Mac-en religion?

Morten Westby

Judith Parelie Mortensen

Morten Westby <mor...@morten.no> wrote:

> http://www.itavisen.no/art/1300120.html

Kult!

Nei, jeg står ikke i statskirken, jeg er Macer.

Vår far i cyberspace.
La din merkenavn holdes hellig.
La ditt enevelde komme på jorden
så vel som i hele universet.
Gi oss i dag vår daglige dose Apple
og la oss ikke forlede av fristeren Bill Gates.
For makten og æren hører deg til i all evighet.
I Steve Jobs navn.
Amen!

Eller no sånt.

judith

Espen Vestre

nos...@judith.scriba.org (Judith Parelie Mortensen) writes:

> I Steve Jobs navn.

Teksten idag er fra Jobs bok ;-)
--
(espen)

Aslak Raanes

Judith Parelie Mortensen <nos...@judith.scriba.org> wrote:

> Kult!
>
> Nei, jeg står ikke i statskirken, jeg er Macer.

Vent litt, det ligger penger i slikt. Hvor mye får en for hvert medlem?

--
Aslak Raanes

Rolf Marvin Bře Lindgren

[Morten Westby]

| Tyder ikke dette på at kundene er fornøyde?

de aller fleste mennesker har sperre mot å kjenne igjen kvalitet. siden
de derfor ikke har evne til å forstå hvorfor vi liker Mac, må de ty til
mystiske forklaringer.

--
Rolf Lindgren http://www.roffe.com/
ro...@tag.uio.no

Snorre Berg

in article BA165F3C.9E64%mor...@morten.no, Morten Westby at mor...@morten.no
wrote on 06.12.02 14:05:

> Tyder ikke dette på at kundene er fornøyde?
>

> Morten

Det er jo det jeg har sagt hele tiden; Min kone er katolikk, jeg er MacOS.
Vi har mye til felles, men våre alter er ganske forskjellige. ;)

Mvh
--
Snorre Berg

Mourad Farah

On 06-12-02 13:37, in article BA16589E.9910%mor...@morten.no, "Morten
Westby" <mor...@morten.no> wrote:

> http://www.itavisen.no/art/1300120.html
>
> Morten

Jeg har jo forholdt meg til Mac OS X BIBLE i det siste...

Mourad

Morten Westby

Lars Magnar Flage

Ja, kanskje dette har gått litt for langt nå, når jeg stadig oppdager at jeg
sjekker Mac-nyheter før jeg ser på dagbladet.no, vg.no, aftenposten.no etc.

Jaja... kunne vært verre... kunne ha hatt M$ som startside.

God fredag!

Lars

On 06-12-2002 14:12, in article BA1660B2.5349%snorr...@fosna-folket.no,

Judith Parelie Mortensen

Judith Parelie Mortensen

Judith Parelie Mortensen <nos...@judith.scriba.org> wrote:

> <http://www.pluto.no/Doogie/Ga/blekka/ga152/religion/152rslik.html>

Dessuten:

Andre muligheter
Den som har stiftet trossamfunn kan også få rett til å vie folk. Da må
man først få godkjent et vielsesrituale, søknaden med beskrivelse av
rituale sendes til Justisdepartementet. I tillegg kan man søke om egen
kirkegård. Det er også Justisdepartementet som behandler søknad om
kirkegård.

Oioi! Her har man uante muligheter. Jeg vil ikke se mørk på døden om jeg
slipper å ligge i samme jord som hedenske Billetterdiltere.

judith
--
iThinking therefore iMacing

Jardar Eggesbø Abrahamsen

I artikkel <BA165F3C.9E64%mor...@morten.no>
skreiv Morten Westby <mor...@morten.no>:

> Tyder ikke dette på at kundene er fornøyde?

Eg las i Byavisa at «hver nordmann i snitt i år har brukt 136 timer på å
reparere dataproblemer, på enten sin egen eller kollegers maskiner».

Når me Mac-brukarar er so _velsigna_ fri for slikt, tyder det jo på at me
har gode kontaktar i rett retning. (Eventuelt at Windows-brukarar har gode
kontaktar i feil retning.)

Jardar

Kenneth Gravdal

Judith Parelie Mortensen wrote:
> Den som har stiftet trossamfunn kan også få rett til å vie folk. Da må
> man først få godkjent et vielsesrituale, søknaden med beskrivelse av
> rituale sendes til Justisdepartementet.

Vigsle via iChat?

--
MVH
Kenneth Gravdal

Snorre Berg

On 06-12-02 14:16, in article lbzsmxb...@aqualene.uio.no, "Rolf Marvin
Bøe Lindgren" <ro...@aqualene.uio.no> wrote:

> [Morten Westby]

> de aller fleste mennesker har sperre mot å kjenne igjen kvalitet. siden
> de derfor ikke har evne til å forstå hvorfor vi liker Mac, må de ty til
> mystiske forklaringer.

