DNB nettbank med Bank-ID

rolf

Har inntil for tre uker siden brukt Safari 5.0.6 i forhold til DNB
nettbank med Bank-ID, men nå fungerer dette ikke lenger. Men med siste
FireFox 3.6.28 fungerer det greit.

Er det noen som vet hva som er feil?

Er det noen mulighet for å komme i kontakt med Apple?

Hilsen Rolf
PowerBook G4
Mac OS 10.8.5

Øyvind Rise

rolf <rolf...@hotmail.com> wrote:

> Har inntil for tre uker siden brukt Safari 5.0.6 i forhold til DNB
> nettbank med Bank-ID, men nå fungerer dette ikke lenger.

Noen spesiell grunn til at du ikke har oppgradert til siste versjon
(5.1.4) ?

Eplemeny->Programvareoppdatering
eller:
<http://www.apple.com/safari/download/>

--
Øyvind Rise

rolf

> Noen spesiell grunn til at du ikke har oppgradert til siste versjon (5.1.4) ?
>
> Eplemeny->Programvareoppdatering
> eller:
> <http://www.apple.com/safari/download/>

Eplemeny->Programvareoppdatering: Ingen oppdatering tilgjengelig.

Safari 5.1.4 er for Snow Leopard og Lion, ikke for Mac OS 10.5.8
(Leopard?)

Rolf

Emil Engelbrektson

On Thu, 22 Mar 2012, rolf wrote:

> [...]
> FireFox 3.6.28 fungerer det greit.
>
> Er det noen som vet hva som er feil?
>
> Er det noen mulighet for å komme i kontakt med Apple?

Disable java og logg inn uten.

Hvis du ikke har mulighet til å disable java lag et bokmerke til:

https://www.dnb.no/segp/appo/logon/pm-go3-phone-code

som du klikker på når siden for bankid kommer opp etter å ha fyllt inn
personnummer, og logg inn med kontofonkode + engangskode.

--
Emil Engelbrektson

Øyvind Rise

Problemer ligger nok i at nettleser og din java er utdatert i forhold
til hvilke krav DnB nettbank stiller. Den du skal henvende deg til må i
så fall være DnB. Alternativt kan du gjøre som Emil sier å ligge inn
uten java, eller bruke Firefox.

-- Øyvind Rise

rolf

Kom inn med Safari og linken
https://www.dnb.no/segp/appo/logon/pm-go3-phone-code
Takker for svar.
Rolf

rolf

Problemet er løst!
Programvareoppdatering i eplemenyen meldte at ingen oppdateringer
fantes.
Men på Apple lå JavaForMacOSX10.5-Update10 som løste problemet med
innlogging på DNB.
Beklager maset, men jeg trodde Apple også oppdaterte Java (?)
Rolf

edward.sk...@gmail.com

Helge Gundersen

<edward.sk...@gmail.com> wrote:

> [...]

DNB har hatt dette her st�ende en stund n�:

"Vi opplever at kunder med Mac, ofte med helt oppdaterte maskiner,
sliter med BankID-l�sningen. Dette er selvf�lgelig uheldig n�r BankID
brukes til flere og flere tjenester. Problemet er relatert til
Java-versjonen som fulgte med siste Programvareoppdatering for Mac (den
du f�r ved � klikke p� Mac-symbolet oppe til venstre av skjermen og
velge Programvareoppdatering). Apple er kjent med problemet, og
forh�pentligvis blir det rettet snarlig."

-- Helge G.

Helge Gundersen

Bank-ID med mobil fungerer forresten.

kah...@gmail.com