Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

A1200

1 view
Skip to first unread message

Ronny Nordgård

unread,
Dec 18, 2005, 12:45:05 PM12/18/05
to
Lurer på en ting anngående cd-rom til A1200

Jeg har en 120mb 2,5" inne i maskina.

Jeg skal nå sette inn en 3,5" hd så tenkte jeg på
en cd-rom samtidig.

Jeg har lest litt om IDE-fix Adapter men ble ikke så klok.
Gi meg gjerne en liten forklaring om jeg kan bruke en slik event.
http://cgi.ebay.de/Amiga-1200-IDE-fix-Adapter-mit-Express-option-TOP_W0QQitemZ8738434666QQcategoryZ8089QQrdZ1QQcmdZViewItem


Noen som har forslag til beste måte å koble en id cd-rom (dagens) til
maskina ( maskina er ikke i tower) å må jeg eventuelt ha ekstra psu ?

Takker for svar

Mvh. Ronny


Dag Rune Heggem

unread,
Dec 19, 2005, 7:09:28 AM12/19/05
to
"Ronny Nordgård" <ro-n...@online.no> skrev i melding
news:TqqdnYl72KG...@telenor.com...

Du kan bruke IDEfix-adapteret ja, har selv brukt slike "4-way"-adaptere for
å koble til flere IDE-harddisker og CD-ROMs til A1200. Det følger med
CacheCDFilesystem med IDEfix, et av de beste CDfilsystem for Amiga.

Og ja, du trenger ekstra PSU hvis du ska sette i både 3,5" harddisk og
CD-ROM. Bare å bruke en gammal pc-PSU i tillegg.


mvh,
Dag Rune Heggem


Ronny Nordgård

unread,
Dec 19, 2005, 11:01:21 AM12/19/05
to
Tusen takk for svar!

Ha en riktig God Jul!

Mvh. Ronny


"Dag Rune Heggem" <heg...@netcom.no> wrote in message
news:do67to$k71$1...@orkan.itea.ntnu.no...

0 new messages