Plukka frem den gode gamle fra loftet, en Amiga 1200 montert i et
PowerTower.
Hovedproblemet med maskinen er at den er relativt ustabil (kan finne
på å tryne før boot-bildet kommer, under booting, like etter oppstart,
lenge etter oppstart selv om maskinen har stått urørt og bare står på
osv. osv.).
Det merkelige er, at uten aksellerator (en Apollo 1240/040 med 8Mb
minne) nekter den plent å starte. Med vanlig ram-ekspansion (2Mb
blizzard u/co-prosessor) nekter den også å starte. Med 1240'n i, uten
minnebrikke nekter den *vanligvis* å starte. Med minnebrikke (som jeg
kjøpte sammen med den), starter den vanligvis fint, bortsett fra
feilmelding en gang i blant (og da ser jeg bort fra de sedvanlige
block-error på hd/fd).
Jeg oppgraderte fra Kick 3.0 til 3.1 for å kunne kjøre OS 3.9 når det
kom, før dette hadde jeg ingen problemer med maskinen. Jeg satt
tilbake 3.0-kick, og maskinen forble like ustabil.
Noen som har noen forslag? Nytt hovedkort? Ny Kick?
Vurderer også å selge maskinen dersom den må kostes på en del (som
f.eks. nytt hovedkort), så jeg tar gjerne imot seriøse bud.
(A1200 m/Apollo 1240/040 m/8Mb minne, 850Mb disk, og en (tror det) 8x
CD-rom)
Bjørn