--
(espen)

Jon Aalborg

Espen Vestre <es...@vestre.net> wrote:

> Det er vel fordi spamfjerning er et betalt tilleggsprodukt fra dem.
> Hva med � sette opp videresending fra Online til gmail?
>
> Jeg bruker fortsatt online.no til mail selv, men mailen g�r innom
> jobbens spam-tagging og min hjemmesnekrede spamfjerning p� jobben f�rst.
> P� en typisk dag fjernes p� den m�ten 100 av 120 mail fra
> privatmailkontoen (dvs. jeg beholder 20 mail og sletter 100 spam
> automatisk). Det var mye verre for noen �r siden - da fikk jeg typisk
> 4-500 spam daglig til privatkontoen og 2-3000 til jobbkontoen.

FWIW f�r jeg ingen slike verken til iCloud (.Mac/MobileMe) eller til
gmail. Men det kan jo v�re at jeg bare ikke er interessant nok. ;)
--
For mail address, please run the following in Terminal:
echo 141403796329316328543255794865631358218P | dc

Espen Vestre

jaal...@invalid.me.com (Jon Aalborg) writes:

> FWIW får jeg ingen slike verken til iCloud (.Mac/MobileMe) eller til
> gmail. Men det kan jo være at jeg bare ikke er interessant nok. ;)

Nei, begge de driver med automatisk spamfjerning. Jeg har faktisk vært
litt skeptisk til å bruke MobileMe/iCloud siden de gikk litt hardt
tilverks, ironisk nok fjernet de et par ganger iTunes-kvitteringer som
spam ;-)
--
(espen)

Tor Einar Samdahl

Samt mulige problemer pga ting som dette.

http://www.macworld.com/article/2029570/silent-email-filtering-makes-icloud-an-unreliable-option.html

--
Tor Einar Samdahl
"As usual I haven't really thought this out"

norge...@gmail.com

kl. 09:23:19 UTC+2 mandag 6. mai 2013 skrev Espen Vestre følgende:
> Hva med å sette opp videresending fra Online til gmail?

Er det mulig å få oppskriften?
Rolf

Espen Vestre

norge...@gmail.com writes:

> Er det mulig å få oppskriften?

Logg inn på epost.telenor.no og sjekk under Innstillinger - der kan man
stille det inn!
--
(espen)

Christian Bjørvik

kl. 17:53:58 UTC+2 onsdag 1. mai 2013 skrev norge...@gmail.com følgende:
> Får nå 4-5 spam-mail hver eneste dag av samme type som vist nedenfor. Jeg bruker Eudora og har prøvd å lage filtre slik at disse mailene havner rett i søplebøtta. Men problemet er at de stadig forandrer på det eneste ordet som jeg kan blokkere på - i dette tilfellet G T R L.

Jeg begynte plutselig å få spam på en epostkonto jeg ikke bruker ofte. Epostene inneholdt faktisk bare en link. Svært irriterende, og en utfordring å filtrere bort. Mest av alt irriterende å motta.
Men; jeg så at alle var fra tidssone + 07, så da har jeg bare satt opp et enkelt mailfilter som merker all epost til den adressen, fra tidssone +07 "junk" og markerer i tillegg rødt, så sjekker jeg av og til om jeg mot formodning har fått noe fornuftig der.

Mitt tips er derfor å sjekke alle headerne, se om det er noen mulige fellestrekk, også prøver du med noen enkle filter.

Hisle nChrisitan