Du sier noe du. Det er ikke mange som liker Van Der Graf Generator heller,
men det er snabla god musikk.

SB

Snorre Berg

On 06-12-02 14:34, in article
slrnav19qj.6ot.ja...@tyrell.nvg.ntnu.no, "Jardar Eggesbø
Abrahamsen" <jardarab+n...@pvv.ntnu.no> wrote:

Jeg har langtfra brukt 50 timer på dataproblemer i år. De fleste er brukt
til å hjelpe folk som har Wintelbox.

SB

Rolf Marvin Bře Lindgren

[Snorre Berg]

| Du sier noe du. Det er ikke mange som liker Van Der Graf Generator
| heller, men det er snabla god musikk.

/me bøyer nakken ydmykt og erkjenner å bare ha ei plate med dem.

Dag Øien

In article <BA16589E.9910%mor...@morten.no>,
Morten Westby <mor...@morten.no> wrote:

> http://www.itavisen.no/art/1300120.html

Gammelt oppgulp.

De prøver å gjøre oss til raringer...

[)ag (/)ien

Rolf Marvin Bře Lindgren

[Dag Øien]

| De prøver å gjøre oss til raringer...

noe vi slett ikke trenger hjelp til.

Snorre Berg

On 06-12-02 23:02, in article fredag-32AC75.23025406122002@localhost, "Dag
Øien" <fre...@oien.net> wrote:

oe som var et viktig incitament for meg da jeg valgte mac.

SB

Snorre Berg

On 06-12-02 21:37, in article lbzbs3y...@aqualene.uio.no, "Rolf Marvin

> /me bøyer nakken ydmykt og erkjenner å bare ha ei plate med dem.

Hvis den heter Godbluff, har du en av de 100 beste skivene som noensinne er
utgitt.

Jeg hadde de fleste på vinyl til jeg gikk heldigital for 10 år og tre
måneder siden og solgte alt.

Boxen The Box er forresten ikke kopisperreforgiftet og anbefales på det
varmeste. 'Wondering' durer i bakgrunnen akkurat nu.

SB

Steinar Moum

Det er jo forsåvidt greitt og det er vanskelig å bestride det når en har
sans for en plattform som brukes av noen få prosent av verdens
databrukere.

Men alt dette relgions-preiket har jeg aldri hatt sans for.

Eiere av bilmodeller som har en brøkdel av Macens markedsandel, utsettes
knapt for en brøkdel av den uforstand og (tidvise) sjikane som rammer
mange Mac-brukerne. Snodig det der. En lekker bilmodell vekker som regel
(ihvertfall hos menn) en større eller mindre interesse, kanskje en svak
misunnelse, ofte et knapt hørbart sukk (ihvertfall fra personer som
kjører en gammel Datsun (var jeg stygg nå?))

Den ikke sjeldne aggresjonen mange viser overfor Mac og mac-kulturen,
hadde fortjent en skikkelig analyse.

Og, at vi Mac-brukere ofte føler oss spesielle, bør ikke forbause. Det
skulle ikke forbause meg om mac-bruk kan gå sammen med også andre
egenskaper/interesser/ferdigheter som kan skille oss fra "de andre".

Men alle har selvfølgelig livets rett.

Med gryende julestemning

sm

Snorre Berg

On 07-12-02 12:09, in article
steinar.moum-C972...@readme.uio.no, "Steinar Moum"
<steina...@usit.uio.no> wrote:

> [...]
> skulle ikke forbause meg om mac-bruk kan gå sammen med også andre
> egenskaper/interesser/ferdigheter som kan skille oss fra "de andre".

det synes ikke IT-nazistene som siegheiler rund buksebena til Bill Gates &
Co.

går Apple under med softwareseksjon og det hele, blir det FreeBSD kjørt på
AMD for meg.

Men det tror jeg ikke kommer til å skje med det første.

SB

Helge Hafstad

Snorre Berg <sn...@tiscali.no> wrote:

> Du sier noe du. Det er ikke mange som liker Van Der Graf Generator heller,
> men det er snabla god musikk.

Enig med du. Har dem både på vinyl, CD og som Van der Graaf og 1 eller 2
senere utgivelser med Peter Hammill (der også Hugh Banton er med, såvidt
jeg husker).

Sammenligningen med Apple/religion passer forøvrig likeså godt på det
forhold flere av oss kan ha til musikk. Her er det også jomfrufødsler,
Kristus og Satan-figurer, oppstandelser, nattverdener og det som hører
til. Personlig synes jeg den forklaringen som kom fram i en TV-serie om
menneskenes relasjoner til musikk passer best; der ble dette sett på som
en "stamme-relasjon". Folk med samme musikksmak oppfatter hverandre med
positivt fortegn, og slik er det vel med oss Mac-ere også. Vi tilhører
jo samme stamme og gudene der kan sikkert også være ganske
primitive...;-)
--
Helge Hafstad